lnostdal Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) det at jeg må svare på disse tingene ennå en gang viser at du ikke er villig til å lese/forstå ("ikke så mye nytt") det du kaller en "veldig lang post" og dermed heller ikke er villig til å lese/forstå et svar på spørsmålene dine (som ikke gir noen mening) i et tilsvarende innlegg eller en bok ...1. hva vil du oppnå med det du sier? ..jeg har allerede svart på dette.. hjelpe deg til å forstå hvorfor det er umulig å hjelpe deg eller svare på det du spør om; spørsmålet er alt for generelt/utydelig eller har alt for mange svar; derfor dette om forståelse - ting har flere svar .. ...2. Hvordan vil du at jeg skal gå fram? ..jeg har allerede svart på dette.. om du mener det jeg sier er galt ønsker jeg at du skal klargjøre de aktuelle spørsmålene .. om du mener det jeg sier er rett vil jeg at du skal lese en bok ..om du mener noe helt annet ønsker jeg også at du skal klargjøre.. ...3. Hvorfor er du negativ til at jeg stiller spørsmål i forumet? 7048263[/snapback] ..jeg har allerede svart på dette.. jeg er ikke negativ - jeg er realistisk; du har ingen spørsmål - for de aktuelle gir ingen mening eller er uforståelige du får avgjøre om du ønsker at jeg skal være urealistisk og "snill"; hverken du eller jeg oppnår noe som helst -- eller være realistisk .. du kaller dette negativ; men jeg har allerede forklart deg hvordan det der fungerer (intensjon kontra holdning) - og om du skal lure meg med subtil troll-taktikk som det der må du forsøke hardere igjen; diskusjonen kan ikke handle om spørsmålene dine fordi de gir ingen mening.. om du ikke forstår dette (nå) er det like godt at du bailer ut og finner på noe annet Endret 11. oktober 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mye av poenget er bare at du - trådstarter - må gjøre din del av jobben. Fagbøker som f.eks. relaterer seg til programmering, er der for å gi den en god og pedagogisk opplæring i nettopp programmering. Det sier deg hva du trenger å vite om selve språket, hvordan du bruker språket, og det skal gi deg forståelse. Når du for hjelp på et forum, er det ofte i form av hjelp som sier deg hvordan du kan hjelpe deg selv. Du får ikke nødvendigvis informasjon som sier nøyaktig *hva* du skal gjøre, men hvordan du kan gjøre ting, eller hvordan du kan finne mer ut om subjektet. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mye av poenget er bare at du - trådstarter - må gjøre din del av jobben. Fagbøker som f.eks. relaterer seg til programmering, er der for å gi den en god og pedagogisk opplæring i nettopp programmering. Det sier deg hva du trenger å vite om selve språket, hvordan du bruker språket, og det skal gi deg forståelse. Når du for hjelp på et forum, er det ofte i form av hjelp som sier deg hvordan du kan hjelpe deg selv. Du får ikke nødvendigvis informasjon som sier nøyaktig *hva* du skal gjøre, men hvordan du kan gjøre ting, eller hvordan du kan finne mer ut om subjektet. 7048978[/snapback] Akkurat. Og mye av det å programmere er nettopp å finne løsninger _selv_, og til det, må du kunne språket ordentlig, og til det må man lese bøker som forklarer emnet grundig. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
funkyskull Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 det at jeg må svare på disse tingene ennå en gang Feil, det må du ikke. Du må heller ikke svare på denne posten. viser at du ikke er villig til å lese/forstå ("ikke så mye nytt") det du kaller en "veldig lang post" og dermed heller ikke er villig til å lese/forstå et svar på spørsmålene dine (som ikke gir noen mening) i et tilsvarende innlegg eller en bok som sagt har jeg alltid vert villig til å lese andre medier, men når jeg startet tråden trodde jeg også at jeg kunne få et par ting forklart her på forumet. ...1. hva vil du oppnå med det du sier? ..jeg har allerede svart på dette.. nja... hjelpe deg til å forstå hvorfor det er umulig å hjelpe deg eller svare på det du spør om; spørsmålet er alt for generelt/utydelig eller har alt for mange svar; derfor dette om forståelse - ting har flere svar .. Jasså ja, da skal du vite at jeg har forstått dette for lenge siden og at du ikke trenger å utdype det mer. ...2. Hvordan vil du at jeg skal gå fram? ..jeg har allerede svart på dette.. om du mener det jeg sier er galt ønsker jeg at du skal klargjøre de aktuelle spørsmålene .. om du mener det jeg sier er rett vil jeg at du skal lese en bok ..om du mener noe helt annet ønsker jeg også at du skal klargjøre.. Jeg leser en bok uansett. ...3. Hvorfor er du negativ til at jeg stiller spørsmål i forumet? 7048263[/snapback] ..jeg har allerede svart på dette.. jeg er ikke negativ Det kan diskuteres. - jeg er realistisk; du har ingen spørsmål - for de aktuelle gir ingen mening eller er uforståelige du får avgjøre om du ønsker at jeg skal være urealistisk og "snill"; hverken du eller jeg oppnår noe som helst -- eller være realistisk .. du kaller dette negativ; men jeg har allerede forklart deg hvordan det der fungerer (intensjon kontra holdning) - og om du skal lure meg med subtil troll-taktikk som det der må du forsøke hardere Jeg har aldri prøvd å lure deg og jeg har ikke noe taktikk. Jeg har derimot prøvd å få svar på spørsmål som jeg nå forstår er ulogiske/vanskelige (kall det hva du vill) Jeg har også sagt "takk til alle som ikke sier "les en bok"", noe som desverre kan minne om "jeg gidder ikke å lese en bok", noe jeg ikke har sagt. igjen; diskusjonen kan ikke handle om spørsmålene dine fordi de gir ingen mening.. om du ikke forstår dette (nå) er det like godt at du bailer ut og finner på noe annet 7048649[/snapback] Jeg har for lenge siden forstått at du ikke kan hjelpe meg og jeg håper du igjen kan forstå dette. Og som sagt trenger du slettes ikke å svare på denne posten. Denne posten er ikke et spørsmål, den er et svar. Hvis du derimot ønsker å ha siste ord, skal jeg ikke hindre deg. jeg håper vi kan være ferdige med dette nå. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kanskje det allikevel er håp. Hvilken bok leser du? Lenke til kommentar
Roptaty Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Noen som vil ha litt brus og litt popkorn? Lenke til kommentar
funkyskull Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Kanskje det allikevel er håp. Hvilken bok leser du? 7055021[/snapback] accelerated c++ Lenke til kommentar
rune420 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 hva er header filer ? består programmene av flere forskjellige typer filer? hvilke? Hva er biblioteker? jeg prøver å bruke visual c++ (er dette en IDE?) men finner ikke ut hvordan en kompilerer .cpp filer til .exe filer... Takk til alle som ikke sier "les en bok" 7029196[/snapback] Header fil- en fil som definerer funksjoner, klasser, o.l. slik at samme funksjon/klasse kan brukes i flere forskjellige kildefiler (og selve koden til funksjonen klassen/funksjonen kommer i en separat fil)... Kort fortalt gjør de at du slipper å skrive hele programmet ditt som en eneste lang cpp fil. Bibliotek- ferdigkompilert kode som kan linkes inn i programmet ditt. Smart, siden kompilatoren slipper å kompilere koden, pluss gjør det enkelt å bruke samme kode i mange programmer. Visual C++ - ja det er et IDE.. I Visual C++ 2005 Express gjør du følgende: 1. Start et nytt prosjekt: File->New->Project, og velg Win32 Console Application (fyll in navn)... Trykk Next og merk av for Console Application og Empty Project, trykk Finish... Venstreklikk prosjekt, velg Add->New Item fra menyen... I den nye fila kan du skrive kode, trykk så F5 for å kompilere og kjøre. Lenke til kommentar
funkyskull Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 hva er header filer ? består programmene av flere forskjellige typer filer? hvilke? Hva er biblioteker? jeg prøver å bruke visual c++ (er dette en IDE?) men finner ikke ut hvordan en kompilerer .cpp filer til .exe filer... Takk til alle som ikke sier "les en bok" 7029196[/snapback] Header fil- en fil som definerer funksjoner, klasser, o.l. slik at samme funksjon/klasse kan brukes i flere forskjellige kildefiler (og selve koden til funksjonen klassen/funksjonen kommer i en separat fil)... Kort fortalt gjør de at du slipper å skrive hele programmet ditt som en eneste lang cpp fil. Bibliotek- ferdigkompilert kode som kan linkes inn i programmet ditt. Smart, siden kompilatoren slipper å kompilere koden, pluss gjør det enkelt å bruke samme kode i mange programmer. Visual C++ - ja det er et IDE.. I Visual C++ 2005 Express gjør du følgende: 1. Start et nytt prosjekt: File->New->Project, og velg Win32 Console Application (fyll in navn)... Trykk Next og merk av for Console Application og Empty Project, trykk Finish... Venstreklikk prosjekt, velg Add->New Item fra menyen... I den nye fila kan du skrive kode, trykk så F5 for å kompilere og kjøre. 7065948[/snapback] Wow tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå