iMono Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Jeg skal kjøpe meg en nettverksharddisk med minst 500 GB lagringsplass. Den må ikke koste mer 3000 kroner. Med nettverksharddisk mener jeg en harddisk som kan deles helt/delvis på et kablet og/eller trådløst nettverk. Den skal brukes til; - Systembackup (skal være skjult) - Musikk (skal være delt) - Filmer (skal være delt) - Viktige drivere, programmer, spill etc. (skal være begge deler) Noen som har noen tips? Morten Edit: Er IEEE 1394 FireWire-tilkobling? Hvilken hastighet isåfall? Endret 8. oktober 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 IEEE 1394 er Firewire ja A very fast external bus standard that supports data transfer rates of up to 400Mbps (in 1394a) and 800Mbps (in 1394b). Products supporting the 1394 standard go under different names, depending on the company. Apple, which originally developed the technology, uses the trademarked name FireWire. Other companies use other names, such as i.link and Lynx, to describe their 1394 products. Selv har jeg lyst på en av disse: Western Digital NetCenter 500GB Eller Synology DiskStation DS-101j NAS Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er muligheter å få i pose og sekk sant? Både nettverksharddisk og tilkobling via USB2.0 og FireWire? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 De to tidligere nevnte diskene har jo begge deler, men hvis du ønsker alle 3 typene tilkoblinger så kan LaCie Big Disk Extreme med trippelt grensesnitt 600 GB Den er riktignok 390 for dyr, men men Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det aller beste er disker med eSATA. Det er ikke så altfor mange av de for tiden, men du får kjøpt HDD-kabinetter med eSATA så du kan sette inn det du vil av disk i den. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva med å kombinere en ekstern harddisk med en trådløs router med printerserver-funksjonalitet og NAS-funksjonalitet? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Det aller beste er disker med eSATA. Det er ikke så altfor mange av de for tiden, men du får kjøpt HDD-kabinetter med eSATA så du kan sette inn det du vil av disk i den. 7028572[/snapback] Men jeg har foreløpig kun en bærbar datamaskin (Inspiron 9300). Vil det gi meg noen fordeler allikevel? Finnes det mange 1 TB harddisker? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Finnes det mange 1 TB harddisker?7029231[/snapback] Ingen enkeltvise. Men det finnes eksterne diskkabinetter med 2 eller flere disker og da kan man få mer. Sjekk ut prisguiden. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Finnes det mange 1 TB harddisker?7029231[/snapback] Ingen enkeltvise. Men det finnes eksterne diskkabinetter med 2 eller flere disker og da kan man få mer. Sjekk ut prisguiden. 7029363[/snapback] Takk for linken. Jeg tror kanskje jeg venter og ser noen uker. Kommer denne harddisken på markedet i nærmeste framtid? Noen som har erfaring med WD My Book Pro Edition? Er det noe den mangler? Vil det ha noe å si at den ikke har eSATA? (Husk at jeg har bærbar PC). Endret 8. oktober 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Siden du har bærbar PC så har du neppe eSATA-port på den. Da gjør det ikke noe om den ikke har eSATA-tilkobling. WD bruker å få produktene ut på markedet ganske umiddelbart etter lansering så jeg tipper det ikke tar mange ukene før den er tilgjengelig. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Da gjenstår siste spørsmål; Jeg har en trådløs router, av denne typen. Kan jeg bruke den for å gjøre harddisken til en nettverksharddisk? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Da har jeg bestemet meg. Blir en WD MyBook Pro 500 GB, 1TB koster 4.995! Hvor kan jeg få denne harddisken billigst MED frakt? Dette er den billigste jeg har funnet, 2394 hos best-buy.no Endret 19. oktober 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Hvor kan jeg få denne harddisken billigst MED frakt? Dette er den billigste jeg har funnet, 2394 hos best-buy.no 7102751[/snapback] Ingen? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Harddisk bestilt. Så da får vi se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå