Gå til innhold

Bestille snop over nettet

Oly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget var ikke at du bruker Paypal, men at du bruker Ebay-butikken. Looneystuff har to helt uavhengige butikker, en gjennom Ebay, og en gjennom et annet system som er den man finner på looneystuff.com. Looneystuff.com mangler f.eks. pakkene som inneholder mange forskjellige sjokolader, eller den med mange forskjellige dropspakker.

Lenke til kommentar

Noen meget vise ord mine venner:

"Every action has an equal and opposite reaction"

Siden jeg bestilte en Reeses supercombomegaultrapack, må jeg slanke meg av disse godisene og gir bort en rabattkupongkode. Første PM får den :(

Grattis til Jon-T :thumbup:

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

vargaz: Bestill fra looneystuff.com du

1) paypal er noen onde folk. De har noen klausuler i avtalen sin som ikke henger på greip, og det er _mange_ som føler seg snytt av paypal. F. eks. dersom firmaet du handler av går konkurs e.l. så er det jo nesten umulig å få pengene tilbake fra paypal. Mens derimot om du hadde handlet direkte med et visakort var det bare å sende en reklamasjon til banken/kredittkortselskapet og alt hadde ordnet seg.

2) Om du betaler med paypal så skal paypal ha masse gebyr, mer enn kredittkortselskapene. Så om du handler direkte med visa får han fyren som står bak looneystuff.com mer penger (siden gebyret er mindre). Og hvem vil vi skal få penger?

a) et gedigent (og snuskete spør du meg) firma (paypal)

b) eller det hyggelige lille enkeltmannsfirmaet som selger oss billig godis (looneystuf.com)

Lenke til kommentar

cyclo: Generelt enig i oppfatningen din av Paypal. Jeg bruker dem minst mulig, og ikke kontoopplegget deres. Når man kjøper fra en Ebay-butikk er imidlertid Paypal bare betalingsformidler, man setter ikke inn penger der. Det skal derfor ikke være noe i veien for å gå til kredittkortselskapet.

Lenke til kommentar

HeltNils: Jeg vet, men vargaz sa i et tidligere innlegg at han hadde opprettet en paypal konto tror jeg. Derfor jeg formulerte meg på den måten.

Og nei, siden de bare er betalingsformidler så kan man jo glatt ta reklamasjon via kredittkortselskapene. Men det skulle ikke forundre meg om paypal sperret kortet ditt for bruk via deres tjenester om du gjorde det (ingenting forundrer meg med dem egentlig).

Og det er tydeligvis mange som har fått øynene opp for hva paypal driver med 2 av de 3 bankene jeg bruker har sperret for å opprette paypal kontoer med deres visakort.

Lenke til kommentar

Hehe... jeg opprettet en konto for mange år siden. Ble trekt 9 kr eller noe sånnt. Men brukte den aldri. Og etter en stund forsvant den bare.

Edit: Om du vil beholde den eller ikke er jo opp til deg. Du må bare spørre deg selv om du noen gang kommer til å bruke den. Og som sagt det er mulig å handle både på looneystuff.com og på ebay uten å ha paypal konto om du bare har et visa kort.

Så jeg vil tro at så lenge du ikke skal motta penger fra noen (og da finnes det bedre løsninger enn paypal) så trenger du ikke den kontoen.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Å handle med visa er jo alltid trygt i den forstand at så lenge du ikke har utvist uaktsomhet så vil visa dekke ethvert tap du har.

Og om du bruker et kredittkort blir det jo enda tryggere.

For å si det slik, å handle på nett med kort er faktisk veldig trygt. Jeg har gjort det gjevnlig i 9 år og jeg har aldri hatt noe problem. (jeg bruker jo selvsagt "common sense" ved valg av utsalgssted)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...