ken8 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har ny PC med Intel Core 2 Duo og den kjører vel 64bit OS? Hva er forskjellen på å kjøre Vista 32bit eller 64bit? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 64-bit kan bruke mye mer minne, det er egentlig den største forskjellen. Ulempen med 64-bit i dag er at finnes få drivere. Hold deg til 32-bit hvis du ikke har spesielle behov. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 64-bits CPU har vel 64-bits interne registre og kan dermed håndtere 4294967296 ganger så store verdier av gangen? Noe som burde hjelpe i skikkelige tunge applikasjoner. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg ser ikke noe spesielle driverproblemer i dag for 64 bit Windows. Jeg velger allikevel å bruke 32bit pga. At jeg bruker Windows 2000 som hovedos, og jeg bruker XP nå og da, når jeg skal teste ting. Nvidia har kommet med nye drivere til 64bit`s Windows, det samme har vel også ATi gjort, og Creative. Ellers ligger det vel drivere for endel maskinvare allerede i Windows XP 64 bits også? Det gjør det iallefall i 32bits versjonen av XP. Kunne sikkert prøvd å installere Windows XP 64 bit jeg, hadde det ikke vært for at jeg ikke gidder å formatere nå. Hårek: Kan du forklare hvorfor Windows XP 64 bruker mere minne enn 32 bits versjonen? Fikk ikke det helt til å stemme jeg. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg kjørete Vista RC1 32bit før, og alt funket fint. Når RC2 kom ut, ville jeg prøve 64bit, for å se om det var noe bedre. Men jeg merket ingen forskjell, den eneste var at jeg ikke fikk nett, fordi D-link programmet ikke ville åpne seg.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvorfor skulle du ha D-Link programmet i det hele tatt da? Windows XP har da eget trådløst nettverkskortprogram det. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Skulle også tro det, men det fungerer visstnok ikke uten det. Det er ikke direkte et program, men en klient, som ligger å lurer nedi systemtray Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hårek: Kan du forklare hvorfor Windows XP 64 bruker mere minne enn 32 bits versjonen? Fikk ikke det helt til å stemme jeg. 7029228[/snapback] Jeg tror det han mener er at 64-bits OS kan utnytte 4GB+ minne. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja, da er jeg med. Missforstod litt. Sorry. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvordan finner jeg ut om jeg har 32 eller 64bit OS i XP? Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvordan finner jeg ut om jeg har 32 eller 64bit OS i XP? 7030078[/snapback] Sitter å kjører 64 nå.. Tro meg, du ser hvis du kjører x64.. Da står det blant annet i oppstarten når windows loder.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hårek: Kan du forklare hvorfor Windows XP 64 bruker mere minne enn 32 bits versjonen? Fikk ikke det helt til å stemme jeg. 7029228[/snapback] Jeg tror det han mener er at 64-bits OS kan utnytte 4GB+ minne. 7029450[/snapback] Ja, det var det jeg mente. Men 64-bit vil også bruke noe mer minne. Alle instruksjoner tar mer plass, alle pekere tar mer plass, etc. "The main disadvantage of 64-bit architectures is that relative to 32-bit architectures the same data occupies slightly more space in memory (due to swollen pointers and possibly other types and alignment padding). This increases the memory requirements of a given process ..." http://en.wikipedia.org/wiki/64-bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå