zeltex Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja da jeg i sta skulle instalere Azureus, La jeg til noen ekstra programmer som jeg samtidig trengte. Men noe gikk tydligvis galt, og nå sitter jeg, etter hva jeg vet, fint i det. Uansett hva jeg gjør, så får jeg feilmeldingen som står under(install/ upgrade/ remove) -f flagget hjalp ikke heller, og skjønner ikke hvordan jeg skal få maskinen til å forstå at jeg bare vil fjerne clvm. Prøvd med hjelp at synaptic og, men får feilmelding der og(som kanskje ikke er for rart) root@zeltex:~/icpld-1.1.4# apt-get upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree... Done 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. 1 not fully installed or removed. Need to get 0B of archives. After unpacking 0B of additional disk space will be used. Do you want to continue [Y/n]? y Setting up clvm (2.02.02-1ubuntu1) ... Starting Cluster LVM Daemon clvmd could not connect to cluster manager Consult syslog for more information invoke-rc.d: initscript clvm, action "start" failed. dpkg: error processing clvm (--configure): subprocess post-installation script returned error exit status 3 Errors were encountered while processing: clvm E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) Tips til hvordan denne flausen kan rettes opp? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 ....Uansett hva jeg gjør, så får jeg feilmeldingen som står under(install/ upgrade/ remove) -f flagget hjalp ikke heller, og skjønner .... så nei, funker ikke Lenke til kommentar
comicz Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva skjer om du kjører dpkg --configure clvm ? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Nei samme feil da og, men nå viser det seg at programmene blir instalert selv om det kommer en stygg feil etterpå, så er ikke så superkrise som jeg trodde det var da jeg starta tråden. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 dpkg --force-all --purge -r clvm ? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Nei funka ikke, men fikk en ny feilmelding som sa hinta til /etc/init.d/clvm. Så når jeg flyttet den, kunne jeg ta apt-get remove clvm. Så nå funker det. Takk for hjelp Endret 9. oktober 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå