Gå til innhold

Folk som selger 350D, hva kjøper de?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte tunger sier at 350D har bedre støyegenskaper enn 400D. Om det skulle stemme, er 400D uaktuell for meg. Støv klarer jeg å fjerne fra sensoren sjøl, 2 megapixler mer betyr nada, og det er generellt for lite spennende til at det forsvarer et bytte.

 

I mitt tilfelle kunne jeg byttet til 5D, om jeg hadde råd. Har blitt frelst, og skjønner at fullformat er greia for meg på sikt.

Lenke til kommentar

Det virker som om mange bytter til 400 fordi det "må være bedre". Selv synes jeg det virker som om forbedringen er marginal (i motsetning til 300->350 som vel var en reell forbedring).

 

Dessuten er vel 350 et typisk nygebynnerkamera og mange finner vel ut at interessen ikke var så stor likevel?

 

-k

Lenke til kommentar
Det virker som om mange bytter til 400 fordi det "må være bedre". Selv synes jeg det virker som om forbedringen er marginal (i motsetning til 300->350 som vel var en reell forbedring).

 

Dessuten er vel 350 et typisk nygebynnerkamera og mange finner vel ut at interessen ikke var så stor likevel?

 

-k

7054078[/snapback]

 

350/400 behøver absolutt ikke være noe nybegynner kamera. Til prisen er et ganske avansert kamera med veldig mange gode egenskaper. Og med de rette objektivene gir det en fantastisk bildekvalitet.

Det er nok veldig mange dyktige fotoentusiaster som beholder disse kameraene i åresvis.

Lenke til kommentar
Det virker som om mange bytter til 400 fordi det "må være bedre". Selv synes jeg det virker som om forbedringen er marginal (i motsetning til 300->350 som vel var en reell forbedring).

 

Dessuten er vel 350 et typisk nygebynnerkamera og mange finner vel ut at interessen ikke var så stor likevel?

 

-k

7054078[/snapback]

 

350/400 behøver absolutt ikke være noe nybegynner kamera. Til prisen er et ganske avansert kamera med veldig mange gode egenskaper. Og med de rette objektivene gir det en fantastisk bildekvalitet.

Det er nok veldig mange dyktige fotoentusiaster som beholder disse kameraene i åresvis.

7054737[/snapback]

At det er nybegynner-kamera trenger da ikke bety at det er dårlig.

 

Jeg mente at en stor prosentandel av kjøperne av 350/400 er ferske i gamet (som meg selv) fordi vi vil ha SLR med de tekniske fordeler det gir, og disse er noen av de billigste inngangsbilettene.

 

Det er rimelig å anta at de som har holdt på i 20 år ikke plutselig går lei og selger sin FF. Men av de som akkurat har startet hobbyen er det rimelig med stort frafall.

 

Min konklusjon er at jeg skal holde på 350 en stund. Heldigvis byr ikke 400 på noen features som gir meg skjelvinger på visa-kortet. Da hadde jeg heller gått for D80 om jeg først skulle bytte. Men resten av utstyrsparken og ikke minst fotografen selv tåler betydelige oppgraderinger før huset må byttes tror jeg.

 

-k

Lenke til kommentar

350D (og sikkert 400D også) er et veldig godt kamera, og det er bare kompetansen til brukeren som avgjør om det gir gode resultater eller ikke.

 

Som det har vært diskutert i uttallige tråder før så er det størrelse og byggekvalitet som kan være ankepunkter mot kameraet, samt brukervennlighet. Alle disse kriteriene er primært subjektive, så om en mener at 350d er forferdelig kan det likevel være det perfekte kamera for en annen.

 

Selv om 350D er et amatørkamera har jeg sett massevis av bilder tatt med 350D som kvalitets- og innholdsmessig langt overgår det mange utstyrsfreaker med 30D/5D/200D+++ har tatt.

 

Jeg er såpass fornøyd med kameraet at jeg planlegger å slite det ut før jeg kjøper nytt.

 

Å bytte ut et 350D i god stand med et 400D anser jeg som fjollete, skulle jeg oppgradert måtte det ha blitt 30D eller bedre (eller tilsvarende fra andre produsenter).

Endret av Rincewind76
Lenke til kommentar

Jeg solgte mitt 350D og kjøpte et 10D.

 

Det var ikke aktuelt å bytte merke. Jeg hadde objektiver og annet utstyr nok, det var bare kamerahuset som ikke var helt som jeg ville ha det.

 

Solgte senere 10D til fordel for 30D. Jeg savner 10Den veldig, men den var håpløs på ISO over 400. Da nytter det ikke å ta konsertbilder på små mørke klubber i alle fall...

Endret av Haaland78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...