Gå til innhold

Bestille snop over nettet

Oly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-fikk svar på mitt mva-spørsmål når jeg leste litt mer i tråden-

Sjokoladen jeg snakker om er Merci. En liten konfektboks med 20 sjokolade"stenger" innpakket i hvert sitt papir. 8 forskjellige smaker tror jeg. Utrolig god sjokolade. Hvis noen vet om den er å få i Oslo området eller på norske websjapper, så tar jeg gjerne mot tips.

Link til Dutchstuff og den aktuelle sjokoladen. Er "mixed" varianten jeg tenker på.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Blir ikkje frakten kun dratt med i reknestykket dersom varene er over 200? Ei vare til 190, frakt på 60 vil koste 150. Der vil du ikkje måtte betale moms sidan varene kosta under 200. Kostar dei derimot 210 kroner og 60 i frakt så må du betale moms for heile beløpet, dvs 270.

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Blir ikkje frakten kun dratt med i reknestykket dersom varene er over 200? Ei vare til 190, frakt på 60 vil koste 150. Der vil du ikkje måtte betale moms sidan varene kosta under 200. Kostar dei derimot 210 kroner og 60 i frakt så må du betale moms for heile beløpet, dvs 270.

Stemmer dette?

7358109[/snapback]

Ja, frakt blir medberegnet kun hvis selve vareverdien er over 200 kroner. Er vareverdien under, blir frakt ikke tatt med i beregningen.

Lenke til kommentar
Er det 25% mva på sjokolade også når man bestille for over 200 kr. fra utlandet? Fant en sjokolade på dutchstuff som jeg har lett etter lenge, men som visstnok ikke er å få tak i i Norge, men pga. frakt blir det dyrt om jeg bestiller lite nok til å holde meg under 200-kroners grensa, og det blir dyrt om jeg bestiller mye, for da må jeg betale mva i tillegg.

Sjokoladen jeg snakker om er Merci. En liten konfektboks med 20 sjokolade"stenger" innpakket i hvert sitt papir. 8 forskjellige smaker tror jeg. Utrolig god sjokolade. Hvis noen vet om den er å få i Oslo området eller på norske websjapper, så tar jeg gjerne mot tips.

Link til Dutchstuff og den aktuelle sjokoladen. Er "mixed" varianten jeg tenker på.

7358093[/snapback]

Jeg er sikker på at jeg har sett denne sjokoladen i større supermarkeder som f.eks meny rundt juletider. Hvis du ikke skulle finne den i Norge, kan du jo bestille noen esker på ebay fra denne selgeren:

http://cgi.ebay.co.uk/German-STORCK-MERCI-...VQQcmdZViewItem

Du får 6 esker for ca 190 kroner, altså under tollgrensen. Frakt kommer på £7 (ca 85 kr) men dette regnes som kjent ikke med i prisen på varen. Du slipper altså å betale moms og toll og ender opp med å betale ca 45 kr pr. eske.

Lenke til kommentar
Du får ikkje to under mva-grensa nei. Frakten blir også rekna med så totalt blir det $23.49 USD for ein pakke. Tar du med ein ekstra pakke blir prisen dobbelt så dyr og langt over mva-grensa

7043122[/snapback]

Varene fra Looneystuff sendes i separate pakker for hver bestilling (det er ikke plass til mer enn 24 stk. skittles-pakker i hver av standard-eskene de bruker). Bestiller du 2x24 skittles, får du de tilsendt i to pakker som begge vil være langt under tollgrensa. Du må imidlertid betale frakt for begge pakkene, men portoen på litt over 60 kr. pr. pakke er ikke veldig avskrekkende spør du meg.

De som driver butikken er veldig service-innstilte og svarer raskt på eventuelle spørsmål. Da jeg tidligere i år spurte om de kunne ta inn "Butterfingers" i sortimentet, tok det bare noen timer før jeg fikk mail tilbake om at de var lagt inn i butikken. Pakken brukte ca 5 dager over atlanteren og ble levert direkte hjem i postkassen min. Det lå t.o.m en ekstra overraskelse i pakken. Tror ingenting av det de selger vil komme på over kr. 200, men skulle det likevel være tilfellet skriver de helt sikkert en lavere verdi på pakken hvis du spør.

7045250[/snapback]

Håper dette stemmer.

For nå har jeg bestilt en pakke med Toblerone, og en med Kit Cat (håper det er samme som "Lions Big Cat" her)

Fikk mail med ETT trackingnumber. Burde jeg ikke fått to nummer om sjokoladene ble sendt i to pakker?

Jeg skrev forøvrig i meldingsboksen under bestillingen, at jeg ønsket de sendt hver for seg.

Så nå håper jeg ikke at jeg har driti meg ut, og får mva på alt.

Lenke til kommentar

Håper dette stemmer.

For nå har jeg bestilt en pakke med Toblerone, og en med Kit Cat (håper det er samme som "Lions Big Cat" her)

Fikk mail med ETT trackingnumber. Burde jeg ikke fått to nummer om sjokoladene ble sendt i to pakker?

Jeg skrev forøvrig i meldingsboksen under bestillingen, at jeg ønsket de sendt hver for seg.

Så nå håper jeg ikke at jeg har driti meg ut, og får mva på alt.

7389555[/snapback]

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men når jeg bestilte to pakker derfra, fikk jeg de tilsendt separat. Men uansett om du skulle få alt i samme pakke, tror jeg du vil komme under 200 kr grensa. Hvis ikke jeg tar helt feil kom bestillingen din på ca $29 til sammen, noe som tilsvarer i underkant av 190 norske kroner. Fraktkostnader regnes som kjent ikke med i varens verdi, så lenge varen i seg selv koster under kr 200.

Kit Kat er forøvrig ikke det samme som Lion her hjemme. Den minner mer om Kvikklunsj. Av en eller annen merkelig grunn finnes ikke Lion i USA, det til tross for at det er Nestlé, et firma som er godt representert på det amerikanske markedet, som produserer den.

Lenke til kommentar
Autofil, nei kit kat er ikke det samme som lions big cat(hva enn det er forno).

Kit kit ligner litt på kvikk lunsj egentlig.

kitkat_small.jpg

Men den er god!

Jeg venter enda på å motta visa kortet mitt før jeg kan bestille skittles. *vente vente*

7393599[/snapback]

Den jeg har bestilt ligner ikke på den du viser bilde av her.

http://a248.e.akamai.net/f/248/5462/2h/loo...ges/w0wvirh.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...