Vikenator Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Mayhem,DHG og Watain skal sjekkes ut! Ser selvfølgelig mest frem til Mayhem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Da er tittel og releasedato for det nye Rush-albumet bekreftet! Rush - Snakes & Arrows 1. mai 2007 Gleder meg! Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Wolfmother skal etter sigende slippe ei plate helt i slutten av '07. Tittelen skal visstnok være "Love Attack". Kan jo bli morsomt å se om de klarer å følge opp debuten.. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dream Theater sin nye plate skal hete "Systematic Chaos" http://www.dreamtheater.net/news_dreamtheater.php#roadrunner Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nå må The Who gi seg. De kan gjerne fortsette med de knallbra konsertene sine, men på albumfronten suger dem. Siste skive var ikke mye å samle på. 7939298[/snapback] At den fikk fler prikker enn 1 syns jeg er uhørt, og det kommer fra en hardcore Who-fan. Virkelig platt plate. 7940230[/snapback] Eh.. hvordan kan du være hardcore fan når du synes plata "sugde"? Hvis man er blodfan av et band slutter man å analysere dem (det gjør man i begynnelsen). Jeg elsker Endless Wire! Synes det er muligens det beste de har laget. Sanger som "A man in a purple dress", "Black Widow's eyes" og "We got a hit". Sist nevnende minner meg om førtidens Who. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Eh.. hvordan kan du være hardcore fan når du synes plata "sugde"? Hvis man er blodfan av et band slutter man å analysere dem (det gjør man i begynnelsen). 7949640[/snapback] Man skal ikke bli ukritisk bare fordi man digger bandet, vel? Alle mine yndlingsband har enkelte sanger eller album som jeg ikke synes noe om. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvordan kan man være en såkalt "hardcore-fan" å kritisere hele albumet? Jeg mener at man ikke skal misbruke ordet "hardcore-fan". En slik person klarer omtrent ikke se forskjell mellom bra og dårlig i bandet sitt. Men det skal da sies at alt er subjektivt. En hardcore fan kan ikke være objektiv...(burde ikke være) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Pøh, nå blander du en fan som er engasjert i bandet, elsker musikken, har alle albumene og støtter bandet, med folk som begrenser seg selv ved å velge et band/sjanger og følge den slavisk. Hvis jeg har alle albumene til et band (noe som er ganske stort med tanke på hvor flau platesamlingen faktisk er), hører på dem mye, drar på konsert og svarer det bandet hvis noen spør hva yndlingsmusikken min er, så ser jeg på meg selv som hardcore-fan. Fornuftige, kritiske mennesker må få lov å være fans de også, vel? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Men hvordan kan man være SÅ kritisk som brukeren "tjalla"? Kritikk av album, sanger osv. synes jeg er greit, men å gi albumet et tall fra 1-6 synes jeg er tåpelig. Fornuftige, kritiske mennesker skal være forsiktige med å kalle seg hardcore fans. Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Manic Street Preachers kommer vel med nytt album i år. Et søk på wikipedia ga dette svaret: 'Send Away The Tigers' is due to be the eighth studio album from the Welsh rock group Manic Street Preachers. It is expected to be released in May 2007 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 men å gi albumet et tall fra 1-6 synes jeg er tåpelig. 7949835[/snapback] Antageligvis er dette fordi man forventer mye mer av yndlingsbandet, og derfor kan en alternativ retning være spesielt skuffende. Et band man synes er ok kan skifte retning, og da kan man tenke "tja, ikke så vellykket, men spennende". Hvis yndlingsbandet går i en helt ny retning, så er det lett å tenke "Hva faen, dette ligner ikke på det de har gjort tidligere?!?", bli svært skuffet og derfor svært kritisk. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvor objektivt er det å gi et album en karakter fra 1-6? I alle fall å gi karakteren offentlig. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvor objektivt er det å gi et album en karakter fra 1-6? I alle fall å gi karakteren offentlig. 7949888[/snapback] Finnes det objektive meninger om musikk? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hvor objektivt er det å gi et album en karakter fra 1-6? I alle fall å gi karakteren offentlig. 7949888[/snapback] Finnes det objektive meninger om musikk? 7949909[/snapback] Nei Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Da er vi enig. Nytt Wolfmother-album blir spennende, selv om jeg ikke har hørt gjennom det første mer enn et par ganger. ^^ Lenke til kommentar
Reached Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dream Theater sitt album vil hete Systematic Chaos og vil bli lansert 4 juni. Som jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Gleder meg en god, god, god del til Sunn O))) - Oracle tolvtommeren. Vet ikke hva det er, men håper/tror det er en liveinnspilling fra konserten de skal ha i Bergen domkirke. Hadde neiggu ikke forundret meg. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 satans hore hvor lyst jeg har å dra på den konserten! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Sitter her og kysser billetten min ømt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Finnes det objektive meninger om musikk? 7949909[/snapback] Nei 7949929[/snapback] Jo, alt kan vurderes objektivt. Men det er vanskelig å holde subjektive meninger ute av en objektiv vurdering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå