Gå til innhold

Radeon 9700 pro og cs (opengl)

Uderzo

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg et 9700 pro kort. Men jeg har bare hatt kort i geforce serien tidligere, så det er noen ting jeg lurer på.

1. Får jeg brukt opengl i cs ?

2. Finnes det en bra refreshrate fix til 9700 pro ? i såfall hvor kan jeg laste dem ned ?

3.Har radeon noen ulemper i forhold til geforce 4tixx

?

Jeg har nemlig veldig lyst på dette kortet, men jeg er litt skeptisk. Fordi jeg er så vant til geforce...:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal prøve å gi deg svar på det jeg vet:

1. Selvfølgelig får di brukt OpenGL i CS.

2. Med ATI trenger du ikke refreshratefix, dette er et problem som kun oppstår med Geforce-kort etter hva jeg har merket.

3. Dette kan noen andre få svare på. :smile:

(eller, man har jo prisen som er en ulempe i forhold til GF4 da, og det at du svikter nVidia)

Lenke til kommentar

Hvis du vil kun vite om ulemper i forhold til gf4 (og ikke alle fordelene) så er det at driverene til ati er nok så "nye" og de er fremdeles en del små issues med diverse spill, men disse blir som regel fixet ganske raskt.

Det som ikke ati sine drivere ikke har er en "force" v-sync on, noe som kan skape "tearing" på spill som bl.a. CS. Jeg hadde dette selv, men når jeg oppgraderte til nyere drivere så forsvant problemet (for meg iallefall).

CS med 6x AA og 16x AF er konge :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-04 15:01, skrev Jørgen-aa:

Jeg har planer om å kjøpe meg et 9700 pro kort. Men jeg har bare hatt kort i geforce serien tidligere, så det er noen ting jeg lurer på.

1. Får jeg brukt opengl i cs ?

2. Finnes det en bra refreshrate fix til 9700 pro ? i såfall hvor kan jeg laste dem ned ?

3.Har radeon noen ulemper i forhold til geforce 4tixx

?

Jeg har nemlig veldig lyst på dette kortet, men jeg er litt skeptisk. Fordi jeg er så vant til geforce...:wink:

1. JA!

2. Trengs det?

3. Driverne, det finnes en del mindre kjente og mer kjente spill som har renderingproblemer med R9700, dog tror jeg dette er et driverproblem, i alle fall for det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...