DRK Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei. Har pluttselig (dvs, har vart en stund, men kom pluttselig) fått masse blå flekker på skjermen. De kommer og går, og ikke på samme sted, og da særlig i Internet Explorer. Dette gjelder også når jeg spiller av film, og da hender det også at bildet fryser seg. Har enkelte ganger fått bluescreens (kommer bare når pc'n er "stressa", dvs mye å gjøre (film, spill osv, ikke bare ved skrivebordet og browsing). I spill kommer det en hel masse artifacts i form av trekanter, linjer og blinking av disse, og venter jeg lenge nok pleier det å dukke opp en bluescreen (nevner av og til nv4_disp eller noe). Jeg går i grunn ut i fra at dette skyldes skjermkortet. Det som er merkelig er at det umulig kan være for varmt (artifacts er jo et typisk tegn på at det er for varmt), siden jeg har åpnet kabinettet, og i skrivende stund er det veldig kaldt på rommet. Har heller ikke drevet med noen form for overklokking eller fiksing og miksing. Skjermkortet er av typen GF6800GT. Grunnen til at jeg poster dette emnet er bare om det kan være noen som helst annet grunn enn skjermkortet, siden jeg nødig vil lever det til service, for så få beskjed om at alt er som det skal (og betale noen kroner i gebyr). På forhånd takk for svar. Mvh Didrik. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) har du sjekka temperaturene på kortet da? prøv å last ned everest og se hvor varmt kortet er LINK ellers kan du prøve å oppdatere driverne til skjermkortet og se om det hjelper. Endret 8. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Changis Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 eller enda enklere... sviver vifta paa kortet? Lenke til kommentar
DRK Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Vifta går rundt. Kommer ikke så veldig varm luft fra den heller... Hvordan ser man temp. i everest? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 lasta ned driver cleaner pro, sletta alt av ati og nvidia aa reinstallert nyeste driver? Lenke til kommentar
DRK Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Nei, men skal det virkelig bli artifacts og shit av driverproblemer? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 muligens du har fått et defekt kort, iallefall hvis det er 7900gt kort, typisk problem. send det inn. det spiser seg innover, 1 måned til så har du 20 istedenfor 5. Lenke til kommentar
DRK Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Er et 6800GT kort. Uansett, sender det inn når jeg har tid. Orker ikke å ikke kunne spill pga drittkortet lenger. Takk for svar, hvis moderator ser dette kan han/hun stenge tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå