Gå til innhold

spille mp3 fra nettverket (denne kan slettes)

Anbefalte innlegg

Hallo !

Jeg sliter med å forstå hvordan jeg skal få vlc til å forstå at den skal hente musikken fra serveren min , jeg kan sitte å flytte "manuellt fra serveren til desktopmaskinen , men dette må være mulig å gjøre enklere . (ta filene opp i filbehandler og flytte dem til vlc playlist .. en for en )

Har funnet noen network justeringsmuligheter , men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke dem .

skal jeg bruke udp,http, eller andre metoder ?

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Servere har som regel SSH installert.

Jeg bruker SSHFS (på klienten) til å streame både musikk og DVD-film over trådløst nett; det fungerer utmerket.

Måten SSHFS fungerer på er at man (som vanlig bruker) mounter kataloger fra en annen maskin over netverk:

mkdir my-server
sshfs user@host:/ my-server

..for å unmounte (hender man må dette om noe går galt):

fusermount -u -z my-server

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

hei jeg har nå innstallert open ssh client og prøvde kommandoen din , og tror jeg har skrevet riktig , men får til svar at remote host has disconnected :(

ideas anyone ?

en annen tanke er at samba er oppe å går på denne maskinen , kan jeg bruke denne ?

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar

Et alternativ til sshfs er nfs. "The Network File System (NFS) was developed to allow machines to mount a disk partition on a remote machine as if it were on a local hard drive. This allows for fast, seamless sharing of files across a network.", se The linux documentation project.

NFS fungerer veldig bra i Linux/Mac nettverk, men er ikke så greit hvis også Windows maskiner skal ha tilgang til serveren, da er Samba tingen.

Lenke til kommentar

takker for det krrm , og jeg har dessverre ikke kommet vekk fra windows (enda ) dama har xp på en bærbar .men det går bra , det er ikke xp som er problemet

Samba er oppe å går , men vlc nekter å la meg hente musikken fra smb share på en linux maskin til en annen linux maskin .

jeg kan som nevnt tidligere gå inn på smbsharet fra den maskinen jeg skal spille av musikken og manuellt flytte filene fra filbehandleren en etter en inn i vlc playlist ,

men dette er ikke holdbart.

jeg har kommet absolutt nærmest med programmet rhythmbox, som jeg fikk til å gå inn i arkivet å begynne å laste inn sangene , men den kommer omtrent halvveis i arkivet før den stopper og "henger seg " (jeg har et mp3arkiv på ca 75 GB , vet ikke om dette blir for stort ?? )

jeg tror jeg spør på en annen måte :

Jeg har samba oppe å går , hvordan kan jeg "mounte "et samba share slik at jeg kan nå det fra vlc,xmms eller mplayer. som helst liker lokale stasjoner å spille fra ?

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
takker for det krrm , og jeg har dessverre ikke kommet vekk fra windows (enda )  dama har xp på en bærbar .men det går bra , det er ikke xp som er problemet

Samba er oppe å går , men vlc nekter å la meg hente musikken fra smb share på en linux maskin til en annen linux maskin .

jeg kan som nevnt tidligere  gå inn på smbsharet fra den maskinen jeg skal spille av musikken og manuellt flytte filene fra filbehandleren en etter en inn i vlc playlist ,

men dette er ikke holdbart.

jeg har kommet absolutt nærmest med programmet rhythmbox, som jeg fikk til å gå inn i arkivet å begynne å laste inn sangene , men den kommer omtrent halvveis i arkivet før den stopper og "henger seg " (jeg har et mp3arkiv på ca 75 GB , vet ikke om dette blir for stort ?? )

jeg tror jeg spør på en annen måte :

Jeg har samba oppe å går , hvordan kan jeg "mounte "et samba share slik at jeg kan nå det fra vlc,xmms eller mplayer. som helst liker lokale stasjoner å spille fra ?

7030081[/snapback]

Skal ikke forsøke å hjepe deg med Samba, har kun såvidt kjørt det. Men det burde ikke være noe problem å dele samme område på serveren både via Samba og nfs, slik at Xp får sitt via Samba og linux maskina over nfs.

Lenke til kommentar

ok , da har du hele natten til å skrive en lettforståelig nfs-konfigurasjon til meg , med oppsett på server og desktop (begge i ubuntu dapper med GUI)

så kan jeg prøve den i morgen :innocent:

takker forøvrig for innlegget om debian i den store distrotråden , det var etterlengtet . :love:

nå må jeg legge meg hvis jeg skal rekke jobben i morra !!

Lenke til kommentar
ok , da har du hele natten til å skrive en lettforståelig nfs-konfigurasjon til meg , med oppsett på server og desktop (begge i ubuntu dapper med GUI)

så kan jeg prøve den i morgen  :innocent: 

takker forøvrig for  innlegget om debian i den store distrotråden , det var etterlengtet . :love:

nå må jeg legge meg hvis jeg skal rekke jobben i morra !!

7030280[/snapback]

La meg nok for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...