Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bruk av S-video kabel fra PC til LCD tv?

Anbefalte innlegg

Hei! :hmm:

Jeg har en Samsung LE40M71B LCD tv og en bærbar PC. Jeg har en S-video kabel, men får ikke koblet opp PCen min på LCD tven ved hjelp av dette, og vet ikke helt hva jeg gjør feil. Dette funket greit på min tidligere tv. Noen som kan hjelpe meg?

Mvh.

Sempai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen og ennå bedre mulighet er å bruke DVI-utgangen hvis du har det og bruke en adapter til HDMI.

7027567[/snapback]

Dårlig forslag hvis vi skal stole på bruksanvisningen. Der står det at TV-en ikke støtter PC på HDMI-inngangen.

Til trådstarter: Du har valgt riktig inngang (trykke 4 ganger på Source til det står S-video på skjermen)..?

Men som de andre sier: Bruk for all del VGA-kabel hvis du har mulighet.

Lenke til kommentar
- Er TVen satt på riktig kanal?

- Er S-Video-utgangen aktivert?

7027443[/snapback]

Hei!

Takk til tipsene til nå, men jeg har desverre kun tilgang på S-videokabel for øyeblikket.

Jeg har koblet s-video kabelen mellom min bærbare PC og Samsung tven, men får ikke velge S-video som kilde, kun TV, Ext.1 og Ext.2 (for de som kjenner tven). Vet ikke hvordan jeg skal aktivere S-videoen. Hjelp? :no:

Mvh.

Sempai

Lenke til kommentar
En annen og ennå bedre mulighet er å bruke DVI-utgangen hvis du har det og bruke en adapter til HDMI.

7027567[/snapback]

Dårlig forslag hvis vi skal stole på bruksanvisningen. Der står det at TV-en ikke støtter PC på HDMI-inngangen.

7028012[/snapback]

Hvorfor ikke? HDMI er jo et standard DVI-signal bare med en annen plugg og egne pinner for lyd i pluggen. Det skal jo være kompatibelt. Hvorfor skal det ikke fungere?

Til trådstarter:

Er Ext 1 og 2 SCART-kontaktene? I så fall kan du prøve med en overgang mellom S-video og SCART. Merkelig at det ikke fungerte å trykke Ext1 -> Ext2 -> S-video. Sikker på at det ikke er en annen knapp på fjernkontrollen? Eller at pluggene sitter skikkelig i på begge sider? Eller som Zeph tipser om, at S-video-utgangen på PCen er slått på i skjermkortdriveren?

Lenke til kommentar

7027567[/snapback]

7028012[/snapback]

Hvorfor ikke? HDMI er jo et standard DVI-signal bare med en annen plugg og egne pinner for lyd i pluggen. Det skal jo være kompatibelt. Hvorfor skal det ikke fungere?

7028318[/snapback]

Dette gjelder mange flat-TV-er fra de store TV-produsentene. Sansynligvis er dette fordi de fleste PC-er ikke støtter HDCP.

Lenke til kommentar
Jeg har koblet s-video kabelen mellom min bærbare PC og Samsung tven, men får ikke velge S-video som kilde, kun TV, Ext.1 og Ext.2 (for de som kjenner tven). Vet ikke hvordan jeg skal aktivere S-videoen. Hjelp?

7028152[/snapback]

Dette så vanskelig ut:

Du kan velge blant de eksterne kildene som er koblet til TV-apparatets innganger.

1. Trykk på MENU-knappen for å vise menyen. Trykk på ENTER -knappen igjen for å velge “Inndata”.

2. Trykk på ENTER -knappen igjen for å velge “Kildeliste”. Hvis ingen eksterne enheter er koblet til fjernsynsapparatet, er bare “TV”, “Ext.1”, “Ext.2”, aktivert i “Kildeliste”. “AV”, “S-Video”, “Komponent”, “PC”, “HDMI1”, “HDMI2” er bare aktivert når de er koblet til fjernsynsapparatet.

3. Velg ønsket enhet ved å trykke på pil opp eller pil ned. Trykk på ENTER -knappen.

Det ser ut som inngangen må "aktiveres" med signal. Men det må også utgangen fra PC-en. Har du et eller annet apparat med s-videokontakt tilgjengelig? DVD-spiller eller DV-kamera f.eks.? Da kan du prøve å koble det til først for å aktivere inngangen og så bytte til PC.

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for hjelpen!

Etter å ha aktivert S-videoinngangen ved hjelp av DVD spilleren så funket dette bra. Kvaliteten er ikke imponerende, men helt greot. Bliir nok å kjøpe meg en bedre kabel etterhvert.

Mvh.

Sempai

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...