Gå til innhold

Nokia 3510i eller Siemens C55! Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på hva jeg skal velge! Nokia har jo fargeskjermen så man kan motta "bra" bilder i farger, men de polyfoniske ringetonene på den har jeg lest i f.eks testen til itavisen (3510) at var bare søppel!? Blir dette bedre på 3510i? Og Siemens C55 har jeg hørt masse bra om, inkludert veldig bra polyfonisk ringetoner som nesten høres ut som musikk? (Er litt lydfrik) :smile:

Er det noe annet ved disse telefonene som gjør at jeg "må" ha den ene fremfor den andre? Klarer på en måte ikke finne ut hvem jeg burde velge av disse. Håper dere kan hjelpe meg!

Takker for svar!

hq_c55_7.jpgnok3510ib.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt 3510i rett og slett fordi jeg hater siemens!!!! (menysustemet og knappene og designet og bakgrunnsbelysningen og tregheten osv....)

Enig i at 3510 har dårlige ringetoner (bare 4 kanaler) og hvis man sammenligner med f.eks panasonic (GD67 har 16 kanaler, tror de andre har det og...) så blir 3510 bare søppel ja...

Men ellers er 3510i en solklar vinner! (håper bare de gjør noe med de polifoniske tonene, 4 kanaler er for lite men etter det jeg har hørt skal de ikke gjøre noe)

Det er jo en grunn til at nokia selger best?!?!?!

Lenke til kommentar

glemte å nevne noen fordeler og ulemper (er ikke ekspert på noen av telefonene så jeg nevner bare det jeg vet) :

Nokia 3510i

Fordeler:

-Fint design

-Mulighet til å bytte deksler (og nokiadeksler pleier å bli mest "standard")

-ganske stort FARGEDISPLAY (m/4096 farger, samme som på 7210 foresten...)

-JAVA! (og som sagt pleier nokia å være ganske "standard" på det meste og jeg tror dette vill skje i dette tilfellet og selv om java-mobiler kjører samme "java-program")

-Helvettes stoooor minnekapasitet (kansje ikke så ekstremt men det er plass til en del...)

-Bra spill (som vanlig fra nokia)

-Mye mobil for pengene

-MMS

-Gode gamle kjappe fine noka-menysystem (begynner å bli litt gammelt, men hvorfor endre på noe som virker så fint)

-Digge knapper

-En del praktiske funksjoner

Ulemper:

-Litt stor (men til gjengjeld veldig lett ihvertfall i forhold til 3310/3330/3410osv. Men hvis man sammen ligner med nye små mobiler fra sony ericsson og panasonic og samsung osv så blir den litt tung i forhold. Men den har jo som sagt stort og bra display da...)

Vet ikke så mye om siemens'en utenom det som kjennetegner tidligere modeller i tilegg til at denne innehlder masse nytt! Jeg sier ikke at det er noe dårlig valg og den er sikkert billig og bra, men likevell ville jeg aldri satset på en telefon med gråtone display nå som du kan få mange nye modeller i en rimeligere prisklasse enn det de få toppmodellene med fargeskjerm har vært i til nå. Dvs at du kan få en helt grei mobil med fargeskjerm til rundt 2000 u/abb og nettopp derfor synes jeg at det ikke er smart og satse på noe annet enn fargedisplay.

De som har fargedisplay mobil vet hva jeg snakker om! Mye finere og behageligere og se på samtidig som det er nyttig da de fleste modellene med fargedisplay også har bedre display om man ser på punkter/oppløsning og hvor tydelig det er å lese.

Ulempene er jo at bateritidene ofte blir litt dårlige da...

Men dette gjelder definitivt ikke sonyeriscsson siden de her utviklet måten telefonene bruker bateriet slik at de skal bruke mindre strøm.

Synes du burde ta en kikk på T300 (SonyErisscon) eller Panasonic GD67 samt mange andre nye modeller som jeg tror kommer snart (mener og ha lest at både samsung og motorola har noe på gang)

Uansett hva du måtte velge;

Lykke til!

(og en ting til; dårlige bateritider er ikke en så stor ulempe hvis du passer på å lade hver jveld og har sigarettlader hvis du er på bilferie)

Lenke til kommentar

hvis ikke du bor på sia av et club nokia verksted, og ikke bryr deg om at telefonen din slår seg av av og til, så skal du bare velge nokiaen.

Siemens telefonen har det meste man trenger, pakka inn i en liten søt pakke, og de beste knappene og kjappeste responsen jeg har prøvd i en telefon sia 6110 var på markedet.

Når jeg skal skifte telefon kommer jeg hvertfall til å styre unna søpla til nokia, etter 3 skuffelser i 8210, 8310 og 6510 blir det nok ikke mer nokia på meg om ikke de kommer med noe superfantastiske greier, men jeg kommer nok til å droppe litt av "gadget" faktoren og satse mer på telefoner som ikke blir feil med hele tiden!

Håper samsung og motorola har noe kult på trappene!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 00:13, skrev geokri:

hvis ikke du bor på sia av et club nokia verksted, og ikke bryr deg om at telefonen din slår seg av av og til, så skal du bare velge nokiaen.

Siemens telefonen har det meste man trenger, pakka inn i en liten søt pakke, og de beste knappene og kjappeste responsen jeg har prøvd i en telefon sia 6110 var på markedet.

Når jeg skal skifte telefon kommer jeg hvertfall til å styre unna søpla til nokia, etter 3 skuffelser i 8210, 8310 og 6510 blir det nok ikke mer nokia på meg om ikke de kommer med noe superfantastiske greier, men jeg kommer nok til å droppe litt av "gadget" faktoren og satse mer på telefoner som ikke blir feil med hele tiden!

Jeg har hatt mange mobiler (flest nokiaer) og ingen av de jeg har hatt pleiede å slå seg av... Heller ikke den jeg har nå (3510)

Men det stemmer for de små modellene (8210 /8250 /8310 /6510 /8810 / 8850 / 8890 / 8910 osv....

Ikke alle slår seg av ofte, men noen av de gjør det...

Men likevell er 710 den værste, blir ødelagt av ingen ting og er ikke noe bra mobil heller.

Sony Ericsson hadde også noen feil (ihvertfall T68 og T65), men det var heller ikke på alle og det pleier å løse seg hvis man f.eks opgraderer fra T68 til T68i med "firmware" eller hva jeg skal kalle det...

Samme for meg hva du kjøper, men jeg ville sett på T300 og vurdert 3510i.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 00:13, skrev geokri:

Jeg har hatt mange mobiler (flest nokiaer) og ingen av de jeg har hatt pleiede å slå seg av... Heller ikke den jeg har nå (3510)

Men det stemmer for de små modellene (8210 /8250 /8310 /6510 /8810 / 8850 / 8890 / 8910 osv....

Ikke alle slår seg av ofte, men noen av de gjør det...

Men likevell er 7110 den værste, blir ødelagt av ingen ting og er ikke noe bra mobil heller.

Sony Ericsson hadde også noen feil (ihvertfall T68 og T65), men det var heller ikke på alle og det pleier å løse seg hvis man f.eks opgraderer fra T68 til T68i med "firmware" eller hva jeg skal kalle det...

Samme for meg hva du kjøper, men jeg ville sett på T300 og vurdert 3510i.

[ Denne Melding var redigert av: megavolt på 2002-11-05 15:46 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...