kjartanclubman Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 hvordan kan jeg fjerne bunnsmørningen uten å skade lakken under? jeg skal fjerne alt. håper at noen kan svare meg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du kan forsøke aceton eller tynner. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kjør på med pussepapi/maskin først. Det skal strengt tatt ikke være nødvendig å bruke tynner o.l. Har du derimot spruta over vannlinjen, vil jeg foreslå en tur med "flytende" sandpapir/tynt sandpapir/tynner. Men som sagt; PUSS! Lenke til kommentar
kjartanclubman Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 hvordan kan jeg fjerne bunnsmørningen uten å skade lakken under? jeg skal fjerne alt. håper at noen kan svare meg 7028916[/snapback] flott! takker for svar.. jeg har begynnt å kjøre på med pussepapir og det funker utmerket! kjartanclubman Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 hvordan kan jeg fjerne bunnsmørningen uten å skade lakken under? jeg skal fjerne alt. håper at noen kan svare meg 7028916[/snapback] flott! takker for svar.. jeg har begynnt å kjøre på med pussepapir og det funker utmerket! kjartanclubman 7043458[/snapback] Pussemaskiner med trykkluft gjør også jobben... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Saltsyre er effektivt mot det meste hvis ikke det er for gammelt. og også glassfiberavfetter/tynner Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det finne spesialprodukter til fjerning av bunnstoff, dette får du kjøpt i en hver båtutstyrsbutikk. Dette er dog noe svineri, miljøskadelig, giftig osv. samt at gelcoat tar skade av de fleste slike produkter. Det gamle gode er ofte det beste, pusse med sandpapir er en helt ok måte å fjerne bunnstoff på. er båten stor kan det gjøres maskinelt(forsiktig). husk å bruke støvmaske når du sliper bort gammelt bunnstoff, er nok ikke helt heldig å puste inn støvet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå