Galskap Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei! Kjøpte en bil av en kar i sommer. Når vi skrev kontrakten ble vi enige om at jeg skulle få med bland annet nytt eksosanlegg og noe andre småting. Dette ble skrevet i kontrakten samt at dette skulle leveres innen 14 dager da han ikke hadde dette med seg der og da. Vi avtalte at vi skulle møtes uken etter men han uteble. Har prøvd å ringe han "en million" ganger og hver gang sier han at han skal møte meg. Sist jeg fikk tak i han avtalte vi at vi skulle møtes to dager etter. Da dagen kom og jeg ringte for å høre hvor han var, fikk jeg følgende melding fra teleoperatøren; "nummeret er midlertidig sperret". Begynner nå å bli mektig irritert over dette. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette? Skal jeg anmelde dette eller har jeg ikke retten på min side? Mvh Glenn Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Er kontrakten skriftlig ? Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja, skal finne den frem nå. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 er den skriftlig så bare anmeld han i hytt å pine. da har han skrevet under på at han selger bil med det og det tillbehøret. og har du ikke fått det og det, så har han brutt kontrakten. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Når vi skrev kontrakten ble vi enige om at jeg skulle få med bland annet nytt eksosanlegg og noe andre småting. Dette ble skrevet i kontrakten samt at dette skulle leveres innen 14 dager da han ikke hadde dette med seg der og da. 7027847[/snapback] Jeg håper du ikke har kjøpt bilen usett? Og jeg håper du ikke har betalt selger noe enda. Har du betalt kan du anmelde (svindel/svindelforsøk). Ellers ville jeg si opp kontrakten p.g.a selgers kontraktsbrudd. Det at telefonnummeret er "midlertidig sperret" er ikke et godt tegn. EDIT: Du kan også sjekke mot Brønnøysundregistrene at oppgitt eier stemmer og at det ikke er heftelser på bilen. Endret 8. oktober 2006 av PerB Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Vurderer sterkt å anmelde han. Er en standard NAF kontrakt btw. Siterer fra kontrakten; " Det følger med ny kam, eksos, 2 bærekuler og tannstag. Eksos, bærekuler og tannstag sendes innen 14 dager" Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Når vi skrev kontrakten ble vi enige om at jeg skulle få med bland annet nytt eksosanlegg og noe andre småting. Dette ble skrevet i kontrakten samt at dette skulle leveres innen 14 dager da han ikke hadde dette med seg der og da. 7027847[/snapback] Jeg håper du ikke har kjøpt bilen usett? Og jeg håper du ikke har betalt selger noe enda. Har du betalt kan du anmelde (svindel/svindelforsøk). Ellers ville jeg si opp kontrakten p.g.a selgers kontraktsbrudd. Det at telefonnummeret er "midlertidig sperret" er ikke et godt tegn. EDIT: Du kan også sjekke mot Brønnøysundregistrene at oppgitt eier stemmer og at det ikke er heftelser på bilen. 7027892[/snapback] Bilen ble prøvekjørt og alt. Bilen er betalt men delene som jeg ble lovet uteblir. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det vil si at du har fått bilen og fått denne registrert på deg? En anmelding for manglende levering av "småting" (liten verdi) vil neppe føre fram. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Det vil si at du har fått bilen og fått denne registrert på deg?En anmelding for manglende levering av "småting" (liten verdi) vil neppe føre fram. 7027963[/snapback] Bilen har jeg fått. Den er omregistrert og forsikret. Men jeg kan vel snakke med politiet og høre hva jeg kan gjøre med det? Forslag til hva som ellers kan gjøres da? Har akkurat fått meg balltre Endret 8. oktober 2006 av Galskap Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det vil si at du har fått bilen og fått denne registrert på deg?En anmelding for manglende levering av "småting" (liten verdi) vil neppe føre fram. 7027963[/snapback] Bilen har jeg fått. Den er omregistrert og forsikret. Men jeg kan vel snakke med politiet og høre hva jeg kan gjøre med det? Forslag til hva som ellers kan gjøres da? Har akkurat fått meg balltre 7027993[/snapback] alså.. balltre er ikke noe vits.. da er d 0 sjans for at du får noe hjelp fra politiet.. far dit å hør me dem hva de mener.. det er best.. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Politiet hjelper deg sikkert ikke. Kjør på med balltre! Lenke til kommentar
MrMe Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei!Kjøpte en bil av en kar i sommer. Når vi skrev kontrakten ble vi enige om at jeg skulle få med bland annet nytt eksosanlegg og noe andre småting. Dette ble skrevet i kontrakten samt at dette skulle leveres innen 14 dager da han ikke hadde dette med seg der og da. Vi avtalte at vi skulle møtes uken etter men han uteble. Har prøvd å ringe han "en million" ganger og hver gang sier han at han skal møte meg. Sist jeg fikk tak i han avtalte vi at vi skulle møtes to dager etter. Da dagen kom og jeg ringte for å høre hvor han var, fikk jeg følgende melding fra teleoperatøren; "nummeret er midlertidig sperret". Begynner nå å bli mektig irritert over dette. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette? Skal jeg anmelde dette eller har jeg ikke retten på min side? Mvh Glenn 7027847[/snapback] nei d hadde eg ikke nølt på... hadde prøvd å ringt han ein siste gang å viss du får tak i han da så si at han har 1 sjanse til å møte deg viss ikke går du til sak sier du... for du har underskriften hans å da kan han ikke nekte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå