boratsmom Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg er en student som er 18 år gammel. Jeg bor i en leilighet og legger meg ganske tidlig, sånn ca. 23.00. For et par måneder siden flyttet det inn noen muslimer i leiligheten ovenfor. De har to barn på 5 og 6 år. Problemet er at de bråker om natta. Ikke bare barna men voksne som prater høyt. De tar med seg slektninger/venner om kvelden og bråker ut natta. Er sinnsykt irriterende ettersom jeg må stå opp 07.00 hver morgen. Jeg får ikke følgt med i timene på skolen pga mangel på søvn. Dette er håpløst. Jeg har sagt ifra 4-5 ganger til han tullingen, men han svarer med : "send inn klage til styret da". Ja det har jeg gjort, men styret kan ikke gjøre noe sier de. Dette er ikke obos eide leiligheter og har ikke så strenge regler sier dem. De ba meg snakke med eieren av leiligheten og få kastet ut muslimene som leide den. Ja disse som bor ovenfor har ikke jobb, sitter og snylter trygden. Staten betaler husleien. Burde jeg ringe 112 eller finnes det andre institusjoner som kan håndtere slike problemer? *PS: vet ikke hvorfor men jeg begynner å hate muslimer generelt pga dette. Spesielt når jeg våkner midt på natta får jeg lyst til å gå og banke han opp med balltre. Jeg vet det er umenneskelig å gjøre noe sånt. Aldri i verden om jeg hadde klart å rette opp samvittigheten min hvis jeg hadde gjord det. Men tanken er der. Veldig trist. EDIT: // grunnen til at jeg nevner at de er muslimerer fordi; dette er ikke den første muslimske familien som flytter inn ovenfor. Dette er den 4. siden 2001. (da jeg flyttet inn). Alle har hatt samme holdning, og bråket like jævlig. Endret 8. oktober 2006 av boratsmom Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Gjelder det ikke generelt at det skal være ro etter 23:00? Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 ring til politi og si at de bråker.. det har mange nabo'ene til kompisen min gjort når kompisen bråker (setter musikk i høyt og spiller feks tekken5 om natta) Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tok ikke helt relevansen av at de var muslimer. Care to explain? Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Cybbe relevant eller ei, det er snakk om en familie som bråker om natta.. Drit i relevant ordet.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tok ikke helt relevansen av at de var muslimer. Care to explain? 7029853[/snapback] Det gjør det lettere å hate dem. Lenke til kommentar
Royo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvis du skal ringe politiet, ikke bruk nødnummeret (det er kun for nød). Ring 02800. Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 ok har skrevet ned 02800. De bråker fean meg fortsatt!! Skriker og spiller arabisk musikk. Noen ganger får jeg tårer i øyne av å tenke på at jeg har prøve imorn og klokka er 02.00 og jeg har ennå ikke sovet!! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg ser heller ikke grunnen for at du sier muslimer i denne sammenhengen, det er vel nesten på grensen til rasistisk Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): (ja jeg vet her dreier seg om religion og ikke rase, men har ikke noe bedre ord) Men ellers ville jeg anbefale deg å ringe onkel blå som de andre anbefaler Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 klokka er bare 00.20 nå Ja mååtte bare si det Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) herregud jeg er ikke rasist, grunnen til at jeg nevner at de er muslimer er fordi dette er den fjerde muslimske familien som flytter inn. Alle har bråkt like mye og hatt lik holdning mot meg. En av dem var så jævlig at da jeg ringte purken og de hadde gitt dem noen strenge ord, begynte han å hoppe og trampe i 20 minutter i strekk etter at purken hadde gått for å "vise" sin forrakt. mens jeg sitter å skriver nå, hører jeg de samme faens stemmene ovenfra. Har de faen ikke folkeskikk, forstår de ikke hvordan man skal leve etter andres lover? Jeg er selv en utlending/flyktning, er hindu. MEN JEG RESPEKTERER LOVER OG REGLER I NORGE. Hun gamle dama på 80 år som bor under meg har aldri klaget. Alltid kommet med positive meldinger. Endret 8. oktober 2006 av boratsmom Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Slå dem, med et eller to balltrær! Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) nei det kan jeg ikke gjør. Han kan bli alvorlig skadet. jeg vurderer å ringe purken, hvis det ikke funker. Flytter jeg til et annet sted. Men det er jo nesten umulig å finne rimelige leiligheter i oslo. Stikker og legger meg selvom det ikke skulle hjelpe noe særlig. Men 02800 er notert. Endret 8. oktober 2006 av boratsmom Lenke til kommentar
embark Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 2 ord: Noise war! Vet det er barnslig, men ta igjen med samme mynt. Det hadde jeg definitivt gjort. Lenke til kommentar
boratsmom Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ferr, ja jeg tenkte faktisk på det. Men hvordan skal jeg "strike" han som bor ovenfor. Finnes det kabler eller utstyr som jeg kan feste på taket så spille musikk så den overføres gjennom taket og opp til idioten?? Vanskelig å forklare men jeg snakker om å lede lyden gjennom materialet taket er laget av og opp. Akkurat som når du har to pappkopper med en tråd i mellom. Så kan du stå 40 meter fra hverandre og snakke gjennom trådene. Jeg vil ha en sånn effekt. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hehe ja, finn ut når de sover, siden de er våkne om natten så kan du jo kanskje benytte deg av bedre tidspunkt på døgnet til å bråke, hvor du ikke er i fare for å få politiet på døra engang ? =) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 La nå heller de som SKAL ta seg av slikt gjøre det og la være med payback. Det har intet for seg og skaper bare fientlighet hos de som bråker. Hold dere ro og la være å komme med forslag som "slå dem med balltre", det har intet for seg i det hele tatt. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Skru en subwoofer opp under taket, og la det stå til. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Skru en subwoofer opp under taket, og la det stå til. 7030090[/snapback] Sa jeg nettopp ikke at slike kommentarer kan dere holde for dere selv? Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) B-real ikke for å være kverulant, men hvordan kan boratsmom få dem til å slutte med det når de ikke hører på hva han sier. Og politi kommer og går etter 2min prating. Endret 8. oktober 2006 av fox88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå