walestr Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hei alle Finnes det noen som vet hvordan jeg setter opp ftp server gjennom smc barricade router. kjører nett med fire pc'r med netttilgang på alle. Alle maskiner kjører XP. har ingen andre ønsker enn at gitte kamerater får tilgang på et område på min disk... Har fast IP fra Bluezone.. Roger [email protected] Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Å sette opp en Ftp-server bak SMC Barricade rutere er veldig enkelt. For å gjøre dette må du sette opp noe som kalles port-forwarding på ruteren. På SMC finner du dette under "Virtual Server". Bruker du standard port på ftp-serveren taster du inn 21 under "Service Ports". Under "Server-IP" skriver du inn lokal adresse til maskinen med ftp-serveren. Til slutt må du selvfølgelig "Enable" porten og lagre. For å nå ftp-serveren fra nettet, bruker du ip-adressen til ruteren og porten til ftp-serveren. [ Denne Melding var redigert av: pumpy på 2002-11-04 14:50 ] Lenke til kommentar
Ronino Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Se her: http://www.gbnetwork.co.uk/smcftpd/ Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 :razz: har du vnc jeg kan fikse det for deg enkelt og greit send en mail til [email protected] Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Bare åpne port 20-21 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå