Gå til innhold

Bestille snop over nettet

Oly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som har bestilt på looneystuff, hvordan er det med MVA på frakt?

Mange av tingene koster jo 23 dollar, og med frakt på USD 14, blir det akkurat over 200 kroner. Jeg vil IKKE betale MVA på dette og jeg vil heller ikke betale fortollingsgebyr. :p

Mvh

Arne

Det er totalprisen på produktene som ikke må overstige 200kr. Frakt skal ikke inkluderes.

Men hvis du handler for mer enn 200kr, må du betale mva på produktene + mva på frakt + fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar

Problemet er at tollen tar ikke hensyn til om prisen på pakka er med eller uten frakt.

Det har jeg aldri opplevd. Summen som er oppgitt på pakken er verdien av innholdet. Så lenge verdien er under 200kr (anbefaler å bruke tollens omregningskurser når dere skal bestille noe, sjekk at kursen ikke har steget når pakken ankommer Norge) betaler du ikke mva verken på varene eller frakten. Frakt kommer utenom, den kan koste en tusenlapp så lenge verdien på varen er under 200kr.

Jeg har handlet mye hos Looneystuff uten at jeg måtte fortelle dem noen ting. Sålenge avsender følger vanlige instrukser skal ikke dette være noe problem.

Når det gjelder fraktpriser på looneystuff, så avhenger det av mengden godteri som bestilles. De sender godisen i usps sine "priority mail flat boxes". Så hvis du bestiller mer godis enn det er plass til i en, må du betale for en til hvis du vil ha alt. Sandy hos looneystuff er flink til å sende deg en mail hvis det skulle være tilfellet, slik at du kan gjøre om på bestillingen hvis du ikke ønsker å betale så mye i frakt :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det er bra! Jeg glemte forresten å registrere meg, og jeg glemte også å ta vare på ordrenummeret. Jeg fikk ikke confirmation på epost, men får vel bare vente og sjekke posten om en ukes tid.

Såvidt jeg forstår tar det ca 1 uke fra bestilling til levering?

Lenke til kommentar

Problemet er at tollen tar ikke hensyn til om prisen på pakka er med eller uten frakt.

Det har jeg aldri opplevd. Summen som er oppgitt på pakken er verdien av innholdet. Så lenge verdien er under 200kr

Noen plasser skriver dem faktisk prisen på pakken inkludert frakten. Rart nok.

Lenke til kommentar

Det stemmer det ja, men man skal jo betale moms på frakt dersom vareverdien er over kr 200, så det gir jo mening å spesifisere fraktbeløpet utenpå.

Har lest litt på dette med moms, og det virker som at det er MVA på importfrakt og frakt innad i landet (selvfølgelig). Det er dog ikke MVA på eksportfrakt, slik jeg forstår det.

Noen som har noen anbefalinger? Jeg har bestilt en pakke American assortment fra looney, men neste gang blir det enten sour patches, butterfinger eller skittles sour. :)

Lenke til kommentar

Det har jeg aldri opplevd. Summen som er oppgitt på pakken er verdien av innholdet. Så lenge verdien er under 200kr

Tollen er først og fremst interessert i verdien på pakken. Hvis avsender legger på fraktkostnadene uten å opplyse om det er de jo helt duste facepalm_smiley.gif

Lenke til kommentar

Det er bra! Jeg glemte forresten å registrere meg, og jeg glemte også å ta vare på ordrenummeret. Jeg fikk ikke confirmation på epost, men får vel bare vente og sjekke posten om en ukes tid.

Såvidt jeg forstår tar det ca 1 uke fra bestilling til levering?

Sist gang jeg bestilte noe snop tok det ca. 9 virkedager.

Lenke til kommentar

Tollen er først og fremst interessert i verdien på pakken. Hvis avsender legger på fraktkostnadene uten å opplyse om det er de jo helt duste facepalm_smiley.gif

Jo, men siden man skal betale MVA på frakt der verdien av varen er over 200 så må vel nesten tollerne få vite fraktprisen?

Lenke til kommentar

Jo, men siden man skal betale MVA på frakt der verdien av varen er over 200 så må vel nesten tollerne få vite fraktprisen?

Helt korrekt, hvis avsender gjør alt riktig vil ikke dette være noe problem. Verdien på innholdet og frakt står på hvert sitt sted. Jeg har aldri opplevd at frakten har blitt tatt med i verdien på pakka, men det finnes sikkert privatpersoner og butikker som har rotet det til, men jeg heldigvis ikke møtt på dem hittil.

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=219284&epslanguage=no

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hva er junior mints? Kjøpte det aldri når jeg var over there, men i ettertid forstår jeg at jeg burde prøvt litt andre ting enn skittles og starburst.. :p

Smaker omtrent som After Eight, men dropsform i stedet for flak.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Junior_Mints

EDIT: Både Junior Mints og Skittles fås tak i hos Deli de Luca for evt. «prøvesmak» (mener prisen var den samme for pakkene i dag, 25kr).

Endret av Aginarikar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...