Gå til innhold

Muslimene bråker om natta :(

Anbefalte innlegg

Artig å se at mange er mer opptatt av "HVA?! KRITISERE MUSLIMER?! HVORDAN KAN DU GJØRE NOE SLIKT?!" enn: "hmm, man kan undres hvilke kulturelle trekk som gjør at slik oppførsel legitimeres innad"

7031707[/snapback]

OT-prat: Om man er drittsekk eller ei henger vel ikke utelukkende sammen med kultur/religion/bakgrunn

7031837[/snapback]

Nei, ikke utelukkende, men mange er redde for å dra koblinger som kan synes politisk lite korrekte. Hvis man ser på den foregående trippeldrapssaken. De fleste er enige om at en eller annen form for psykose ligger bak. Ville dog psykosen fått dette utfall om mannen hadde annen kulturell og religiøs ballast..? Ville evt. stemmer i hodet hans fått form av en patriarkalsk og dømmende erkeengel..? Det er mange måter å angripe dette på, mange vinklinger.. som blir ekskludert i redsel for å fremstå som lite politisk korrekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husleieloven hjelper deg litt:

§ 5-2. Ro og orden

Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen.

Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden

Sjekk med forretningsfører, eller meld deg inn i huseierenslandsforbund, da får du gratis advokathjelp, eller ta direkte kontakt med eier av leiligheten.

Er dette et sameie, eller borettslag?

Edit: Leif var her....

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Vær så snill, ikke gjør denne tråden om til en religionskonflikt.

7032053[/snapback]

Helt enig,

Ta kontakt med utleier, tilby deg hjelpen med å skaffe nye leieboere. Dette viser til at du ikke er problemet, men en løsning på problemet. Få med deg hun eldre naboen til styret da hun er tydeligvis på din side.

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
for øyeblikket er det ramadan, men de bråkte om natta før den begynte også?

7030863[/snapback]

Ramadan er det da de nekter å ete det? Da får du lage masse god mat så det lukter opp.

7030977[/snapback]

Ring politiet *hver* gang de bråker, og hvis de ikke slutter etter første besøk-- ring igjen.

Hver gang, hver dag/natt.

Hvis ikke politiet kommer *hver* gang du ringer, klag til politietaten / sosialkontoret-- Kommunen har fint lite å gjøre med politi-etaten egentlig.

(Et deparement, styres av en statsråd, som styrer politi-etaten, som styrer politidistriktene, som ledes av politimestere...)

Når politiet ikke holder fred og orden, så har du en sak mot politiet.

Men uansett, du kan aldri være sikker på at de er muslimer-- eller hinduer, buddhister eller ateister-- Og hvilken religion de tror på / utøver har fint lite med at de bråker om natten.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Når det gjelder nabokrangel (som det har blitt her) så må jeg bare advare om at det kan bli en lang og seig kamp mot systemet. Politiet gjør gjerne minst mulig i slike saker.

Uansett skal det være stille mellom kl. 23 og 07. Det er sikkert flere enn deg og den dama som har fått mer enn nok. Jeg vil anbefale deg at du banker på hos alle naboene i din etase, etasjen over (bortsett fra de din bråkete nabo) og den over dem, for å høre hva de synes om bråket. Deretter skriver du en klage til utleier, som du får samtlige til å skrive under. Dere setter makt bak ved å kreve reduksjon i husleie for ulempen dette medfører. Penger er nemlig det språket utleiere forstår.

Utleieren forholder seg selvsagt passiv av frykt for å blianklaget/dømt for rasisme. I det norske lovverket i dag har vi en lov knyttet til bl.a. utleie av boliger, som tar utgangspunkt i at dersom man blir anklaget for diskriminering mht. utleie, skal det forutsettes at man er skyldig til det motsatte er bevist! (Helt sant, tro det eller ei!) Det kan være dette som ligger i bakhodet hans. Dersom han har en skriftlig klage fremsatt av flere leietakere i ryggen, står han mere fri til å agere.

Det er viktig at dere i denne klagen ikke nevner etnisitet/religion med et eneste ord. Skriv kun at dere er plaget med støy om natten, og at det ikke vises hensyn. Vis også til at politiet har vært der flere ganger, uten at det har blitt noen bedring.

Med dette i hånden kan utleier advare leietaker med utkastelse dersom de ikke skjerper seg.

Det er viktig at all formell kommunikasjon foregår skriftlig, og sørg for å beholde en kopi av alt du leverer fra deg.

Lykke til med din lange, seige kamp mot et system overbefolket med mennesker som er redde for å komme i klemma selv. :)

Lenke til kommentar
Det er viktig at dere i denne klagen ikke nevner etnisitet/religion med et eneste ord. Skriv kun at dere er plaget med støy om natten, og at det ikke vises hensyn. Vis også til at politiet har vært der flere ganger, uten at det har blitt noen bedring.

Med dette i hånden kan utleier advare leietaker med utkastelse dersom de ikke skjerper seg.

7032439[/snapback]

Veldig bra tips HilRam

Det er ei heller noen vits å skrive det at det har bodd 4 med samme etnisitet i leiligheten som har bråket like mye

Lenke til kommentar

Forsett og tilkall politiet, og hvis styret sier nei, så anmelder du hele styret slik at det blir rettsak.

Men at du sa at de var muslimer likte jeg ikke helt :ermm:

Jeg er selv utledning fra Midtøsten, er ikke muslim though. Jeg er 15 år og jeg har alene fått klage en gang på grunn av høy musikk når jeg var 13. (ikke seint på kvelden, rundt klokka 16.00) og da var jeg alene hjemme. Spilte ikke sånn araber-musikk hvis dere tror det heller. Spilte normal musikk som mange på min alder hører på i disse dager. (hip-hop :love: )

edit: bruk det HilRam skrev! Det var veldig gode råd! :-)

Endret av neadii
Lenke til kommentar
Jeg fikk også brev fra styret engang om at jeg kan bli kastet ut av huset hvis jeg fortsatte å tilkalle politiet, og nå har jeg sluttet med det.

7031095[/snapback]

Jeg har liten tro på at de kan kaste deg ut for dette! Du bør kontakte advokat eller en av disse gratis jussrådgivningstjenestene som finnes for å finne ut mer.

Hva med å kontakte forbrukerrådet el.l.?

Lenke til kommentar

Sameiet har plikt til å reagere på dette. Utleier, eventuelt styret, skal varsle de som ikke overholder alminnelig ro og orden at de må slutte, og at om de ikke slutter blir de kastet ut.

Dersom de eier leiligheten kan de faktisk også bli kastet ut, men det er en lengre prosess som tar flere måneder.

Hvis du bare leier selv, er muligens det enkleste å flytte... dessverre.

Lenke til kommentar
Sameiet har plikt til å reagere på dette. Utleier, eventuelt styret, skal varsle de som ikke overholder alminnelig ro og orden at de må slutte, og at om de ikke slutter blir de kastet ut.

Dersom de eier leiligheten kan de faktisk også bli kastet ut, men det er en lengre prosess som tar flere måneder.

Hvis du bare leier selv, er muligens det enkleste å flytte... dessverre.

7037987[/snapback]

Han nevnte i tråden at de lever på trygd, og ikke jobber. Det er vel tvilsomt at de eier leiligheten.

Lenke til kommentar
Når det gjelder nabokrangel (som det har blitt her) så må jeg bare advare om at det kan bli en lang og seig kamp mot systemet. Politiet gjør gjerne minst mulig i slike saker.

Uansett skal det være stille mellom kl. 23 og 07. Det er sikkert flere enn deg og den dama som har fått mer enn nok. Jeg vil anbefale deg at du banker på hos alle naboene i din etase, etasjen over (bortsett fra de din bråkete nabo) og den over dem, for å høre hva de synes om bråket. Deretter skriver du en klage til utleier, som du får samtlige til å skrive under. Dere setter makt bak ved å kreve reduksjon i husleie for ulempen dette medfører. Penger er nemlig det språket utleiere forstår.

Utleieren forholder seg selvsagt passiv av frykt for å blianklaget/dømt for rasisme. I det norske lovverket i dag har vi en lov knyttet til bl.a. utleie av boliger, som tar utgangspunkt i at dersom man blir anklaget for diskriminering mht. utleie, skal det forutsettes at man er skyldig til det motsatte er bevist! (Helt sant, tro det eller ei!) Det kan være dette som ligger i bakhodet hans. Dersom han har en skriftlig klage fremsatt av flere leietakere i ryggen, står han mere fri til å agere.

Det er viktig at all formell kommunikasjon foregår skriftlig, og sørg for å beholde en kopi av alt du leverer fra deg.

Lykke til med din lange, seige kamp mot et system overbefolket med mennesker som er redde for å komme i klemma selv.  :)

7032439[/snapback]

siterer denne ettersom jeg er veldig enig

Lenke til kommentar

Den muslimske familien over deg må vel også sove før eller siden?

Kanskje muslimene sover på dagen når du er på skole ?

I så fall kan et forslag være å holde muslimene våkne med å la stereoanlegget stå på høyt på dagen slik at muslimene får smake sin egen medisin. Kanskje muslimene da blir så trøtte på kvelden at de går å legger seg i kristelig tid ?

Øye for øye, tann for tann står de i bibelen. Håper dere respekterer dette synet like mye som dere respektere de muslimske urokråkene som bor over trådsstarter.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...