theoriginalAidskake Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Etter å ha lest i denne tråden er jeg jaggu meg glad jeg ikke har visa. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Etter å ha lest i denne tråden er jeg jaggu meg glad jeg ikke har visa. Skulle ønske jeg var enig... Måtte bestille meg litt skittles når jeg kom over siden. Endret 24. oktober 2007 av espennyh Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 I går kom posene mine med irregulære belly beans. Det gikk fort! Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Noen som har bestilt fra nettbutikken til Looney her? Ikke eBay, men looneystuff.com. Bestilte noe greier på tirsdag, har ikke fått noen endelig bekreftelse på bestillingen. Pleier det å ta lengre tid enn eBay? Endret 25. oktober 2007 av bruker007 Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) De fleste sukkerfrie tyggegummi inneholder et et kunstig fremkallt (kjemisk) søtningsstoff kalt Aspertam (engelsk: Aspartame). Det er vist i undersøkelser gjort i utlandet at stoffet er meget kreftfremkallende. Dessuten kan det skape hodepine, depresjon, angst og andre bivirkninger. Vær obs! Dette er næmlig noe mattilsynet i Norge ikke vil at du skal vite.. Endret 27. oktober 2007 av s1gnal Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Forskning og anbefalinger Det er faglig uenighet om kunstige søtningsstoffer og deres effekter, kanskje spesielt om aspartam. Aspartam er samtidig det produktet som er mest studert. PubMed-basen inneholder per februar 2006 hele 799 studier med referanse til aspartam. For å redusere inntaket av sukker, mener helsemyndighetene at produkter med kunstig søting kan være et godt alternativ. Det er satt klare grenser for anbefalt daglig inntak (ADI) av de intense søtstoffene. ADI-verdien angir hvor mange mg av et søtstoff per kg kroppsvekt Mattilsynet har funnet det forsvarlig å innta (i praksis er verdien satt av EUs Scientific Committee on Food (SCF)). For aspartam gjelder 0-40 mg per kg kroppsvekt per døgn. Mattilsynet fraråder å gi lettbrus til barn under 3 år. I Norge er det fortsatt forbud mot tilsetningsstoffer i næringsmidler som markedsføres overfor barn under 3 år. Jeg har aldri hørt noe om at det kan være meget kreftfremkallende, på den engelske wikisiden står det at mange prøver å se etter sammenhenger mellom hodepine, hjernesvulst osv og aspartam. I 3bi boka vår at det kan påvirke sentralnervesystemet til små barn på en negativ måte. On Topic: Jeg er dødslei av jelly beans nå. Tror ikke jeg kommer til å bestille det i så store mengder igjen Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg syns det er rart at de ikke kan bruke noen naturlige søtstoffer istedenfor. I Japan som har noen av de strengeste lover og regler innenfor dette feltet, og hvor all bruk av kunstige tilsetningsstoffer er forbudt, bruker blant annet selveste Coca-Cola, Stevia i sin produksjon. Og der har Stevia ca 50% av søtningsmiddelmarkedet, og sukker er iberegnet. Endret 28. oktober 2007 av tonna Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hvor finnes drops kategorien på looneystuff.com? Endret 3. november 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Tullball, aspartame brukes i legemidler i Norge også. Vi lager nemlig et produkt (Calciforte D3) du finner i alle apoteker, der er aspartame søtningsstoff. Jeg jobber i Nycomed Pharma, og veier opp det pulveret 2-3 ganger om dagen. Noen forskere mener en ting, andre forskere mener en annen ting. Det er alltid uenigheter i det miljøet, de bare MÅ krangle om noe, ellers har de ingenting å gjøre. Det er kalktabletter med D-vitaminer som brukes til forebygging og gjenoppbygging av benstruktur hos folk med benskjørhet. Så lenge legemiddelverket godkjenner aspartame i bruk, ser jeg ingen grunn til å tvile på det. Ingenting er strengere enn legemiddelindustrien, og det kan ta 5-10 år fra ett legemiddel går til testing til det er godkjent til bruk i forskjellige land. Greia er at myndigheter i forskjellige land mener forskjellige ting om "farlighetsgrad". I USA f.eks. ler de bare av at vi mener diverse E-stoffer er farlige og putter dem i all maten sin, som gjør at den både holder seg bedre og smaker bedre (flere smakstilsetninger bl.a.). Derfor smaker McDonalds i USA myyyyyyye bedre enn McD i Norge. Når vi skulle produsere dette legemiddelet for USA-markedet, krevde de en 3 ganger så stor dokumentasjon i eskene enn vi lager for Europa. Dette er fordi folk kan saksøke dem for alt mulig i USA. I Tyrkia får du tilogmed kjøpt melk som har ett års holdbarhet i butikkene. Endret 3. november 2007 av Bytex Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Er AMERICAN GUM ASSORTMENT - TRIDENT SUGARFREE - 7 Flavors - 4 of each - 28 Packs Gode? har lyst til å jomfrubestille fra looneystuff.. BTW: Har noen en 10% til nettbutikken å gi bort? Endret 3. november 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er AMERICAN GUM ASSORTMENT - TRIDENT SUGARFREE - 7 Flavors - 4 of each - 28 Packs Gode? har lyst til å jomfrubestille fra looneystuff.. BTW: Har noen en 10% til nettbutikken å gi bort? 25jztrmvg. Husk 200kr-grensa. Lenke til kommentar
sneilerts Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er AMERICAN GUM ASSORTMENT - TRIDENT SUGARFREE - 7 Flavors - 4 of each - 28 Packs Gode? har lyst til å jomfrubestille fra looneystuff.. Suverent god tyggis! Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) fant det ut Endret 3. november 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er AMERICAN GUM ASSORTMENT - TRIDENT SUGARFREE - 7 Flavors - 4 of each - 28 Packs Gode? har lyst til å jomfrubestille fra looneystuff.. Suverent god tyggis! Jepp hella nice. Haha det er mye tyggis as. Er 18 ''biter'' i hver pakke. Fint å gi bort noen pakker i julepresang også. Anbefales ! Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hva mener du med biter? etter litt krangling med faren min så har jeg fått høre at jeg ikke kan bruke hans kort, men jeg lurte litt på money order men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre når jeg bruker det. Kan noen forklare meg det? Endret 4. november 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva mener du med biter? etter litt krangling med faren min så har jeg fått høre at jeg ikke kan bruke hans kort, men jeg lurte litt på money order men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre når jeg bruker det.Kan noen forklare meg det? Er 18 sticks i ei pakke. Money order likner litt på sjekksystemet vi hadde i Norge. Er ikke helt sikker på hvordan det vil bli for deg, men jeg tror det enkleste er å åpne en PayPal-konto, og overføre penger dit fra din bankkonto, for så å kjøpe fra Looneystuff-butikken på eBay der. Uansett kan du si til faren din at dette er en 100% seriøs bedrift, har akkurat gjennomført en større handel der, og alt gikk i skjønneste orden. Brukte Visa, og eksakt beløp ble trukket til avtalt tid. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Han argumenterer med at det kommer en juletid og spnt, han er antagelig ikke direkte skeptisk. Han synes det heller er mer rart å handle godteri over nett selv om jeg sier at man faktisk sparer en del på det. Jeg lurer litt på PP og Ebay men må jeg da gå til banken i egen person siden jeg ikke har nettbank og si at banken min skal overføre penger til "bruker" på paypal? Dette er kanskje litt dumme spørsmål å stille, men jeg er ikke så gammel og har ikke hatt så veldig mye med nettbaserte tjeneste ala ebay. Det nærmeste blir vel komplett og modnet sine systemer på nett SF Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Han argumenterer med at det kommer en juletid og spnt, han er antagelig ikke direkte skeptisk. Han synes det heller er mer rart å handle godteri over nett selv om jeg sier at man faktisk sparer en del på det.Jeg lurer litt på PP og Ebay men må jeg da gå til banken i egen person siden jeg ikke har nettbank og si at banken min skal overføre penger til "bruker" på paypal? Dette er kanskje litt dumme spørsmål å stille, men jeg er ikke så gammel og har ikke hatt så veldig mye med nettbaserte tjeneste ala ebay. Det nærmeste blir vel komplett og modnet sine systemer på nett SF Tror du kan få informasjon som du kan bruke til å overføre penger, enten det er i nettbank eller fysisk filial. Sistnevnte vil nok koste litt. Et annet argument du kan bruke, er at det er ting man ikke får tak i i Norge. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Sant nok, jeg skal prøve meg på PP og se hva som skjer, kommer sannsynligvis ikke til å oppdatere men takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har looney en pakke med diverse amerikansk sjokolade? Så man kan få prøve litt av hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå