Gå til innhold

Blå flekker på skjermen.

DRK

Anbefalte innlegg

Hei.

Har pluttselig (dvs, har vart en stund, men kom pluttselig) fått masse blå flekker på skjermen. De kommer og går, og ikke på samme sted, og da særlig i Internet Explorer. Dette gjelder også når jeg spiller av film, og da hender det også at bildet fryser seg. Har enkelte ganger fått bluescreens (kommer bare når pc'n er "stressa", dvs mye å gjøre (film, spill osv, ikke bare ved skrivebordet og browsing).

I spill kommer det en hel masse artifacts i form av trekanter, linjer og blinking av disse, og venter jeg lenge nok pleier det å dukke opp en bluescreen (nevner av og til nv4_disp eller noe).

Jeg går i grunn ut i fra at dette skyldes skjermkortet. Det som er merkelig er at det umulig kan være for varmt (artifacts er jo et typisk tegn på at det er for varmt), siden jeg har åpnet kabinettet, og i skrivende stund er det veldig kaldt på rommet. Har heller ikke drevet med noen form for overklokking eller fiksing og miksing. Skjermkortet er av typen GF6800GT.

Grunnen til at jeg poster dette emnet er bare om det kan være noen som helst annet grunn enn skjermkortet, siden jeg nødig vil lever det til service, for så få beskjed om at alt er som det skal (og betale noen kroner i gebyr).

På forhånd takk for svar.

Mvh Didrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...