boratsmom Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 De bråkte før ramadan også. Men ramadan-perioden er verst. Da kan du se 20 par sko ligge utenfor døra. Den ene naboen er en norsk dame på 50 år. Hun ble så lei av dem at hun stakk til hytta. Hun kommer sjeldent hjem. Og hun er på utkikk etter nytt hus også. Jeg har faktisk skrevet politianmeldelse før, uten at det hjalp noe. Det var ikke den samme familien som bor nå. Jeg fikk også brev fra styret engang om at jeg kan bli kastet ut av huset hvis jeg fortsatte å tilkalle politiet, og nå har jeg sluttet med det. den gang ringte jeg 112 Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ramadan er det da de nekter å ete det? Da får du lage masse god mat så det lukter opp. 7030977[/snapback] Under ramadan faster de om dagen og har matorgie om natten, (iflg. en bekjent som er muslim) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har faktisk skrevet politianmeldelse før, uten at det hjalp noe. Det var ikke den samme familien som bor nå. Jeg fikk også brev fra styret engang om at jeg kan bli kastet ut av huset hvis jeg fortsatte å tilkalle politiet, og nå har jeg sluttet med det. den gang ringte jeg 112 7031095[/snapback] Hva i all verden er dette for slags idioti?? Folk som ikke overholder regler blir ikke kastet ut, men folk som må tilkalle hjelp pga. disse regelbruddene blir truet med utkastelse. Høres jo fullstendig vilt ut! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Fortsett å ringe onkel blå, utleierne har ingenting på deg. Da kan du jo saksøke dem og bli stinn av gryn og kjøpe deg en bedre leilighet Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ett ord: ørepropper.Litt ubehagelig i lengden, men du sovner i hvert fall. 7030122[/snapback] Hører ikke røykvarsleren heller da smarten. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ett ord: ørepropper.Litt ubehagelig i lengden, men du sovner i hvert fall. 7030122[/snapback] Hører ikke røykvarsleren heller da smarten. 7031181[/snapback] Nei, men man kan lukte røyken. Man hører den uansett ikke når de bråker der oppe. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Gjelder det ikke generelt at det skal være ro etter 23:00? 7029829[/snapback] Jeg mener at det generelt bør være rolig etter 22.00 Dette må styret ta tak i der du bor, de kan ikke oppføre seg slik. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Så vidt jeg vet er det 23:00 natt til hverdager (mandag - torsdag, søndag) og 00:00 fredager og lørdager. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Huff. Jeg føler med deg. Jeg måtte dessverre flytte for å få ro. Har ikke angret et sekund. Mye pes og jeg er egentlig ikke tilhenger av å gi meg, men når ingenting hjelper må man gjøre grep for å ta vare på helsa si. Jeg bor nå i OBOS-leilighet (selv om ikke det i seg selv er noen garanti for å slippe bråk) og har aldri hatt det så bra. Men, husregler er husregler. Styret har plikt til å følge opp saken, men kommer man ingen vei er det veldig fristende å gi opp... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har faktisk skrevet politianmeldelse før, uten at det hjalp noe. Det var ikke den samme familien som bor nå. Jeg fikk også brev fra styret engang om at jeg kan bli kastet ut av huset hvis jeg fortsatte å tilkalle politiet, og nå har jeg sluttet med det. den gang ringte jeg 112 7031095[/snapback] Det synes jeg var en interessant vri fra det styret, ville anta at det er ulovlig Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Bor desverre i et strøk der det er mange utlandske småbarns familier. Faren min har lovt å hjelpe meg å finne meg en enebolig hvis de fortsetter sånn. Forresten jeg kan se om jeg finner det brevet fra styret igjen. Hvis jeg finner det skal jeg prøve å scanne det inn og legge det ut her. Endret 9. oktober 2006 av boratsmom Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg tok ikke helt relevansen av at de var muslimer. Care to explain?7029853[/snapback] Slenger meg på den Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg tok ikke helt relevansen av at de var muslimer. Care to explain?7029853[/snapback] Slenger meg på den 7031454[/snapback] Det er nok flere som har etterlyst det svaret... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Leser dere edit i første post, står det at dette er den fjerde muslimske familien som har bodd i etasjen over som har oppført seg på samme, uspiselige måte. Om han har noen "vestlig referanse", eller ikke-muslimsk i det hele tatt for å sammenligne, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
slimer Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Leser dere edit i første post, står det at dette er den fjerde muslimske familien som har bodd i etasjen over som har oppført seg på samme, uspiselige måte. Om han har noen "vestlig referanse", eller ikke-muslimsk i det hele tatt for å sammenligne, vet jeg ikke. 7031499[/snapback] Jeg er muslims elv og gå nesten reagere litt her. Tar ikke nar av det men skjønner også trådstarteren. Vil nok 99% sikkert påstå at grunnen til at de er så rævkjørte er den kulturelle bakgrunnen deres. Vi er muslimer, Bosniere, feirer Ramadan men ingen bråker slik som du nevner, dermed vil jeg tørre å si at naboene dine noen tullinger som ahr kommet fra noen jordhytter uten naboer til å bo i et sivilisert strøk...Vil nok tro at det er Ramadan i tillegg som forsterker denne følelsen, for da skal alle samles og ditten og datten.. Poenget mitt er, at det er stor forskjell hvordan man praktiserer troen sin. Nok om det: siden jeg selv var nytilflyttet til Norge for 13år siden og vært noe av det samme som så er mine råd: * alle kommuner har sosialkontor, de utbetaler deres sosial, hjelper de med alt tild e har fått seg jobb. Snakk med disse personene, de er alfa og omega for disse flyktingene/asylsøkere...vil tro at det vil bli bedre. *Hjelper ikke dette så vil jeg ta igjen med samme mynt. du sier at de har små barn..småbarn må tross alt sove, myyee mer enn det du gjør:) da gjør du litt research og ikke lar de sove. du har et musikkanlegg som du kan forstyrre de med. De lar ikke deg sove, du lar ikke barna deres sove og demed får ikke sove heller:) Endret 9. oktober 2006 av slimer Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Flytt til et sted hvor du finner folk i samme situasjon som deg, dvs folk som må jobbe for føden. De har sjelden ork til å rave oppe hele natta, evt mulighet til å sove hele dagen. Med forbehold om at du ikke har 20 ettermiddagsskift-arbeidere på besøk i etasjen over da. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Artig å se at mange er mer opptatt av "HVA?! KRITISERE MUSLIMER?! HVORDAN KAN DU GJØRE NOE SLIKT?!" enn: "hmm, man kan undres hvilke kulturelle trekk som gjør at slik oppførsel legitimeres innad" Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Artig å se at mange er mer opptatt av "HVA?! KRITISERE MUSLIMER?! HVORDAN KAN DU GJØRE NOE SLIKT?!" enn: "hmm, man kan undres hvilke kulturelle trekk som gjør at slik oppførsel legitimeres innad" 7031707[/snapback] Tingen er jo at religiøs tilknytning ikke har veldig stor relevans til denne saken, etnisk opprinnelse er vel mer interessant? Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Artig å se at mange er mer opptatt av "HVA?! KRITISERE MUSLIMER?! HVORDAN KAN DU GJØRE NOE SLIKT?!" enn: "hmm, man kan undres hvilke kulturelle trekk som gjør at slik oppførsel legitimeres innad" 7031707[/snapback] Tingen er jo at religiøs tilknytning ikke har veldig stor relevans til denne saken, etnisk opprinnelse er vel mer interessant? 7031724[/snapback] Tja, det å ekskludere etnisitet, kultur og religion fra hverandre er i stor grad umulig. Spesielt islam har en lei tendens til å bli farget av sterkt patriarkalske og rigide kulturer lokalt sett, noe som igjen preger både kultur og religion.. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Artig å se at mange er mer opptatt av "HVA?! KRITISERE MUSLIMER?! HVORDAN KAN DU GJØRE NOE SLIKT?!" enn: "hmm, man kan undres hvilke kulturelle trekk som gjør at slik oppførsel legitimeres innad" 7031707[/snapback] OT-prat: Om man er drittsekk eller ei henger vel ikke utelukkende sammen med kultur/religion/bakgrunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå