Gå til innhold

Nettverksharddisk med minst 500 GB lagringsplass

iMono

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en nettverksharddisk med minst 500 GB lagringsplass. Den må ikke koste mer 3000 kroner.

Med nettverksharddisk mener jeg en harddisk som kan deles helt/delvis på et kablet og/eller trådløst nettverk.

Den skal brukes til;

- Systembackup (skal være skjult)

- Musikk (skal være delt)

- Filmer (skal være delt)

- Viktige drivere, programmer, spill etc. (skal være begge deler)

Noen som har noen tips?

Morten :)

Edit: Er IEEE 1394 FireWire-tilkobling? Hvilken hastighet isåfall?

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IEEE 1394 er Firewire ja

A very fast external bus standard that supports data transfer rates of up to 400Mbps (in 1394a) and 800Mbps (in 1394b). Products supporting the 1394 standard go under different names, depending on the company. Apple, which originally developed the technology, uses the trademarked name FireWire. Other companies use other names, such as i.link and Lynx, to describe their 1394 products.

Selv har jeg lyst på en av disse:

Western Digital NetCenter 500GB

Eller

Synology DiskStation DS-101j NAS

Lenke til kommentar
Det aller beste er disker med eSATA. Det er ikke så altfor mange av de for tiden, men du får kjøpt HDD-kabinetter med eSATA så du kan sette inn det du vil av disk i den.

7028572[/snapback]

Men jeg har foreløpig kun en bærbar datamaskin (Inspiron 9300). Vil det gi meg noen fordeler allikevel?

Finnes det mange 1 TB harddisker?

Lenke til kommentar
Finnes det mange 1 TB harddisker?

7029231[/snapback]

Ingen enkeltvise. Men det finnes eksterne diskkabinetter med 2 eller flere disker og da kan man få mer. Sjekk ut prisguiden.

7029363[/snapback]

Takk for linken. :)

Jeg tror kanskje jeg venter og ser noen uker. Kommer denne harddisken på markedet i nærmeste framtid?

Noen som har erfaring med WD My Book Pro Edition? Er det noe den mangler? Vil det ha noe å si at den ikke har eSATA? (Husk at jeg har bærbar PC).

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Siden du har bærbar PC så har du neppe eSATA-port på den. Da gjør det ikke noe om den ikke har eSATA-tilkobling.

WD bruker å få produktene ut på markedet ganske umiddelbart etter lansering så jeg tipper det ikke tar mange ukene før den er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...