nebrewfoz Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jepp...skal nok se nøye på ringeklokkene før jeg legger inn noe bud på leilighet ja. fnis 7030651[/snapback] Min erfaring er at man bør holde seg langt unna dersom det står "Hansen" på en av ringeklokkene i etasjen/oppgangen/blokka. Mer enn en gang har jeg opplevd det, men sånn er jo mange nordmenn. Kommer fra rorbuene eller skogskoiene sine og skal plutselig bo i byen. Det må jo bli kulturclash av slikt. Og en annen ting: Dersom trådstarter ikke har kjøpt disse muslimene, så har vel neppe Forbrukerrådet noe å gjøre i denne saken. edit: trykkleif Endret 11. oktober 2006 av nebrewfoz Lenke til kommentar
jo_sommer Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har en veninne som opplever akkurat det samme det bor en araber over hennes leilighet. Som ser på tv(med høy lyd) og snakker høyrøstet i telefonen hele natten. Selfølgelig finnes det mange nordmen som er like jævlige men det er tydeligvis mange som plages av disse nattaktivitetene til våres nye landsmenn. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Slettet et innlegg her som inneholdt hele 6 heller veldig unødige ord på 2 linjer og som var et personangrep. Reaksjoner på moderering tas ikke i denne tråden. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Slettet et innlegg her som inneholdt hele 6 heller veldig unødige ord på 2 linjer og som var et personangrep. Reaksjoner på moderering tas ikke i denne tråden. 7046876[/snapback] ok. OT: men har jo ikke noe og si om du er kristen eller hva du er? var jo bare teit og burde fjerne det han sa også, Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Og jeg tviler ikke på at det er minst like mange som blir plaget av våre gamle nordmenns nattaktiviteter, jeg ser ikke helt poenget med å understreke etnisk eller religiøs bakgrunn i en sånn sak som dette? Det at folk bråker gjør dem jo bare til usosiale tullebukker, ikke til representanter for en religion eller en etnisitet Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Og jeg tviler ikke på at det er minst like mange som blir plaget av våre gamle nordmenns nattaktiviteter, jeg ser ikke helt poenget med å understreke etnisk eller religiøs bakgrunn i en sånn sak som dette?Det at folk bråker gjør dem jo bare til usosiale tullebukker, ikke til representanter for en religion eller en etnisitet 7046901[/snapback] Kulturell mistilpasning kan føre til mange ting, inkludert vold, nabokrangler o.l. Selv om de aller, aller, aller fleste jeg kjenner fra andre kulturer er veltilpassede elementer i Norge er det ikke å stikke under en stol at det finnes statistikk som tilsier at vi HAR et problem med måten vi integrerer nye landsmenn på, og at man her behøver reguleringer og endringer. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ustyrtelig morsom tråd :!: Uansett, jeg stemmer for lydkrig. De som ikke sier det kommer noe godt utav det, har aldri fått smake den søte fornemmelsen av ekte hevn. Siden du har en leie leilighet, så kan du ikke videre bare montere en høyttaler i taket, selv om, som noen andre skrev, er det beste å gjøre hvis du skal være 100% asshole. En aktiv subwoofer med 10" el 12" element kan plukkes opp billigt brukt. Du fjerner den ene siden, og klemmer den mot taket - enten i form av et selvbygget stativ, eller det beste, hjelpestativ til å holde gipsplater i taket mens du skruer dem i. Sub +/- 500,- , gipsplateholder ca. 100,- (må kanskje ha 2). 1 phono kabel fra claes hvis den ikke kom med sub'en 79,-. Sett på Barbie Girl på repeat på passe volum når du går ut døra, hør gjerne med underboen din etter du har satt den på, om musikken din er plagsom, juster volum etter underbo, men siden den er mot taket, er lyden betydelig bedre oppover. Ellers må du bare flytte. Med mindre du krever reduksjon i husleie som HilRim eller hvem nå det var, driter utleier i deg. Money talks, bullshit walks. Det er lov å være en Homer Simpson engang iblant! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Da jeg var student var det en alminnelig oppfatning blant folk at det var studentene som var ansvarlige for det meste av nattebråk i den byen. Man burde vel da ha satt igang tiltak - regler og endringer? - for å få studentene bedre integrert i beolkningen ....? Hvorfor er det så lett å generalisere, spesielt om grupper man ikke selv tilhører? Når en muslimsk familie skråler og synger om natta, da er det "muslimene" som gjør det. Når en nordmann har fest til tidlig på morgenkvisten, da er det ikke "nordmennene" som gjør det, da er det Hansen i 1. etasje ... Når jeg er i utlandet og får høre utsagn av typen: "dere nordmenn er jo så ....", så kommer piggene ut med en gang. Jeg er da vel ikke sånn! Hvorfor skal jeg svare for det en eller annen tulling har gjort/sagt, eller for en eller annen fordom de har om nordmenn i det landet? De fleste utlendinger i Norge, innvandrere eller ikke, føler det nok ofte på samme måten. We are all individuals, damn it! (fritt etter Life of Brian) Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Muslimer var litt å ta i..... Men hvordan vet du det forresten?... Besøker du dem ofte eller? Eller roper de Allah i trappa? :S Det er vel det samma om det er muslimer, budhister eller kristne som bråker?... Man tar vel ikke i bruk andre tiltak hvis det er muslimer, enn hvis det var kristne? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Pga en liten setning på starten, så går jo alle religion/politikk amok. Idioti kjenner ingen hudfarge,religion eller fotballag. Vi er vel alle sammen ganske enige om at det ikke har noe med "the problem at hand". En underbo har problemer med en overbo bråker, og bryr fint lite at de gjør det. Hvordan løses dette. Lydkrig, ringe politi, utleier klage, medleier klager til utleier, gå opp å banke på hver gang. Ut ifra mulighetene har ingen av dem noe med religion/rase å gjøre. Selv om noen ordlegger seg litt feil, har det fint lite med problemløsningen å gjøre. Tenk hvis hw.no ikke kunne fullgjøre en test på et skjermkort, fordi fine printet i manualen hadde noen skrivefeil.... siste ord i relgionkrigen fra meg: dere tar alle feil Lenke til kommentar
jo_sommer Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Og jeg tviler ikke på at det er minst like mange som blir plaget av våre gamle nordmenns nattaktiviteter, jeg ser ikke helt poenget med å understreke etnisk eller religiøs bakgrunn i en sånn sak som dette?Det at folk bråker gjør dem jo bare til usosiale tullebukker, ikke til representanter for en religion eller en etnisitet 7046901[/snapback] Ja men det er jo det tråden handler om. Det er jo tydeligvis en kjent greie at det er mange som er plaget med at innvandrere bråker om natta. Det er jo ikke ment som rasisme men bare å understreke at det kan vere meget plagsomt. Lenke til kommentar
salah Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg bor hos broren min, som leier en liten kjeller hos en familie med arabisk opprinnelse. Disse bråker en del til tider, og barna dems er utrolig plagsomme til tider. Men jeg går ikke rundt og tror at alle arabere er bråkmakere. Trådstarter bruker muslimer som argument for å få sympati. Du får ingenting fra meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 De fleste utlendinger i Norge, innvandrere eller ikke, føler det nok ofte på samme måten. We are all individuals, damn it! (fritt etter Life of Brian) 7047128[/snapback] BRIAN: You don't need to follow me. You don't need to follow anybody! You've got to think for yourselves. You're all individuals! FOLLOWERS: Yes, we're all individuals! BRIAN: You're all different! FOLLOWERS: Yes, we are all different! DENNIS: I'm not. ARTHUR: Shhhh. FOLLOWERS: Shh. Shhhh. Shhh. ↑⇑ Det føles litt sånn i denne tråden... ⇑↑ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå