Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hi

er det noen som vet hvordan man lager en enkel kalkulator som ikke er mulig å taste inn tall med tastaturet. altså hvordan koder man i C#. Det haster veldig. ville vært veldig takknemlig hvis noen kunne hjelpe meg. eller vet dere en side om dette.

venter på raskt svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hi

er det noen som vet hvordan man lager en enkel kalkulator som ikke er mulig å taste inn tall med tastaturet. altså hvordan koder man i C#. Det haster veldig. ville vært veldig takknemlig hvis noen kunne hjelpe meg. eller vet dere en side om dette.

venter på raskt svar

7029731[/snapback]

Ja. Jeg vet hvordan. Det er mange andre her som vet hvordan også. Hadde du noen spesifike spørsmål du lurte på? Hvor langt er du kommet selv?

Lenke til kommentar
Hi

venter på raskt svar

7029731[/snapback]

Ja. Jeg vet hvordan. Det er mange andre her som vet hvordan også. Hadde du noen spesifike spørsmål du lurte på? Hvor langt er du kommet selv?

7029872[/snapback]

vel jeg har ikke kommet til noe ennå. :no: har fått oppgaven på skolen vettu. vi skal lage en vanlig kalkulator, og det skal IKKE være mulig å skrive tall med tastaturet inni boksen.

Jeg er egentelig helt blank på det akkurat nå...:(

Lenke til kommentar
GUI-et blir ferdig hvertfall til imorgen ...  :yes::cool:

den skal støtte alle de 4 basisregneartene (+ - * / )

7030187[/snapback]

GUI'et burde vel ta 5 minutter maksimum å lage? Er dette winforms eller webforms?

Hva jeg ville gjordt:

1. Lagd en textbox for å vise hva man har skrevet inn og resultat

2. Enum som inneholder "Ingen" + de fire regneartene

3. For hver knapp med tall legg til tallet på slutten av teksten i tekstboksen. Hvis det allerede står 0 der fjerner man teksten først.

4a. Trykk på regneartene setter man en variabel til enum verdien.

4b. Trykk på regneartene setter man en int variabel til teksten i tekstboksen og setter teksten i tekstboksen til 0.

5. For = og også for regneartene: sett en annen int variabel til teksten i tekstboksen. Gjør utregning avhengig av den variabelen til regnearten er satt til, sett teksten i tekstboksen lik resultatet og sett den variabelen til regnearten til "ingen".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei,

husker vi lagde en kalkulator i VB.NET på universitetet for noen år siden også - men den var litt mer avansert og skulle ha sånn "history" eller hva det heter - sånn lapp som skriver ut tidligere regneoperasjoner som man bruker i butikker og sånn.

Dette var ikke noe komplisert oppgave, men husker at det var mye vanskeligere enn jeg trodde det skulle være :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...