Gå til innhold

Anbefalinger på videokamera til rundt 10000,-?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte GS500 nylig og det er ikke no veldig bra kamera... En kamerat har kjøpt HDR-HC3E kameraet og han utifra han er det mye bedre!

Mulig det trengs litt sterk pc men det går greit på hans bærbare pc! Til neste år kommer det mye nytt innen pc som gjør at sterke nok pcer ikke vil koste mer en 4000-5000 ,-

7171039[/snapback]

Vær så snill å hvertfall skriv ett seriøst argument for hvorfor du mener det er dårligere når stort sett alle andre mener stikk motsatt! Om det fargene, skarphet osv du mener er bedre.

Du har ikke tilfeldigvis blitt "lurt" og sett footage fra hdvkameraet spiltt på hd klar lcd tv og så gs500 bildene på samme skjerm?

Man kan redigere hdv på minimumskrav ja, men du kunne klippet dv uten problemer med halvparten av datakraften.(ikke at jeg sitter å klipper på en gammel maskin, men mye er mulig...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil bare si at NV-GS500 skuffa!
Ut fra din kamerats meninger? Så du har ikke vurdert det selv? Og hva i all verden var det som var så skuffende? Vi kan ikke ta noe som helst hensyn til dine meninger når du ikke har noen formening om hva som var skuffende. I så fall kan vi jo velge å tro at du bare er en Sony-kunde som vil fremheve "ditt merke". Nå tror jeg ikke det, men det har vært noen sånne her inne før (de ble avslørt).

Uansett er det veldig mange faktorer som spiller inn.

Under opptak:

-Deg selv

-Lysforhold

-Fargetone

-Bevegelse

Ved avspilling:

-TV'n

-Lysforhold i rommet

-Personlige preferanser

-At kameraten din er av den type som alltid har det beste, uansett hva andre har?

Kameraten din er ihvertfall uenig med de fleste her på forumet som har vurdert disse to opp mot hverandre :)

Lenke til kommentar
Kameraten din er ihvertfall uenig med de fleste her på forumet som har vurdert disse to opp mot hverandre :)
No veit ikkje eg korleis dei har samanlikna kameraa, men det er ingen her på forumet som har testa dei to direkte mot kvarandre. Argumenta går for det meste på HDV vs. DV generelt, i tillegg til forskjell i spesifikasjonar som mangel på mikrofoninngang på HC3.

TheOne220: Det hadde vore interessant om du og kameraten din hadde gått saman og filma akkurat det same motivet på same tid (gjerne fleire ulike motiv), og so samanlikna resultatet på ein vanleg TV (ikkje HDTV). Det ville i so fall vore den fyrste verkelege samanlikninga mellom biletkvaliteten på dei to kameraa.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
No veit ikkje eg korleis dei har samanlikna kameraa, men det er ingen her på forumet som har testa dei to direkte mot kvarandre.
Kanskje det var en test eller to jeg leste? Husker ikke, men var noen som hadde testet de mot hverandre, og funnet at i vanlig PAL oppløsning så var GS500 skarpere og med bedre farger enn HDV kameraet til Sony. De dro vel frem 3CCD som en mulig grunn mener jeg å huske. I HDV oppløsning vil Sony sitt kamera kanskje gi noe bedre kvalitet, men når bildet er synlig mindre skarpt enn Panasonic sitt, så spørs det om objektivet og andre egenskaper ikke blir flaskehalsen her. I bevegelser vil man uansett få litt mer etterslep og synlige komprimeringsartifakter med HDV.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...