Gå til innhold

Montering av strømforsyning til halogenlamper


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Håper noen kan svare meg.

 

Jeg skal bytte ut armaturen over kjøkkenbenken fra lysstoffrør til halogenlamper.

 

Lampene er av type IP44, så de er safe mot vannsprut.

 

Men jeg er mer usikker på strømforsyninga (switch mode), det står ingen IP grad på den, men den er i en lukket plastboks. Ikke forseglet, men lukket med klips.

 

Bør jeg ta jobben med å legge nye kabler og montere den inne i skapet, eller kan jeg montere den å undersiden?

 

Jeg har forøvrig ikke noe tro på at det blir noe direkte vannsprut oppunder skapet, men damp vil jo forekomme.

Endret av PowerZone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det vel snakk om et sett med ferdig trafor, seletøy og spotter hvor det hele er beregnet på å pluge i en stikkontakt.

Det er desværre vanskelig og få lagt opp slikt pent om man ikke har noen steder og gjemme vekk kablene.

Kabelkanaler er et godt tips her og trafoen kan skrues fast på baksida av lyslista.

Og som andre sier her så er det ingen krav til sprutsikkert utstyr på et vanlig kjøkken.

Forlenger du seletøyet som som skal kobles til spottene forde det er for kort så har du da laget deg en radiosender som sender ut radiostøy.

Lenke til kommentar
Her er det vel snakk om et sett med ferdig trafor, seletøy og spotter hvor det hele er beregnet på å pluge i en stikkontakt.

Det er desværre vanskelig og få lagt opp slikt pent om man ikke har noen steder og gjemme vekk kablene.

Kabelkanaler er et godt tips her og trafoen kan skrues fast på baksida av lyslista.

Og som andre sier her så er det ingen krav til sprutsikkert utstyr på et vanlig kjøkken.

Forlenger du seletøyet som som skal kobles til spottene forde det er for kort så har du da laget deg en radiosender som sender ut radiostøy.

7034527[/snapback]

 

Nei det er ikke snakk om et ferdig sett. Det er 4 løse spotter og en egen strømforsyning. orginalkablene til spottene er mer enn lange nok, så det blir ikke noe problem. Jeg har allerede lagt kablene i kanaler, selv om ingen ville sett hvordan det ser ut fra normalt ståsted på et kjøkken.

Neste steg er nå å få koblet de 8 ledningene sammen til 2, for det er bare ett uttak i strømforsyninga. Så....det blir nok lys snart...hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...