Rivers Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Skal kjøpe meg en Sensor Brush fra VisibleDust. Det jeg har funnet ut tidligere var at du i tillegg til børsten måtte ha trykkluft for å gjøre børsten statisk ladet. Nå er det kommet noe som heter SD (Spinning Device) som gjør børsten statisk uten trykkluft. Høres bra ut.... Er det det? Lenke til kommentar
brainware Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ja den fungerer helt utmerket ! Lenke til kommentar
andreash Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Skal kjøpe meg en Sensor Brush fra VisibleDust.Det jeg har funnet ut tidligere var at du i tillegg til børsten måtte ha trykkluft for å gjøre børsten statisk ladet. Nå er det kommet noe som heter SD (Spinning Device) som gjør børsten statisk uten trykkluft. Høres bra ut.... Er det det? 7028847[/snapback] Fungerer VELDIG bra. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Ja den fungerer helt utmerket ! Fungerer VELDIG bra. Gull! Har en del støv på sensoren nå som jeg ikke får blåst bort med ørepumpe Ser at settet settet inneholder en SD børste og en vanlig trykkluftaktivert børste. MÅ det brukes trykkluft for å statisk lade børsten eller kan man bruke f.eks. en tråkkepumpe (den typen man bruker til å blåse opp madrasser og badedyr med). Lenke til kommentar
brainware Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Anbefaler å kjøpe Sensor Brush for aktuell sensorstørrelse og Spinning Device i et sett, eller hver for seg. En trenger ikke trykkluft. Spinning Device brukes for å fjerne støv og lade børsten elektrostatisk i ca 15 sek ved hjelp av den passende adapteren. Deretter kobles Spinning Device fra børsten, og en børster over bildebrikken. En kan selvfølgelig gjenta behandlingen men det er vanligvis ikke nødvendig. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Skal kjøpe meg en Sensor Brush fra VisibleDust.Det jeg har funnet ut tidligere var at du i tillegg til børsten måtte ha trykkluft for å gjøre børsten statisk ladet. Nå er det kommet noe som heter SD (Spinning Device) som gjør børsten statisk uten trykkluft. Høres bra ut.... Er det det? 7028847[/snapback] Jeg har denne og den fungerer svært dårlig. Anbefaler heller sensor swabs og eclipse. Ser at flere her har hatt suksess med den, men jeg har altså ikke det. Den er svindyr (jeg betalt 1600,-) og til den prisen burden den være både mer solid i utførelsen og fungere langt bedre. Desverre lot jeg meg lure av en ansatt i en fotobutikk som var svært entusiastisk (etter denne og et par lignende opplevelser er jeg særdeles skeptisk til hva ansatte i fotobutikker anbefaler). Håkon Lenke til kommentar
brainware Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Skal kjøpe meg en Sensor Brush fra VisibleDust.Det jeg har funnet ut tidligere var at du i tillegg til børsten måtte ha trykkluft for å gjøre børsten statisk ladet. Nå er det kommet noe som heter SD (Spinning Device) som gjør børsten statisk uten trykkluft. Høres bra ut.... Er det det? 7028847[/snapback] Jeg har denne og den fungerer svært dårlig. Anbefaler heller sensor swabs og eclipse. Ser at flere her har hatt suksess med den, men jeg har altså ikke det. Den er svindyr (jeg betalt 1600,-) og til den prisen burden den være både mer solid i utførelsen og fungere langt bedre. Desverre lot jeg meg lure av en ansatt i en fotobutikk som var svært entusiastisk (etter denne og et par lignende opplevelser er jeg særdeles skeptisk til hva ansatte i fotobutikker anbefaler). Håkon 7076231[/snapback] Pris på sensorbrush med SD (separat spinning device) er 106 euro. Prisen i fotobutikk i Norge er altså ca dobbelt opp, ikke rart du er misfornøyd. Har 100 prosent suksess med min når det gjelder fjerning av støv på sensor, og jeg liker det mye bedre enn å bruke våt rensing som er frarådet på mine Nikon kamera. Trykkluft er også en usikker metode på grunn av at hjelpegassene følger lufta og dermed mulighet for forurensing av overflaten, og kan også legge igjen veske. Lenke til kommentar
fei Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg kjøpte et bundle fra produsenten Visibledust.com, jeg fikk pakken 4 dager etter den var bestilt. Da fulgte det med utstyr for både tørr og våt rens, De har sitt eget svar på eclipse renseveske og sensorswabs som vistnok skal være bedre. Dette kjøpte jeg. http://visibledust.com/products.php?PID=104 Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Pris på sensorbrush med SD (separat spinning device) er 106 euro. Prisen i fotobutikk i Norge er altså ca dobbelt opp, ikke rart du er misfornøyd. Har 100 prosent suksess med min når det gjelder fjerning av støv på sensor, og jeg liker det mye bedre enn å bruke våt rensing som er frarådet på mine Nikon kamera. Trykkluft er også en usikker metode på grunn av at hjelpegassene følger lufta og dermed mulighet for forurensing av overflaten, og kan også legge igjen veske. 7085077[/snapback] OK, da vet dere det Kjøp den fra utlandet ihvertfall. I mitt tilfelle var det litt panikk i og med at jeg skulle på fotoworkshop langt fra folk og det var anbefalt å ta med eget renseutstyr. Skulle egenlig kjøpe sensor swap og eclipse, men vedkommende på fotovideo var så entusiastisk over rotasjonduppedingsen at jeg lot meg overtale. Ikke rart han var entusiastisk med den marginen de har på det. Antagelig lærer jeg aldri, men håpet er å holde seg til *planen* neste gang Håkon Endret 18. oktober 2006 av haakonts Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 jeg kjøpte et bundle fra produsenten Visibledust.com, jeg fikk pakken 4 dager etter den var bestilt. Da fulgte det med utstyr for både tørr og våt rens, De har sitt eget svar på eclipse renseveske og sensorswabs som vistnok skal være bedre. Dette kjøpte jeg. http://visibledust.com/products.php?PID=104 7086698[/snapback] Denne så fornuftig ut, skulle ønske jeg var like lur som deg i stedet for å stole på butikken Gi oss gjerne en rapport når du har fått prøvd greiene? Håkon Lenke til kommentar
fei Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har prøvd børstene og chamberclean. Det gikk rykter om at man kunne få olje på børstene i kammeret på 5D så jeg brukte chamberclean først. Jeg fikk ikke en flekk på rensepinnen, men greit å være sikker. Børstene er gull. Det er mye "sensor" å rense på 5D og min hadde noe saftige flekker. Jeg brukte vel 2 sveiper med den ene børsten og litt finpuss med den minste børsten. Tror jeg brukte 15 min på å få bilder uten hybelkaniner. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Da var det bestillt... Det ble dyrt som vanlig (300$+) Fyller jo opp handlekurven når man først er i gang Handlelisten: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Visible Dust Econo 1.6x Sensor Brush Cleaning Kit with SD (spinning device) $127.00 ColorVision Spyder2express Color Calibration System $69.95 Verbatim 700MB 52x Digital Vinyl CD-R Disc, 50 Spindle Pack $19.95 (Ser ut som gamle vinylplater ) 67mm-82mm Step-Up Ring (Lens to Filter) $9.95 Tamron 82mm Snap-On Lens Cap $9.95 Tamron 67mm Push-On Lens Cap $8.95 Fujifilm 135-36 Fujicolor Reala Color Negative (Print) Film (ISO-100) $2.59 Agfa APX-400 135-36 Agfapan Professional Black & White Print Film (ISO-400) $3.49 Billig film... kjekt å ha Lenke til kommentar
fei Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Gratulerer:-) Kult med "Gaver" før jul også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå