Zappza Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Jeg driver å skrur på en gammel PC, (QDI Advance 6T) som det ikke kom bilde på skjermen hos. Prøvde å plugge til skjermen til on-board VGA, dette virket ikke, så jeg slette CMOS. Etter jeg gjorde det, prøvde jeg på nytt, da får jeg et lyd signal "Beeeep...... Beeeeep" med ca 2 sek mellomrom og PCen vil fremdeles ikke slå seg på. Har prøvd å bytte RAM, koble fra alle eksterne komponenter, og sette inn et PCI grafikkkort, alt uten nytte.. Hva kan det være? Takk for svar, Bjarte. Lenke til kommentar
arnstrau Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Jeg driver å skrur på en gammel PC, (QDI Advance 6T) som det ikke kom bilde på skjermen hos. Prøvde å plugge til skjermen til on-board VGA, dette virket ikke, så jeg slette CMOS. Etter jeg gjorde det, prøvde jeg på nytt, da får jeg et lyd signal "Beeeep...... Beeeeep" med ca 2 sek mellomrom og PCen vil fremdeles ikke slå seg på. Har prøvd å bytte RAM, koble fra alle eksterne komponenter, og sette inn et PCI grafikkkort, alt uten nytte.. Hva kan det være? Takk for svar, Bjarte. 7028537[/snapback] Hei! Kan du ha satt RAM-brikkene feil vei? arnstrau Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Har klart det før faktisk Det endte med et brent HK og en ødelagt ram-brikke. Men nei, ikke denne gangen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Om du skal bruke skjermkortet på hovedkortet, så må nok dette velges i BIOS. Sjekk i manualen til hovedkortet hva lydsignalene betyr. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Har sjekket manualen, det stod ingenting om lydkoder der. Hadde jeg bare kommet til BIOS så Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har sjekket manualen, det stod ingenting om lydkoder der. Hadde jeg bare kommet til BIOS så 7029981[/snapback] Ja jeg vet du ikke kommer inn i BIOS nå, men jeg sa hva du burde gjort i utgangspunket Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Hehe, joda, jeg vet visste at jeg måtte stille inn on-board VGA i BIOS Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Slettet du cmos med batteri eller jumper? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Først med batteri, det virket ikke. Etter det kom lydkoden, så jeg prøvde med CMOS. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Søk på google med "post error codes" slik at du ser hva feilkoden du får betyr. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Du har nok Ramproblemer ja. Minner om det. Der jeg jobba før, var det ofte slike problemer, og da var det rambrikken/rambrikkene som var gåene. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Mja, begge rambrikkene virker i en annen PC... Skal søke på post error codes. Har søkt nå, og det virker som det er minneproblemer ja. Skal prøve brikkene i den andre sloten Endret 9. oktober 2006 av Zappza Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Har nå prøvd ram-brikken i den andre sloten uten effekt. Det er for øvrig lange pip som kommer. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm piping betyr ivertfall at noe er feil... Edit: No Beeps Short, No power, Bad CPU/MB, Loose Peripherals One Beep Everything is normal and Computer POSTed fine Two Beeps POST/CMOS Error One Long Beep, One Short Beep Motherboard Problem One Long Beep, Two Short Beeps Video Problem One Long Beep, Three Short Beeps Video Problem Three Long Beeps Keyboard Error Repeated Long Beeps Memory Error Continuous Hi-Lo Beeps CPU Overheating Fant en annen også: 1 short DRAMS refresh failure 2 short Parity circuit failure 3 short Base 64k RAM failure 4 short System timer failure 5 short Process failure 6 short Keyboard controller Gate A20 error 7 short Virtual mode exception error 8 short Display memory Read/Write test failure 9 short ROM BIOS checksum failure 10 short CMOS shutdown Read/Write error 11 short Cache Memory error 1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure 1 long, 8 short Display/Retrace test failed Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Nå er da BIOSen på dette hovedkortet en Pheonix BIOS da, men det er kanskje det samme? Hvis vi skal ta utgangs punkt i listen over så har jeg: Repeated Long Beeps: Memory Error Hmm... What to do? Har som sagt prøvd med to forskjellige RAM brikker, i begge RAM-slotsene. Endret 9. oktober 2006 av Zappza Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) denne http://www.bioscentral.com/postcodes/phoenixbios.htm skulle vel holde da Phoenix BIOS Plus or v1.0 BIOS Post Codes: 01 CPU register test in progress 02 CMOS read/write failure 03 ROM BIOS checksum failure 04 Programmable interval timer failure 05 DMA initialization failure 06 DMA page register read/write failure 08 RAM refresh verification failure 09 First 64K RAM test in progress 0A First 64K RAM chip or data line failure multi-bit 0B First 64K RAM odd/even parity logic failure 0C Address line failure in first 64K RAM 0D Parity failure in first 64K RAM 10 Bit 0 first 64K RAM failure 11 Bit 1 first 64K RAM failure 12 Bit 2 first 64K RAM failure 13 Bit 3 first 64K RAM failure 14 Bit 4 first 64K RAM failure 15 Bit 5 first 64K RAM failure 16 Bit 6 first 64K RAM failure 17 Bit 7 first 64K RAM failure 18 Bit 8 first 64K RAM failure 19 Bit 9 first 64K RAM failure 1A Bit a(10) first 64K RAM failure 1B Bit B(11) first 64K RAM failure 1C Bit C(12) first 64K RAM failure 1D Bit D(13) first 64K RAM failure 1E Bit E(14) first 64K RAM failure 1F Bit F(15) first 64K RAM failure 20 Slave DMA register failure 21 Master DMA register failure 22 Master interrupt mask register failure 23 Slave interrupt mask register failure 25 Interrupt vector loading in progress 27 8042 keyboard controller test failure 28 CMOS power failure/checksum calculation in progress 29 CMOS configuration validation in progress 2B Screen memory test failure 2C Screen initialization failure 2D Screen retrace test failure 2E Search for video ROM in progress 30 Screen believed running with video ROM 31 Mono monitor believed operational 32 Color monitor (40 columns) believed operational 33 Color monitor (80 columns) believed operational 34 Timer tick interrupt in progress or failed (non-fatal) 35 Shutdown failure (non-fatal) 36 Gate A20 failure (non-fatal) 37 Unexpected interrupt in protected mode (non-fatal) 38 Memory high address line failure at 01000-0A000 (non-fatal) 39 Memory high address line failure at 100000-FFFFFF (non-fatal) 3A Timer chip counter 2 failed (non-fatal) 3B Time of day clock stopped 3C Serial port test 3D Parallel port test 41 System board select bad 42 Extended CMOS RAM bad Endret 9. oktober 2006 av kvase Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå