Sweetpea Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei! Jeg har funnet ei side på nett der man kan bestille godteri. Adressen er: http://www.aquarterof.co.uk/ - Noen som har bestilt fra denne siden? Må man betale toll på det man kjøper, og i såfall, hva er max prisen man kan bestille for, for å slippe toll? Og dette beløpet er det med eller uten frakt? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei! Jeg har funnet ei side på nett der man kan bestille godteri. Adressen er: http://www.aquarterof.co.uk/ - Noen som har bestilt fra denne siden? Må man betale toll på det man kjøper, og i såfall, hva er max prisen man kan bestille for, for å slippe toll? Og dette beløpet er det med eller uten frakt? Du må betale mva hvis verdien på varene stiger over 200Kr. Da må du også betale fortollingsgebyr, rundt 150kr hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Noen som veit kvar BLÅ pringles er å få tak i? kjøpte med 2 heim frå chania, men dei er snart tomme salt & vinegar, svinaktig nammelig. Norske matbutikker med et litt bredt utvalg har gjerne blå Pringles, kjøpte en boks selv på Helgø Matsenter i Rogaland for ikke så lenge siden. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 kan man bestille brus fra Oskar Sylte istedenfor å dra til Oslo for å kjøpe den? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Noen som har erfaringer med www.handycandy.co.uk? Vurderer å legge inn en bestillig, var jo greie priser Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ehm, ikke tilfeldigvis noen som vet om en billig bra og trygg side å bestille en del Crystal Light på? En venn av meg som pratet om hvor mye hun hadde lyst på det, også tenkte jeg og overraske litt Jeg har egentlig ikke peiling på smaker osv, og vil ikke spørre heller, så det er litt småcare. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Ja, kan ikke forstå hvorfor skittles ikke finnes i Norge. Ville jo blitt en mega hit. det finnes jo da da spesielt i storbyer eller plasser med stor amerikansk befolkning i Norge ja (så nå at innlegget var gammelt ) Endret 8. mars 2010 av nilzern Lenke til kommentar
EBrandsnes Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Er det noen som vet om noen sider hvor jeg kan kjøpe marsipan? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Her, kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 http://www.britstore.co.uk/Chocolate-Bounty-Chocolate-Bar-/c33_256/p2990/Bounty-Plain-Chocolate-24-X-57g-Box/product_info.html?osCsid=81um7rrjscbkctdmh1at0ton16 Vil det lønne seg å importere ? Lenke til kommentar
EBrandsnes Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 http://www.britstore.co.uk/Chocolate-Bounty-Chocolate-Bar-/c33_256/p2990/Bounty-Plain-Chocolate-24-X-57g-Box/product_info.html?osCsid=81um7rrjscbkctdmh1at0ton16 Vil det lønne seg å importere ? Så lenge frakten ikke koster alt for mye, vil det nok lønne seg å kjøpe der ja. Hvis du spiser mye bounty. Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hei! Har nettopp prøvd godteributikken A Quarter Of, og mottok for få dager siden noen pakker med Jelly Babies og Barratts Spogs i Posten. På denne siden finner man mange engelske godterityper som er vanskelige/umulige å få tak i her til lands. Bare tenkte jeg skulle dele siden med dere! Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Siden det var så mye tollsnakk her, dersom man bestiller, og det koster over 200 kroner, hvordan betaler man tollen? Kommer det en regning med pakken, eller må evt. betale når man henter pakken på postkontoret? Ser jeg på tollvesenet sine sider så står det at firmaet vanligvis vil fortolle varen automatisk, men det sier meg jo ikke så mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hva er moms , er det Bamsemoms kanskje lol ? Man bet nok paa poskontoret ja. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Hvor mye (i prosent) moms har dere måttet betale? En skal vel strengt tatt ikke betale mer enn 14% (matmoms), men ser for meg at det lett kan gå litt i glemmeboken til den som står for fortollingen. Endret 20. april 2010 av electr0nique Lenke til kommentar
simentp Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Man må da betale 25% av varens verdi + 120 eller noe i postens fortollingsgebyr Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Er dette noe du tror, eller har du opplevd denne på egne kjøp? Ordlyden tilsier at du tror det er slik, og det har liten nytteverdi for meg. Godterier er å regne som næringsmidler, og på næringsmidler skal man betale 14% moms (Kilde:Skatteetaten) Endret 22. april 2010 av electr0nique Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Personlig har jeg alltid sørget for å handle for under 200 når jeg handler godteri. Enklest slik. Fordi import av matvarer er på ingen som helst måte enkelt. Tollsatsene kan variere enormt. Forenklet fortolling er ikke mulig (og dermed er fortollingsgebyret skyhøyt). Strengt tatt gjelder ikke 200-kr fribeløpet på godteri heller. Så egentlig skal man betale toll/mva uansett på slikt, men jeg har aldri opplevd at det faktisk har blitt gjort. Noe som kompliserer er at matvarer ikke kan gjennomgå forenkelt fortolling. Det betyr at du ikke kan fortolle den selv via Tolldirektoratets internett-sider, eller at posten gjør det for deg uten ekstra kostnad. Dette er fordi tollsatsen varierer veldig fra matvare til matvare, og fra eksportland til eksportland. En enkel regel er at matvarer som produseres i Norge, har høy tollbeskyttelse, selv mot EU. Spekepølse har derfor en tollsats på over 60 prosent, mens kaffe derimot, er tollfritt. Det enkleste er å bestille for under 200 kroner, da slipper du både toll, merverdiavgift og fortollingsgebyr. Noen varer betaler vi særavgift for, også når vi importerer. For disse varene gjelder ikke 200-kronersgrensen: * Sukker * Sjokolade og sukkertøy * Drikkevarer som brus * Alkohol * Tobakk kilde Lenke til kommentar
EBrandsnes Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Må bare tipse om handycandy.co.uk De har ikke det største utvalget, men de har noe godt og så har de relativt billige fraktkostnader til Norge. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Må bare tipse om handycandy.co.uk De har ikke det største utvalget, men de har noe godt og så har de relativt billige fraktkostnader til Norge. Denne siden har mye bedre priser, så synes den er mer å anbefale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå