ve_gard Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Her ser dere tabellen og PHP koden som jeg sliter litt med... Jeg skal hente ut en og en rad i databasetabellen og skrive den ut i en html tabell. Men jeg får det liksom ikke helt til... Noen som vet hva som må gjøres for å få til dette? mmvh Vegard CREATE TABLE medlemmer ( id INT (4) AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY, fornavn VARCHAR (30), etternavn VARCHAR (30), mobil VARCHAR (8), mail VARCHAR (30), semester VARCHAR (5) ) ENGINE = INNODB, AUTO_INCREMENT = 1000; <?PHP $hent = 'SELECT * FROM medlemmer ORDER BY etternavn ASC;'; $hent2 = 'SELECT * FROM medlemmer;'; $sql_res = mysql_query($hent, $kobling); $sql_antrad = mysql_num_rows($sql_res); $rad = mysql_fetch_array($hent2); echo "<BR />Det er $sql_antrad registrerte medlemmer!"; echo "<TABLE WIDTH='800px' BORDER='1'>"; echo "<tr><th width='200px'>Medlemsnummer</th><th width='200px'>Fornavn</th><th width='200px'>Etternavn</th><th width='200px'>E-post</th><th width='200px'>Semester</th></tr>"; for($i=1; $i<=$sql_antrad; $i++){ echo '<tr><td width="200px">$rad["fornavn"] </td><td width="200px">B</td><td width="200px">C</td><td width="200px">D</td><td width="200px">E</td></tr>'; } echo "</TABLE>"; ?> Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) PHP <?php$hent = 'SELECT * FROM medlemmer ORDER BY etternavn ASC;'; $sql_res = mysql_query($hent, $kobling); $sql_antrad = mysql_num_rows($sql_res); echo "<BR />Det er $sql_antrad registrerte medlemmer! <TABLE WIDTH='800px' BORDER='1'> <tr> <th width='200px'>Medlemsnummer</th> <th width='200px'>Fornavn</th> <th width='200px'>Etternavn</th> <th width='200px'>E-post</th> <th width='200px'>Semester</th></tr>"; while ($rad = mysql_fetch_assoc($sql_res)) { echo "<tr> <td width='200px'>$rad['id']</td> <td width='200px'>$rad['fornavn']</td> <td width='200px'>$rad['etternavn']</td> <td width='200px'>$rad['mail']</td> <td width='200px'>$rad['semester']</td> </tr>"; } echo "</TABLE>"; ?> Du trenger definitivt å lese om MySQL og mye annet i dokumentasjonen. Endret 8. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå