Gå til innhold

Asus A6T tråden


Steelz

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk min i dag, syntes den så kjempe fin ut :)

Men hvordan kommet jeg inn i biosen? skal instalere win selv, men kommer ikke inn i bios for å velge boot fra cd.

7492857[/snapback]

Når den booter (asuslogoen og den oppstartstonen) trykker du på F1-F3(husker det aldri) men du kommer inn om du prøver noen av knappene. :)

 

F4 starter Bios update fra cd/minnebrikker etc.

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som kan si litt mer utfyllende om lydnivået på denne maskinen? hvor ofte fyrer viften opp under lett bruk som surfing, word, musikk og film? er den stille nok til å kunne brukes under forelesninger og på biblioteket uten at det forstyrrer andre? På min forrige pc Hp dv6184 gikk viften hver tredje minutt og lagde unødvendig mye støy selv under lett arbeid, er dette tilfellet med a6t? Vurderer nå denne, asus a6jc og dell inspiron 6400. lydnivået på a6jc vet jeg er veldig lav (hadde denne en liten stund), og dell har jeg lest er veldig stillegående. Vurdere a6t pga 64bit og bra grafikkort + kort leveringstid i forhold til dell.

Lenke til kommentar
Noen som har lastet ned speedwitch på denne? Fungerer den bedre dA?

7513630[/snapback]

 

Hva er speedwitch for noe?

 

:blush:

7513692[/snapback]

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=359713

 

Denne ble best i test og jeg vurderer å kjøpe. Men da sier dinside at en bør ha: SpeedswitchXP.

Hva er det?

Er det dyrt?

Vanskelig å installere?

 

 

MVH

7509844[/snapback]

 

Et lite program som gjør at du kan kjøre cpu på max hastighet hele tiden. Er helt gratis, bare søk det opp på google. Prøv også å oppdatere bios til nyeste fra www.compal.com da dette kan fikse tullet med strømstyringa.

7510746[/snapback]

 

Ellers, er det tv kort (PC card?) i denne pc en? er dette noe en må 'spesialbestille' eller kommer det automatisk når jeg får pc en?

Lenke til kommentar
EDIT: denne skulle postes på posten om compal HEL80, ikke her.

 

Vurderer å kjøpe enten  A6t eller HEL80  :)

7513879[/snapback]

 

OK. Asus A6t er på tilbud på komplett.no, men det tilbuder er kun ut denne uka. det medfølger ikke tv kort med denne.

 

prøvde pcen med Call of duty 2 i sta, det fungerte utmerket. men når jeg prøvde å spille uten strømtilførsten(kun batteri) lagga det skikkelig, er det slik at pcen kutter ned på cpu en eller noe for å spare strøm?

 

og finnes det en "optimizer eller fix" til turion x2 64 som det gjør til amd athlon 64, har problemr med enkelte spill når jeg spiller de med begge kjernene i bruk..

 

Mvh Mr.Nauz

Lenke til kommentar
Hvis man ikke får kjøpt den mens tilbudet er på komplett kan man kjøpe den på Amentio til 9008 kr :p.. tror ikke det er tilbud :)

 

er det sånn at maskiner med Vista klistremerket får Vista billigere? Eller er det bare de med Media Center?

7520953[/snapback]

 

Dersom det er Media center får man vista home premium gratis, man betaler kun frakten.. Ellers tror jeg det ikke er noen vista tilbud..

 

Har testa pcen i en rekke spill nå, og er overasket over den gode ytelsen. Kjempe fornøyd :D

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Operativsystem oppgraderes til ca. kostnad

XP Home Vista Home Basic 450 + mva.

XP Home Vista Home Premium 650 + mva.

XP Media Center Vista Home Premium 35 + mva.

XP Pro & Tablet PC Vista Business 35 + mva

 

Ja, det var akkurat det jeg mente. Bør man ha 2GB RAM for å kjøre Premium? for at det ikke skal gå treigt å sånt

Lenke til kommentar
står jo klart på komplett.no, http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10623

 

Operativsystem          oppgraderes til                      ca. kostnad

XP Home                  Vista Home Basic                  450 + mva.

XP Home                  Vista Home Premium              650 + mva.

XP Media Center        Vista Home Premium              35 + mva.

XP Pro & Tablet PC    Vista Business                      35 + mva.

7523387[/snapback]

 

Der har du det :)

 

en ting jeg lurer litt på, nå har jeg koblet i strømkontakta og har ikke i batteriet, men likevell ligger cpuen på 800mhz.. er det slik at den auto klokker seg opp når jeg feks starter et spill?

Lenke til kommentar
Der har du det :)

 

en ting jeg lurer litt på, nå har jeg koblet i strømkontakta og har ikke i batteriet, men likevell ligger cpuen på 800mhz.. er det slik at den auto klokker seg opp når jeg feks starter et spill?

7523569[/snapback]

 

 

Trykket på Power4gear knappen? står den på super performance?

7525885[/snapback]

 

Skal sjekke det ut etterpå, men selv i 800mhz så er den lynkjapp i windows og slikt! Og virker som om den klokker seg opp i spill, for funker bra da og!

Lenke til kommentar
Korleis er denne maskinen i forhold til HP Pavilion dv6184? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326203 . Meir/mindre bråk, batteritid og ytelse...

 

er denne bedre: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326640

 

Er det 256 mb dedikert på kortet, eller sniker den fra minnet?

7529752[/snapback]

Bedre skjermkort på denne maskinen(A6T)

 

256mb Dedikert ja men med Turbocache slik at den stjeler ram ved behov.

 

støy kan jeg ikke si noe om, siden min maskin har intel prosessor men eller identisk oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...