thomasw Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Har fått en oppgave som spør "Hvilke fordeler tror du en bedrift vil ha av å koble sine datamaskiner i nettverk?" og står litt fast. Hvilke fordeler får de egentlig? De får et raskere system internt? Hva annet? Hjelp meg litt på vei i det minste! ;-) Ok, ok.. Etter litt søk så kommer jeg på mye annet som f.eks. deling av periferiutstyr og filer.. Tror dette går bra ;-) Endret 9. oktober 2006 av thomasw Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Dei får jo muliheiten til å dela ressursar, programvare osv. Kanskje ein skrivar. ^^ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Deling av ressurser mulighet for mye bedre samlet administrasjon enn hvis alle skulle sitte med hver sin PC... Bedre og raskere kommunikasjon internt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 De slipper jo også nødvendigheten av å ha samme maskin hver gang de kommer på jobb, hvis brukernavn og lignende ligger på sentral server Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Større sikkerhet med tanke på at ingen av maskinene er direkte koblet til internett men alt blir filtrert igjennom en brannmur. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Har fått en oppgave som spør "Hvilke fordeler tror du en bedrift vil ha av å koble sine datamaskiner i nettverk?" og står litt fast. Hvilke fordeler får de egentlig? De får et raskere system internt? Hva annet? Hjelp meg litt på vei i det minste! ;-) Ok, ok.. Etter litt søk så kommer jeg på mye annet som f.eks. deling av periferiutstyr og filer.. Tror dette går bra ;-) 7030630[/snapback] Du går ikke tilfeldig IKT driftsfag? Da er det vertfall meninga at du skal finne ut og tenkte litt selv.... For det spørsmålet hadde vi... og det er ikke så vanskelig, så syns du kunne ha tenkt litt selv... Men viss det ikke er en skoleoppgave så er det fint du spør Endret 9. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Allerede nevnt (delvis): + deling av resurser + printere + internett (inkl. sikring) av) + mailsystemer (inkl sikring av) + felles software Andre ting + felles databaser + felles arkiver + regnskapssystemer/kundesystemer + backuprutiner på filserver + styringssystemer for workstation-vedlikehold/oppgraderinger + Interninformasjon via Intranett elelr annet + avtalebøker på tvers av personer/avdelinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå