Gå til innhold

Da har jeg testet Wii og Gow

Dinsdale

Anbefalte innlegg

GoW var konge. Det villeste og råeste jeg har spilt. Lyder, grafikk og alt annet er rått og blodig. Motorsagen var gøy. Stemningen var helt sinnsyk.

Prøvde bl.a Zelda på Wii og det var morsomt, spesielt å fiske :D . Wii-Sport og noen andre ble det også. Konsollen nok ment for flere om gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet SP på GoW. Gow var utrolig enkelt å styre. Helt sikkert fordi A-tasten har flere funksjoner, alt etter hvor du befinner deg. Det gjør at det er nesten den eneste tasten man bruker, i tillegg til B-tasten som aktiverer motorsagen på maskingeværet med påfølgende blodige cutscene. Grafikkmessig er ikke spillet helt ferdig ennå, men at det til slutt blir mye bedre enn dette er intet mindre enn fantastisk. Detaljnivået er helt konge. Det er som å være i helvete når horder av udyr koster mot deg med svære rifler. Stemmebruk og lydeffekter er utrolig gjennomførte og skaper en sint og stor stemning når man spiller.

Wii er nok best med flere spillere som sagt. Jeg snakker ikke om spillene, men om hele opplevelsen i seg selv. Jeg ville liksom at noe skulle se at jeg hadde det moro der jeg hoppet og spratt eller sydde igjen sår etter å ha fjernet glassbiter med pinsett. På Zelda brukte jeg begge kontrollene og da jeg fisket hold jeg inne B på den lange kontrolleren, kastet ut og slapp B når "stangen" var helt utstrakt, akkurat som på ekte. Deretter nøkket jeg litt i snøret med kontrolleren og ventet på fisk. Når en fisk omsider bet på skulle jeg sveie inn. Da brukte jeg den andre kontrolleren som sveiv og holdt denne opptil den lange kontrolleren og sveivet inn. Alt dette mens lydene gjorde sitt for å skape mer autensitet. Slåssingen var tøff der jeg veivet fram og tilbake med sverdet, ikke bra med mange folk rundt seg da da man risikerer å slå ned noen. Magnetsko, boomerang og annet ble brukt til forskjellig oppgaveløsning og det var absolutt gøy.

"Nedturen" var grafikken. Det var egentlig ingen nedtur siden jeg vet at Nintendo ikke bruker det som et argument for spilleglede og at jeg derfor ikke hadde noen forventninger til grafikken. Likevel syntes jeg de kunne spandert på den HD. Dessuten er jeg ærlig talt usikker på hvor lenge jeg gidder å stå å vifte og hoppe.

Konsollen er ren og skjer spilleglede og med den prisen blir jeg overrasket om dette ikke blir årets julegave. Hvis butikker klarer å lage skikkelige stands hvor man kan teste Wii kommer også mor og bestemor til å finne ut hvor moro dette er. Tilomed oldefar kan fiske. Og det skal ikke forundre meg om det dukker opp et hekle-spill til oldemor.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Alvorlig misunnelig på deg, Dinsdale!

Godt at det ikke er så fryktelig lenge til GoW kommer.. Bare man klarer å få klørne i det på lanseringsdagen :hmm:

Hvordan flyter spillet? Jeg er ingen fps-fanatiker, men ser gjerne at det går glattere enn enkelte av spillene vi har sett på 360'n.

Herlig å høre at grafikken innfrir!

Lenke til kommentar
Ah, collectors ed av Gears of War bestilt... gleder meg! :D

Dinsdale; hvordan føltes kontrollene på Zelda? Det har vært en del murring om at det er veldig komplekst å styre på Wii, hva var ditt inntrykk?

7028373[/snapback]

Håper bare gamezone får inn denne :p

Lenke til kommentar

Dinsdale; hvordan føltes kontrollene på Zelda? Det har vært en del murring om at det er veldig komplekst å styre på Wii, hva var ditt inntrykk?

7028373[/snapback]

Vil ha den jeg også, men vil ha spillet på release dagen enda mer! så tør ikke forhåndsbestille i tilfelle det ikke skulle dukke opp i postkassa på dagen! Da er det bedre å stikke ned i byen å finne det.

Lenke til kommentar

7028373[/snapback]

De var litt uvant. Det tar tid å vende seg til å styre med disse kontrollene, men man tar det overraskende fort. Stort sett var det enkelt å styre. Det var responsivt, men som sagt, uvant.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål om GoW:

Har sett at når man skyter, så zoomer kameraet inn rett bak hodet til den du styrer i spillet. Er dette noe som skjer automatisk, eller holder man inne en knapp? I så fall hvilken knapp?

Og du nevner at grafikken ikke var helt optimalisert, men vet du hvilken versjon du spilte? Ny eller gammel build? Spillet må vel gå gull i disse dager, siden det bare er en måned til release. GoW så i hvert fall meget stabilt ut på X06, så tror og håper det blir stabilt.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...