Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

finner ingen trådløse nettverk innenfor rekkevidde

Anbefalte innlegg

Som trådnavn sier, finner ikke dataen min noen trådløse nettverk.

(Dette gjelder min data, nå sitter jeg på min søster's)

Jeg har endelig funnet riktig driver som fungerer som den skal,

men så kom jo den bitre nedturen:

Windows fant ingen trådløse nettverk innenfor rekkevidde da jeg søkte.

Er det noen som vet hva som er galt?

Kjørte en test med Ekahau, der sto det:

Running radio test ...

Test failed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. At kortet er kompitabelt med nettet tror jeg ikke er noe problem du.

Det KAN hende at det er noe shitt med signalene. At Routeren står for langt unna eller noe. Du er sikker på at alle instillinger er riktig. Og at du IKKE har noen ekstra trådløse nettverkskort programmer installert samtidig som programmet til XP er oppe å går?

Har hatt store problemer med dette på maskiner som jeg selv har sett på. Folk har ringt og sagt at de ikke kommer seg på nett. I noen tilfeller, f. eks på gamlere Windows versjoner enn XP, så MÅ man ha et ekstra trådløst program pga at Windows 2000, ME, Windows 98, Windows 98 SE, og Windows 95 ikke har noe eget nettverkskortprogram, så da må man ha det programmet som fulgte med Driver cd`en til nettverkskortet, men med XP, XP MediaCenter og Win2k3 trenger du ikke dette, da disse 3 har egne Trådløse nettverkskortprogrammer som tar seg av alt det der.

Da har det vist seg mange ganger at problemet har ligget i at de har et annet trådløst nettverkskort program samtidig som de har XP sitt trådløse nettverkskortprogram også. Dette vil gi en liten konflikt, som gjør at du ikke kommer noen vei. Da må du avslutte det andre programmet og BARE bruke XP sitt program. Det bruker å hjelpe.

Håper dette hjelper deg også :)

Lykke til.

Lenke til kommentar

Men det fungerte fint før jeg formaterte.

Før jeg formaterte fikk jeg inn signaler fra routeren vi har her i huset pluss alle naboene sine :D

Jeg har også prøvd å lukke alle andre programmer jeg kan bruke til å koble til internett med.

Kan det være at jeg har lastet ned feil driver da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...