D4rkY Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) heihei prøvde meg litt på å klokke cpu'en i sted.. og det måtte jo gå galt tilslutt klokket den litt for mye så jeg ikke kom inn i windows, fikk bare en blåskjerm så restartet den.. tilbakestilte alt og startet opp igjen, så funket det en liten stund før den restartet... så nå kommer jeg bare til hvor den "loader" windows og når det skal til å starte opp får jeg blåskjerm (som jeg ikke klarer å lese) før den restarter.. og sånn fortsetter det.. har tatt inn og ut batteriet og trykket på "jumper" knappen uten at det funker hk:MSi k8n Diamond cpu: AMD Athlon 64 3500+ s939 håper noen kan hjelpe meg Endret 8. oktober 2006 av Ripper2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 En av fallgrubene ved å overklokke i en fungerende OS installasjon desverre . Sannsynligvis har du fått en eller flere skadede (korrupte) filer som er nødvendige for operativsystemet og/eller installert software/drivere . Lenke til kommentar
D4rkY Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 er det noen måte å fikse dette på uten og formatere eller? har en del filer jeg ikke vil miste... Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Tviler på at det er noe galt med noen av filene.. Du hadde nok ikke trengt å ta ut batteriet. I stedet for kan du flytte en jumper som dekker over 2 av 3 pinner på rad. Ved siden av står det CMOS.. Men så lenge datamaskinen starter, kan du jo bare gå inn i BIOS, og klokke den ned igjen så skal alt være som før, om du ikke har ødelagt noen komponenter..' Edit: Har du klokket den tilbake? (Mulig dette gjorde seg selv når du tok ut batteriet da).. Sørg hvertfall for å gjøre det.. Post nr. 600 btw Endret 8. oktober 2006 av lathorv Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Du kan også ha fått korupsjon i cmos . Først ville jeg ha gjort en cmos resett med jumper , deretter gått inn i cmos setup og brukt "Load Optimized Defaults" <-- Viktig på MSI kort. Ellers er en windows repair install mulig å gjennomføre med å beholde filer og filsystem intakt. Endret 8. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
D4rkY Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Tviler på at det er noe galt med noen av filene.. Du hadde nok ikke trengt å ta ut batteriet. I stedet for kan du flytte en jumper som dekker over 2 av 3 pinner på rad. Ved siden av står det CMOS.. Men så lenge datamaskinen starter, kan du jo bare gå inn i BIOS, og klokke den ned igjen så skal alt være som før, om du ikke har ødelagt noen komponenter.. 7029023[/snapback] har resetet biosen.. trykket load deafult settings eller noe sånt.. og det funket heller ikke.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Tviler på at det er noe galt med noen av filene.. Du hadde nok ikke trengt å ta ut batteriet. I stedet for kan du flytte en jumper som dekker over 2 av 3 pinner på rad. Ved siden av står det CMOS.. Men så lenge datamaskinen starter, kan du jo bare gå inn i BIOS, og klokke den ned igjen så skal alt være som før, om du ikke har ødelagt noen komponenter.. 7029023[/snapback] har resetet biosen.. trykket load deafult settings eller noe sånt.. og det funket heller ikke.. 7029047[/snapback] Må bruke Optimized , ellers settes ikke cmos opp med APIC/ACPI og MPS versjon 1.4 . Lenke til kommentar
D4rkY Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Tviler på at det er noe galt med noen av filene.. Du hadde nok ikke trengt å ta ut batteriet. I stedet for kan du flytte en jumper som dekker over 2 av 3 pinner på rad. Ved siden av står det CMOS.. Men så lenge datamaskinen starter, kan du jo bare gå inn i BIOS, og klokke den ned igjen så skal alt være som før, om du ikke har ødelagt noen komponenter.. 7029023[/snapback] har resetet biosen.. trykket load deafult settings eller noe sånt.. og det funket heller ikke.. 7029047[/snapback] Må bruke Optimized , ellers settes ikke cmos opp med APIC/ACPI og MPS versjon 1.4 . 7029060[/snapback] brukte den.. husket ikke hva hele navnet var på den... Lenke til kommentar
D4rkY Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 men jumperen er det den lille røde knappen ved batteriet eller har jeg misforstått dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja det er knappen ved siden av batteriet , clear med minst 15 sekunder inntrykt. Obs 5v stanby på kortet må være bortkoplet når du resetter, dvs PSU skrudd av eller trekt ut fra 220v kontakten. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 men jumperen er det den lille røde knappen ved batteriet eller har jeg misforstått dette? 7029078[/snapback] jumper er en ting som kortslutter 2 pinner. Den jumpern står over pinne 1 og 2, flytt den en hakk bort og den står over pinne 2 og 3. Eller bare ta ut batteriet i 10sek, da skal cmos være ''cleared'' Lenke til kommentar
D4rkY Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Ja det er knappen ved siden av batteriet , clear med minst 15 sekunder inntrykt. Obs 5v stanby på kortet må være bortkoplet når du resetter, dvs PSU skrudd av eller trekt ut fra 220v kontakten. 7029179[/snapback] holt den bare inne i et sek eller noe sånt.. så får prøve og holde den inne lengre... men hvis jeg reparerer windows kan filer gå tapt da? Endret 8. oktober 2006 av Ripper2 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja det er knappen ved siden av batteriet , clear med minst 15 sekunder inntrykt. Obs 5v stanby på kortet må være bortkoplet når du resetter, dvs PSU skrudd av eller trekt ut fra 220v kontakten. 7029179[/snapback] holt den bare inne i et sek eller noe sånt.. så får prøve og holde den ikke lengre... men hvis jeg reparerer windows kan filer gå tapt da? 7029195[/snapback] Du kan prøve gjennopprettning av windows.. f8 under oppstart som regel.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 cmos får vedlikeholds strøm fra +5vsby , batteriet når pc er slått helt av. Så bare å ta ut batteriet hjelper ikke . +5vsby må også være fjernet . Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja det er knappen ved siden av batteriet , clear med minst 15 sekunder inntrykt. Obs 5v stanby på kortet må være bortkoplet når du resetter, dvs PSU skrudd av eller trekt ut fra 220v kontakten. 7029179[/snapback] holt den bare inne i et sek eller noe sånt.. så får prøve og holde den ikke lengre... men hvis jeg reparerer windows kan filer gå tapt da? 7029195[/snapback] Skal vel ikke det. Jumper er som Shark sier, en knadd som kortslutter to pinner.. Men kan godt hende at det i ditt hovedkorts tilfelle dreier seg om en knapp. høres ut som syar kjenner dette kortet bra Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 cmos får vedlikeholds strøm fra +5vsby , batteriet når pc er slått helt av. Så bare å ta ut batteriet hjelper ikke . +5vsby må også være fjernet . 7029212[/snapback] Riktig.. Bare fjærn batteriet i 10sek. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Om du går inn i bios og velger "Load Defaults" så er det det samme som å restette biosen. Du skal velge "load optimized defaults" noe du har prøvd sier du, samme som skjer hos det har skjedd hos meg, men det var bra når jeg resatte bios'en, eller klokka ned prosessoren igjen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Ja det er trykk knapp (ikke jumper) på MSI Diamon og Diamond Plus . Ta ut batteri er ikke nødvendig , bare husk å ha pc'e frakoplet 220v ellers skades hovedkortet . MSI's bioser er sære . Optimized må alltid brukes etter cmos resett eller oppdatering (aldri fail safe eller safe defaults), ellers er det en hel masse settings som er ubruklige for et ACPI fast IOAPC operativsystem som XP . Endret 8. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
D4rkY Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 nå har jeg prøvd og koblet av batteriet... trykket jumper knappen trykket på Load Optimized Defaults og det funket ikke... etter dette kom det også fram en beskjed hvor det stod ...............deafult settings has been restored............ eller noe sånt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er kun CPU FSB overklokkings parametere osv. som bios sier er tilbakestilt til default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå