Gå til innhold

Nord-Korea gjennomførte prøvesprengning

Anbefalte innlegg

Dette er skummelt. Vi staar ovenfor et stor dilemma naa. Skal Nord Korea faa lov til aa fortsette aa masseprodusere atombomber, eller skal vi nekte dem det? Isaafall, hvordan skal vi nekte dem det? Gaa inn med makt? Nord Korea er en stor militaermakt, saa det vil bare by paa problemer. I tillegg er vel de gale nok til aa bruke en atombombe i en krig. I tillegg kan vi ikke bare la dem fortsette slik som de gjoer. Saa finnes det en loesning paa dette i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje like greit, så blir det atomkrig og alle dør? lite poeng å utsette ting lenger snart ass :no: neida, synes dette er tragisk, nå burde USA som har sjangsen til å gjøre noe, gjøre noe bra for en gang skyld, å invandere NK på en bra måte, gjerne med hjelp fra flere land.. slik at vi får vekk atomvåpen fra dems ledere, skulle gjort noe for lenge siden men nå må det gjøres noe før det er for sent

7033008[/snapback]

NK har bare verdens tredje største hær også, så det å invadere dem vil ende opp som Vietnam War V.2.0..

Eneste sjangsen de har er hvis Kina, Japan og mulig SK blir med, men fortsatt.. Tviler sterkt på at de "får lov" til det, se bare hva som skjedde da de gikk inn i Irak..

Uansett med økonomien til Usa nå så har de ikke råd, og tviler sterkt på at det USAs nesten president gjør er å invadere NK på sin første dag som president..

Hva var det Einstein sa igjen?

Når tredje verdenskrig er over og vi starter på den fjerde, så vil vi kjempe med kjepper og pinner?

Riktig det med Einstein sa... mener det var sånn.... skjønner den tegninga med at det vil bli vanskelig å invandere NK, men jeg er faktisk for å invadere dem imotsetning til invasjonen av Irak, Irak hadde masseødeleggelse våpen og USA sa at de var kanskje en av de farligste landene her i verden? men det tok for pokker noek få UKER å ta over hele landet.... syyykt, masseødeleggelse våpen fantes heller ikke, men vi veit at NK er gææærne i hue og har våpen, vil ikke være noe stress trur jeg om vi er flere land som samarbeider om å ta NK... trukke USA ville vært det eneste landet som vil ta NK...

Endret av Keegar
Lenke til kommentar

Hørte nettopp på radioen at Japan mistenker NK for å ha fyrt av enda en bombe. De skal låne et-eller-annet utstyr fra Sverige for å måle radioaktiviteten i atomsfæren. Samtidig er det fint å se både Frankrike, Tyskland og Russland gå kraftig ut mot NK, sammen med USA.

Lenke til kommentar
Riktig det med Einstein sa... mener det var sånn.... skjønner den tegninga med at det vil bli vanskelig å invandere NK, men jeg er faktisk for å invadere dem imotsetning til invasjonen av Irak, Irak hadde masseødeleggelse våpen og USA sa at de var kanskje en av de farligste landene her i verden? men det tok for pokker noek få UKER å ta over hele landet.... syyykt, masseødeleggelse våpen fantes heller ikke, men vi veit at NK er gææærne i hue og har våpen, vil ikke være noe stress trur jeg om vi er flere land som samarbeider om å ta NK... trukke USA ville vært det eneste landet som vil ta NK...

7040815[/snapback]

Jeg syns ikke vi skal være for noen som helst form for invadering av land jeg, krig er så sykt fra før av og er det noe denne jorda trenger mer av, så er det ivertfall ikke krig..

Det vil uansett skape flere problemer med en eventuel invasjon da NK kanskje sender en bombe i hue på hvert av landene som invaderer.

For ikke å nevne Vietnam krigen, se bare dagens Irak, amerikanerene er noen mestrer til å undervurdere fienden sin..

Håper den nye presidenten i Usa (som forhåpentligvis kan bli hakket klokere enn det Bush er) kan komme på litt bedre bølgelenge med NK som feks Clinton var..

Lenke til kommentar

Det er nesten ikke grenser for hva paranoide regimer finner på for å sikre sin egen eksistens, og Nord-Korea faller fint inn i denne kategorien. De tror ganske sikkert at noen er "ute etter dem" og at det kan være lurt å ha et ris bak speilet. (Ris er vel ellers mangelvare der borte, men det var en digresjon.)

Det som forundrer meg nesten like mye er hvorfor "klassiske" atommakter som Frankrike og Storbritannia absolutt tviholder på sine atomvåpen. Hva skal de med dem? Hevne seg på en eller annen sivilbefolkning etter at en gruppe gærninger har satt av en atombombe i Paris eller London? Det blir i så fall 2-0 til gærningene.

En skal kanskje ikke trekke parallellene altfor langt, men det er vel sjelden at noen opererer penis for å få den mindre. Har du først fått en diger en, så vil du vel gjerne beholde den? Problemet er bare at da er det plutselig flere andre som vil ha en diger en også.

Lenke til kommentar

Er det ikke Dr. Strangelove som slutter med en soppsky her og en soppsky der?

Pss...jeg er pasifist av meg og klarer ikke sette meg inn i tankegangen til sinnssyke politikere, uansett om de er norske, amerikanske, nord-koreanske, indiske, kuala-lumpurske eller grønne menn fra månen.

Lenke til kommentar
Han er en dritt, men hva er alternativet?

7055688[/snapback]

En som ikke tror at faren hans er gud? hehe

7055733[/snapback]

Alternativet er demokrati. Jeg vet mange har veldig mange har lite tro på dette mhp hva som skjer i Irak, selv om de også går mot mye bedre tider. Men det er seriøst ille når ~22 millioner mennesker tror at deres statsleder er tilnærmet Gud, tror at Nord-Korea er et rikt og vellykket og velstående land og at alt deres store leder gjør er en velsignelse over landet. Selv om realiteten er at lederen er en fordrukken alkoholiker, hollywoodfilm-seende forskrudd banditt. Mange burde ha fått med seg urix på nrk i dag.

Det er en positiv ting som kom ut av at NK sprengte Bomben, og det er at det endelig kommer fokus på landet, skikkerlig fokus. Endelig får vi en diskusjon rundt hvorvidt NK bør få fortsette samme kjøret de har gjort i alt for mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...