Aleksander-yo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Heisann. Jeg skal lage meg en nettside. Har brukt diverse drittsider før som geocities, home.no og freewebs, men jeg vil lage en side som er lett å oppdatere, legge inn bilder o.s.v. Men jeg vil samtidig at det skal se litt pro ut. Der jeg kan vege min egen tamplete/bakgrunnsbilde e.t.c. Skal lage en side for gaming klanen min. Så det skal være lett å linke, legge ut info/nyheter o.s.v. Dere vet hvordan de greiene fungerer. Så! Jeg trenger egentlig bare tips.. Masser av tips på hvordan jeg kan få det til veldig greit og enkelt. Jeg syntes det blir for pes å logge inn på masse drit bare fordi jeg skal adde et nytt medlem i klanlista, eller føre opp en ny kamp. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Bruk wordpress. Finn en template du liker og voilà. Alle ønske dine er oppfylt. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) PHP-nuke er genialt og ofte brukt i clan sammenhenger. http://www.phpnuke.org Endret 8. oktober 2006 av lefsaker Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Joomla kan også være verd et besøk. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Tusen takk for svar =D De programmene høres veldig bra ut. Trenger man eget webhotell for de? Fungerer det med slike gratishoster? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det tviler jeg litt på at de vil gjøre, da mange gratishoster ikke støtter PHP, som Wordpress, PHPNuke og Joomla er skrevet i. Så jeg vil anbefale deg å finne deg et billig webhotell med domene for å hoste siden. Da får du jo også et mer proft domene, og det er jo aldri dumt Hvis du sjekker i kategorien fornett-tjenester, finner du sikkert noen billige alternativer som kan være aktuelle for deg og klanen din Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis det er helt uaktuelt å bruke penger, kan du greie deg med frack.dk, men det blir knapt med plass - samt at det er veldig tregt. Du betaler stort sett for hva du får. 0betaling = Xglede 0betaling - X glede = 0 X = 0 Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Jeg ønsker å bruke så lite som mulig på dette i startfasen, da gaming og klanvirksomhet ikke er det helt store å invistere i Er frac.dk er greit alternativ i starten? OG: Er det vanskelig å sette seg inn i? E.v.t. noen guider? Jeg er ikke helt PC atard og går MK linja så jeg har gri peiling på web og slikt, men er ikke pro for å si det sånn. Igjen, takk for hjelpen! EDIT: Fungerer denne tro dere? LINK Det står at den støtter PHP ihvertfall.. Endret 9. oktober 2006 av Aleck Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Problemet er ikke å ha PHP-støtte, det er å ha MySQL-støtte. Det er veldig få gratishoster som støtter MySQL, og Joomla (og kanskje Wordpress) er avhengige av MySQL. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du kan få gratis wordpress hosting på wordpress' sider Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jada, men det er ikke det som er poenget. Å drifte en klanside på wordpress.com er ikke helt optimalt i forhold til å drifte den selv, med tanke på andre ting man kanskje vil legge inn.. Og ja, Wordpress krever database (MySQL) Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du finner mange gode tilbud på webhoteller hvis du leter litt. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Frac.dk Gratis webhosting. 25 mb, støtte for mysql. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Awardspace 200 MB, støtte for mySQL. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 NÅ har jeg lastet ned Wordpress og Joomla og extractet de.. Hva gjør jeg nå? Laster opp alle på serveren? Og hvor? Hvilken directory? Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Du laster de opp på din webserver, og lager en mySQL database. Og installerer CMS'et Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 OKay.. Har fått litt peiling på hva jeg står over her nå. Prøvde å installere vWar i databasen, men får denne feilmeldingen når jeg skal skrive inn host og bruker pg pass og slikt. Warning: fopen(./../includes/_config.inc.php) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /web/www/frac/users/a/acies/vwar/install/install.php on line 234 Can't open configuration file. Installation aborted! Config fila ligger der, og har moddet den riktig slik det står med mySQL adressa, pw, user og sånt.. Æsj.... Det skal ikke være lett å skjønne =P Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har du CHMOD'et filene slik at alle har lese og skrive-rettigheter til dem? Det ser ut til at du ikke har gjort det Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det finnes et genialt PHP-System for klaner. Det heter Webspell, og det finner du her: http://cms.webspell.org/index.php?site=files&cat=1 Templates til webspell finner du her: http://esportive.s12.compi-tec.de/?w=reference&catid=37&t=2 eller du kan lage templates selv. Dette er et meget fra system. Du kan se et eksempel her: http://zy-prex.com Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 x10hosting Hvis du fortsatt leter etter host, kan du sjekke den over. 2.5 GB og mulighet for 5 mySQL-databaser Har aldri prøvd de, og vet ikke om "corporate free hosting" betyr noe (a la "royalty free"etc.), så det er mulig du må være skeptisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå