Gå til innhold

Ny Dell 640m, er det bare å kjøpe egentlig?

JacobDW

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bærbar som skal brukes til musikkproduksjon i middels skala, samt nett og vanlig skriving, muligens et spill eller to nå og da, men først og fremst til musikk. Pris mellom 9 og 11500

Ser at Dell har dobbelt minne og 500 kr i rabatt på 640m om dagen, noe som gir følgende konfig:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) red

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service

LCD 14.1" WXGA+ UltraSharp™ (1440 X 900) TFT skjerm med TrueLife™- widescreen

MINNE 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

HARDDISK 80GB (7,200 rpm) Hard Drive

OPTISK(E) STASJON(ER) 8x DVD+/ -RW med software, brenner og leser både CD og DVD

PRIMÆRBATTERI 6 Cell 53WHr Primary Battery

Dette for 9300, noe jeg syns er en ganske ok pris. 7200 rpm på disken og raskere minne er pga musikkprogrammene

Men, hadde i utgangspunktet tenkt meg 12" skjerm, på det Dell vil det si XPS. For de samme specsa med en 1.66 prosessor må jeg ut med ca 11 000. Vet ikke om det er verdt.

Ser det finnes endel andre 12"ere, Fujitsu Siemens og HP bl a, men her har man ikke muligheten til å sette i raskere disk og minne, og det er ikke core 2 duoprosessor.

Så spørsmålet er, er det bare å kjøpe Dell 640m med engang? eller bør jeg vente til Core 2 duo kommer på flere maskiner....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg ny bærbar som skal brukes til musikkproduksjon i middels skala, samt nett og vanlig skriving, muligens et spill eller to nå og da, men først og fremst til musikk. Pris mellom 9 og 11500

Ser at Dell har dobbelt minne og 500 kr i rabatt på 640m om dagen, noe som gir følgende konfig:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) red

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service

LCD 14.1" WXGA+ UltraSharp™ (1440 X 900) TFT skjerm med TrueLife™- widescreen

MINNE 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

HARDDISK 80GB (7,200 rpm) Hard Drive

OPTISK(E) STASJON(ER) 8x DVD+/ -RW med software, brenner og leser både CD og DVD

PRIMÆRBATTERI 6 Cell 53WHr Primary Battery

Dette for 9300, noe jeg syns er en ganske ok pris. 7200 rpm på disken og raskere minne er pga musikkprogrammene

Men, hadde i utgangspunktet tenkt meg 12" skjerm, på det Dell vil det si XPS. For de samme specsa med en 1.66 prosessor må jeg ut med ca 11 000. Vet ikke om det er verdt.

Ser det finnes endel andre 12"ere, Fujitsu Siemens og HP bl a, men her har man ikke muligheten til å sette i raskere disk og minne, og det er ikke core 2 duoprosessor.

Så spørsmålet er, er det bare å kjøpe Dell 640m med engang? eller bør jeg vente til Core 2 duo kommer på flere maskiner....

7030194[/snapback]

Ville kjøpt den med 9 celler istedet for 6 celler batteri, du får ca 1,5 timer lengre batterilevetid. Virker som ei grei maskin ellers, de testene jeg har lest av den gav den ihvertfall god omtale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...