Sverre^ Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Håper jeg traff på rett emneforum.. Jeg trenger altså hjelp til å velge en dvd spiller som takler så mange filmformat som mulig Har en del filmer på pc'en nå som jeg kunne tenkt meg å brenne å spare på dvd'er, klarer ikke å finne fil-formatene på platene, men tror noen av dem er avi/mpeg/svcd.. Ellers så er vel bare kriteriene at den må ikke ligge over 1000kr Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) I utgangspunktet passer tråden betre i Video-forumet. (Har rapportert den, so den vert nok flytta snart.) Ein del DVD-spelarar har støtte for DivX og XviD, som er ein form for MPEG4-filer. Desse har ofte filetternamnet AVI. Desse kan so vidt eg veit brennast på ein vanleg CD, og spelast av i ein slik DVD-spelar. SVCDar (Super Video CD) kan òg spelast av i mange DVD-spelarar. Det er ei form for MPEG2-filer, brent på ein vanleg CD, men som SVCD, ikkje data-CD. Om filmane er i andre format må dei konverterast til eit format spelaren takler, og brennast på rett måte. Redigert: Har ingen tips til spelar, då eg kan lite om kva som er bra. Endret 8. oktober 2006 av incanus Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 KISS-spillerne er jo kjent for å ta veldig mange formater. DVD-R, +R, mpeg, divx3, 4 og 5... mp3, ogg. Og jeg tror noen av de nyeste klarer asf/wmv og ogm også, men er litt usikker der. De har også oppgraderbar firmware. Lenke til kommentar
Sverre^ Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Hm.. sliter med å finne disse på nettet.. men har sett annonse i elkjøp om dvd spillere som jeg vurderer. Vil noen av disse være brukbare tror dere? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Her har du en fin en. Lenke til kommentar
Sverre^ Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Her har du en fin en. 7041934[/snapback] Ellers så er vel bare kriteriene at den må ikke ligge over 1000kr 7029581[/snapback] Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Pioneer DV 380k vet at den koster litt mer enn 1000,-, men det er vanskerlig å få noe av kvalitet under 1000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå