Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips for å slutte å bite negler

PrinsesseBlomst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den eneste måten jeg har funnet som hjelper er sakte avvenning hvor du istedenfor å bite på neglene biter på huden rundt.

7030594[/snapback]

Er ikke helt sikker på om jeg synes det hørtes så optimalt ut..bite på huden? ugh.... men uansett, hvordan få til det når du ikke selv registrerer at du biter...?

Lenke til kommentar

Kjøp "Go' Negl" på apoteket. Hvis du ikke har hørt om det så er det en gjennomsiktig neglelakk du smører på neglene. Den smaker forferdelig! Omtrent samme smaken som om du skulle slikke på løvetann = æsj. Funker for meg :)

Edit: sårri. Var vel uoppmerksom der.

Endret av zacka
Lenke til kommentar
Kjøp "Go' Negl" på apoteket. Hvis du ikke har hørt om det så er det en gjennomsiktig neglelakk du smører på neglene. Den smaker forferdelig! Omtrent samme smaken som om du skulle slikke på løvetann = æsj. Funker for meg :)

7031222[/snapback]

Les innlegget hennes skikkelig før du svarer. der står det nemlig at hun har prøvd "go' negl" ...

Lenke til kommentar

Biter du på huden rundt (som jeg gjør), får du veldig ofte neglerotbetennelser..der er dritvondt også kommer det sånn gul guffe under.

Det beste tipset er å tenke på all dritten som samler seg under neglene iløpet av en dag. Sand, møkk, støv, midd osv. Da får man mest lyst å bare klippe istedet for å bite.

Lenke til kommentar
Støp på negler, eller lim på falsknegler, kanskje det hjelper ;)

Edit: Prøv å tenk på hvor mye bakterier og herligheter det er under neglene dine, og hvor ekkelt det egentlig er når du får det i munnen :ermm:

7031213[/snapback]

Jeg har faktisk tenkt på det med å støpe på negler..for sånne falske til å lime på sitter jeg bare å irriterer meg over og de løsner etter 10 min...men hvor mye koster egentlig sånne støpe-negler og vet du eventuelt om et sted som gjør dette bra? jeg har sett mye rare tilfeller...:) Inntil videre tror jeg det med bakteriene får være det beste , siden det sikkert kryr av dem ( jeg jobber i butikk og mye dritt sprer seg sikkert med penger etc..)

Lenke til kommentar
Støp på negler, eller lim på falsknegler, kanskje det hjelper ;)

Edit: Prøv å tenk på hvor mye bakterier og herligheter det er under neglene dine, og hvor ekkelt det egentlig er når du får det i munnen :ermm:

7031213[/snapback]

Jeg har faktisk tenkt på det med å støpe på negler..for sånne falske til å lime på sitter jeg bare å irriterer meg over og de løsner etter 10 min...men hvor mye koster egentlig sånne støpe-negler og vet du eventuelt om et sted som gjør dette bra? jeg har sett mye rare tilfeller...:) Inntil videre tror jeg det med bakteriene får være det beste , siden det sikkert kryr av dem ( jeg jobber i butikk og mye dritt sprer seg sikkert med penger etc..)

7031267[/snapback]

Her jeg bor koster det rundt 500kr ca. å få støpt på negler. Det er dyrt, men absolutt verdt det siden de holder såpass lenge som de gjør..

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig det eneste som virkelig hjelper, er å bestemme seg 100% for at man skal slutte. Jeg bet negler hele tiden før, men nå gjør jeg det aldri. Kun på føttene (neida, haha :!: ).

7031435[/snapback]

Haha- den var god- ehh...ekkel...:)

er forresten sant det med å bestemme seg 100 % men...problemet er jo bare at man har 100 ting man må bestemme seg 100 % for..så jeg kommer liksom aldri noen vei..for noen år siden sa bestemoren min (som virkelig missliker at folk biter negler) at jeg skulle få 100 kr pr. finger jeg klarte å slutte å bite negl på...det ble ikke mye i min lommebok for å si det sånn.... :blush:

Lenke til kommentar

Da tror jeg rett og slett ikke du har sterk nok motivasjon for å slutte. Det å bite negler i seg selv er antakelig en sterkere opplevelse for deg, enn det er å ha pene negler (nei, jeg tuller ikke).

Hva om du prøver å klippe dem veldig ofte, helt ned? Slik at du ikke KAN bite på dem?

Lenke til kommentar
Da tror jeg rett og slett ikke du har sterk nok motivasjon for å slutte. Det å bite negler i seg selv er antakelig en sterkere opplevelse for deg, enn det er å ha pene negler (nei, jeg tuller ikke).

Hva om du prøver å klippe dem veldig ofte, helt ned? Slik at du ikke KAN bite på dem?

7031506[/snapback]

Jeg tror jeg bare skal prøve å bite mindre jeg.eller prøve å legge merke til når jeg biter..hvis det er til spesielle tider, så kan man kanskje unngå det lettere...får bare se hvor langt jeg kommer..det funker i perioder..så får bare satse på at det blir en ekstra lang periode nå;)

Lenke til kommentar
Gjennom ulike tester har man funnet ut at negelbiting kan føre til fall i IQ. Negler skal vist inneholde bly som påvirker hjernen negativt. Tror nok dette gir nok motivasjon til å slutte.

7033105[/snapback]

Det spørs jo her om det er selve bitingen eller om det da er spisingen av de avbitte neglene det er snakk om..jeg biter dem av, men spiser dem ikke..så tror ikke jeg trenger å uroe meg for min IQ enda;)

Lenke til kommentar

Om du ikke merker at du biter negler så er det et lite problem. Det jeg kan anbefale for deg er: hansker.

Ikke tull faktisk, ta på deg engangs hansker. Du blir snart å merke når fingeren finner kontakt med munnen. Når den gjør dette blir du oppmerksom på det, og ettersom tiden går blir du mer og mer oppmerksom på det, og til slutt er det bare over.

jeg har også had problemer med at neglene befant seg på menyen, måtte bare ta meg i det og slutte. Tok hardt på til tider (under frustrerende timer med PCen savna jeg virkelig mine trofaste negel å spise på) men det gikk over, og er nå medlem i Anonyme neglespisere, AN. Vet ikke hvem flere som er med siden vi alle er anonyme :p

Lenke til kommentar

Jeg begynte å klippe ned neglene istedet for å bite/rive dem av. Det blir etterhvert en vane det også, at man irriterer seg over at det kommer mye negl utenfor fingertuppen og får en trang til å hente saksa. Det ser mye bedre ut også enn flisete negler.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg begynte å klippe ned neglene istedet for å bite/rive dem av. Det blir etterhvert en vane det også, at man irriterer seg over at det kommer mye negl utenfor fingertuppen og får en trang til å hente saksa. Det ser mye bedre ut også enn flisete negler.

7037724[/snapback]

Hvordan klarer du å få flisete negler?

Jeg har bitt negler i alle mine år (21, men har vel ikke kunnet bite hele tiden) og jeg har altid hatt glatte negler, også tuppene (jeg er veldig opptatt av å bite jevnt)

Lenke til kommentar

Dette virker jo nesten som en tvangstanke for mange av dere Oo

Jeg har aldri bitt negler, jeg har aldri vært fristet til det, og når jeg faktisk har hatt lite å gøre på, så lakker jeg heller neglene på fingre og tær og sminker meg sinnsykt. De tidene du vet du pleier å bite negler, finn noe annet å gjøre i stedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...