Veta Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Som trådnavn sier, finner ikke dataen min noen trådløse nettverk. (Dette gjelder min data, nå sitter jeg på min søster's) Jeg har endelig funnet riktig driver som fungerer som den skal, men så kom jo den bitre nedturen: Windows fant ingen trådløse nettverk innenfor rekkevidde da jeg søkte. Er det noen som vet hva som er galt? Kjørte en test med Ekahau, der sto det: Running radio test ... Test failed Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Er du sikker på at nettverkskortet er kompatibelt med nettet? Muligens forsøk et annet sted med et annet nettverk. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei. At kortet er kompitabelt med nettet tror jeg ikke er noe problem du. Det KAN hende at det er noe shitt med signalene. At Routeren står for langt unna eller noe. Du er sikker på at alle instillinger er riktig. Og at du IKKE har noen ekstra trådløse nettverkskort programmer installert samtidig som programmet til XP er oppe å går? Har hatt store problemer med dette på maskiner som jeg selv har sett på. Folk har ringt og sagt at de ikke kommer seg på nett. I noen tilfeller, f. eks på gamlere Windows versjoner enn XP, så MÅ man ha et ekstra trådløst program pga at Windows 2000, ME, Windows 98, Windows 98 SE, og Windows 95 ikke har noe eget nettverkskortprogram, så da må man ha det programmet som fulgte med Driver cd`en til nettverkskortet, men med XP, XP MediaCenter og Win2k3 trenger du ikke dette, da disse 3 har egne Trådløse nettverkskortprogrammer som tar seg av alt det der. Da har det vist seg mange ganger at problemet har ligget i at de har et annet trådløst nettverkskort program samtidig som de har XP sitt trådløse nettverkskortprogram også. Dette vil gi en liten konflikt, som gjør at du ikke kommer noen vei. Da må du avslutte det andre programmet og BARE bruke XP sitt program. Det bruker å hjelpe. Håper dette hjelper deg også Lykke til. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er mulig at det ikke har noe med kompatiblitet, men jeg har sett at ulike kort står oppgitt med ulike standarder. Det kan være lurt å sjekke. Forøvrig ville jeg nok forsøkt oppstart i Ubuntu(Linux)-live-cd og sett om det går der. Lenke til kommentar
systemfeil Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) ******edited***** Endret 9. oktober 2006 av systemfeil Lenke til kommentar
Veta Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Men det fungerte fint før jeg formaterte. Før jeg formaterte fikk jeg inn signaler fra routeren vi har her i huset pluss alle naboene sine Jeg har også prøvd å lukke alle andre programmer jeg kan bruke til å koble til internett med. Kan det være at jeg har lastet ned feil driver da? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du har vel ikke fått skrud av den trådløse enheten med en knapp på maskinen? Har vært borte i dette ett par ganger før der brukeren har fått gjort dette på bærbare maskiner. Lenke til kommentar
Veta Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Nei, det har nok ikke noe med det å gjøre nå. For med den knappen kan du skru den på også, og det funker heller ikke. Lenke til kommentar
Veta Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Har nå prøvd å fjerne Odyssey helt, men det fungerer fortsatt ikke. Jeg har ikke prøvd den opp mot en annen kobling. Lenke til kommentar
Veta Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 sitter nå koblet til på min egen data med kabel, så det fungerer fint hvertfall. Er det noen som vet hva som er galt nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå