Gå til innhold

Bestille snop over nettet

Oly

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva Skittles koster på Deli Deluca? Syns ikke butikkene ser så veldig billige ut på bildene i allfall.

Veldig fristet til å bestille et par 24 pakninger skittles altså. Det passer jo akkurat med 2 x 24 innenfor mva grensen. Ble litt småforelsket i dem når jeg var i USA :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får ikkje to under mva-grensa nei. Frakten blir også rekna med så totalt blir det $23.49 USD for ein pakke. Tar du med ein ekstra pakke blir prisen dobbelt så dyr og langt over mva-grensa

7043122[/snapback]

Fraktpris taes ikke med i max 200 grensen, kun prisen på varen. Men hvis varen koster over 200 kr, så betaler man mva på både varen og fraktprisen.

Lenke til kommentar

Hmm, det var godt nytt. Så om verdien på ei vare går over 200 så må du betale moms på alt, inkludert frakt sant?

Kva verdi er det som står på pakken? Om det står verdien på varen er det jo greit, men dersom total sum står, kvifor fiskar ikkje Posten den opp og legg på moms og gebyr?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Eg har handla så mykje på Play.com der frakten er lagt inn i prisane i utgangspunktet og du betalar ikkje noko frakt ut over det at eg trudde frakten alltid vart tatt med i reknestykket for mva-grensa ved kjøp på internett. Dette var jo veldig godt nytt, då kan eg kjøpe fleire filmar og snop i slengen sjølv om frakten er litt dyr. :)

Lenke til kommentar
Så om selgar gjer jobben sin og merker pakken med verdi og frakt skal det være god sos?

Jaja, får sjå kva som skjer denne gangen, kan heller bestille dobbelt neste gang. :)

7043359[/snapback]

Ja, men det må komme tydelig fram hva som er prisen uten frakt... ;)

Gikk hvertfall for meg for et år siden.

Lenke til kommentar
Du får ikkje to under mva-grensa nei. Frakten blir også rekna med så totalt blir det $23.49 USD for ein pakke. Tar du med ein ekstra pakke blir prisen dobbelt så dyr og langt over mva-grensa

7043122[/snapback]

Varene fra Looneystuff sendes i separate pakker for hver bestilling (det er ikke plass til mer enn 24 stk. skittles-pakker i hver av standard-eskene de bruker). Bestiller du 2x24 skittles, får du de tilsendt i to pakker som begge vil være langt under tollgrensa. Du må imidlertid betale frakt for begge pakkene, men portoen på litt over 60 kr. pr. pakke er ikke veldig avskrekkende spør du meg.

De som driver butikken er veldig service-innstilte og svarer raskt på eventuelle spørsmål. Da jeg tidligere i år spurte om de kunne ta inn "Butterfingers" i sortimentet, tok det bare noen timer før jeg fikk mail tilbake om at de var lagt inn i butikken. Pakken brukte ca 5 dager over atlanteren og ble levert direkte hjem i postkassen min. Det lå t.o.m en ekstra overraskelse i pakken. Tror ingenting av det de selger vil komme på over kr. 200, men skulle det likevel være tilfellet skriver de helt sikkert en lavere verdi på pakken hvis du spør.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet åssen de transporterer godteriet da? Blir det ikke litt risky hvis de sender varen helt fra USA og hit med tanke på varme, beskyttelse ect. ?

7049525[/snapback]

Med tanke på beskyttelse risikerer du kanskje at ting blir litt deformert, f.eks at sjokoladeplater knekker, men det skal mye til for at en pose skittles skal ta skade.

Varme er ikke noe problem på denne tiden av året, men ville nok ikke bestilt sjokolade derfra i Juli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...