Explorer Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei. Sitter på nippet til å skal kjøpe meg en LCD-TV. Har veldig lyst på en 37".. Fikk ihvertfall et blad fra Elkjøp på lørdag med et par tilbud jeg synes ser veldig gode ut. Tilbud nr.1: Sharp LC32SA1E 32" LCD-TV Prisgunstig HD-ready flatskjerm fra Sharp. Gode tilkoblingsmuligheter gjør dette til en skikkelig multimedia TV! Kan brukes som PC-skjerm. Rask tekst-TV med 500 siders minne. God brukervennlighet med norsk meny. Fjernkontroll medfølger. Denne TV'en koster 7000 kroner, synes dette virker veldig overkommelig som pris på en TV, men lurer på om den duger. Noen som har erfaringer? Tilbud nr.2: Amoi LC37AF1E 37" LCD-TV Utrolig elegant 37" LCD-TV med fantastisk oppløsning på hele 1920x1080! Dette sammen med den aller nyeste teknologien, gir deg et overlegent bilde i mange år! Meget gode tilkoblingsmuligheter med bl.a. USB 2.0, kortleser, 3 scart, komponent og HDMI. Pris: 13 000 Er klar over at jeg sammenligner epler og pærer her, ettersom de er i to forskjellige prisklasser. Hadde i utgangspunktet tenkt meg å bruke omkring 14k på TV, men samtidig så er det jo ønskelig å spare 6000 kroner hvis 32" TVen holder mål. Noen som har erfaringer med Amoi-skjermen, og kan si hva de synes om bildekvalitet og brukervennlighet i daglig bruk? Et litt annet spørsmål, har tenkt å bruke PCen på denne skjermen, men PCen min (laptop) har ikke DVI-utgang. TVen har ikke VGA-inngang (slik jeg forstår), men analoge inputs (RGB?) er det. Hvilken overgang trenger jeg da for å kunne kjøre TVen på VGA-utgangen på laptopen? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 En kamerat av meg har Amoien og den er grei på digitale signaler, analoge signaler er ikke noe å feire for. Har liten erfaring med Sharp, men det selges jo av Hifiklubben, og regner med at det er bra da. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det jeg har inntrykk av er at når det gjelder LCD-TV får man det man betaler for. Har litt lyst på den Sharp'en selv, men er meget skeptisk til kvalitetet etter å ha lest litt erfaringer med andre LCD-TVer i samme prisklasse. Dog har jeg ikke kommet over noen erfaringer med den aktuelle skjermen, så den kan jo være et røverkjøp Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Du kan jeg også stille deg et par spørsmål. Hvor lenge skal du ha TV-en? Et par år? Kanskje like greit å kjøpe en billig TV og heller investere i en dyr TV når man virkelig trenger HDTV? Trenger du en HD-klar TV? Husk at DVD-filmer ikke er "klargjort" for HD-TV. Må vente på Bluray/HD-DVD? Har du parabol? Hvis ikke - må kanskje vente flere år for å få utbytte av HD-klar TV? Bruke den til spillkonsoller? PlayStation3 og Xbox360 sammen med en HD-klar TV er nesten et must. Endret 10. oktober 2006 av Meldarion Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Vel, endte opp med å kjøpe Amoi-TVen og kan ikke si annet enn at jeg elsker den! Synes den har et veldig godt bilde (med analoge signaler), og den fungerer utmerket med PCen (var vel det som var viktigst). Skal kjøre spillekonsoller på den ja, i første omgang er det å få hentet Segaen og Nintendo 64'en hjemmefra, men at det kan komme til å bli en PS3, anser jeg som godt mulig. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Gratulerer med ny TV. Virker som en TV med mye valuta for pengene. Nå er det bare å glede seg til å spille konsoll i skyhøy oppløsning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå