Ulkesh Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133479 1.4 millioner e-poster gav 5000 kr i bot. Vedkommende går på attføring, så til syvende og sist må staten og skattebetalerne... vel, betale. Jeg vet ikke om jeg burde le eller grine. Endret 8. oktober 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er så at det til slutt blir skattebetalerne som betaler boten, hva skulle man gjort med neste man som faktisk kan betale? Forøvrig så blir jo det i såfall 5000 fra statskassen til statskassen... Han kan jo hevde at siden forrigemann ikke måtte betale så vil det jo ikke være rettferdig at han skal måtte betale. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Skal vi tro BT, så var grunnen til at straffen ble så symbolsk at retten fant at mannen handlet i "god tro", altså at han var overbevist om at epostene gikk til mottagere som hadde akseptert å stå på listen, og at han ikke hadde tjent noen penger på det. Geir Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ja, latterlig straff... et klaps på fingerne omtrent. Han tjente nok mye mer enn det på spammen han sendte ut. I USA fikk en fyr nettopp lang fengselsstraff mener jeg å huske. Han hadde riktignok sendt ut langt mer spam og tjent seg søkkrik og straffene 'over there' er jo temmelig annerledes... får bare håpe straffene skjerpes over tid. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Skal vi tro BT, så var grunnen til at straffen ble så symbolsk at retten fant at mannen handlet i "god tro", altså at han var overbevist om at epostene gikk til mottagere som hadde akseptert å stå på listen, og at han ikke hadde tjent noen penger på det. 7030913[/snapback] Jeg synes det bør være samsvar mellom bot og det som har blitt tjent på dette. (Ikke noen "plateselskapmodell" som også ville innebært at man skulle antatt hvor mye hver enkelt bedrift tjente på spam'en, men bare hvor mye vedkommende hadde tjent). Høres dog merkelig ut at han ikke skal ha tjent noe på dette. Hvorfor gjorde han det da? For moro skyld? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Spammere burde tvinges til å lese opp hver eneste mail de har sendt ut høyt, mens de står ligger på sånn spikermatte som de shamanraringene i india bruker... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Høres dog merkelig ut at han ikke skal ha tjent noe på dette. Hvorfor gjorde han det da? For moro skyld? 7030987[/snapback] Derom sier BT ingen ting. Men det kan jo hende at han var blitt forespeilet en hyggelig inntekt, men at denne uteble. På samme måte som han var blitt fortalt at mottagerne var abonnenter. Les: Han ble lurt opp i stry av folkene som rekrutterte ham. Geir Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvem flyttet denne ? Jeg postet denne i "Off Topic", jeg er paranoid nok som det er uten poster som hopper rundt av seg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå