Gå til innhold

Bananfluer over alt!


czr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter innføring av sortering av matavfall har det kommer mye bananfluer. På badet er de og. Surrer foran øynene når man ser film og er vnaskelig å drepe. De er som The Munchies fra en gammel film. Drep en så kommer det to tilbake. Liker dem ikke, men jeg klarer ikke å bli kvitt de. Tror jeg skal slutte å sortere.

Lenke til kommentar

Hadde det problemet i en leilighet jeg leide møblert i fjor. Gikk til Full kamp mot De og vant etter 2 ukers krigføring.

 

har disse tipsene å komme med

 

1. Alle planter som dere kan unnvære kastes ut av huset.

 

2. De som dere vil beholde stikker dere ei fyrstikk i jorda på.

 

3. Vask alle vinduskarmer og kjøkkenbenker bord etc med grønnsåpe hver dag. hell litt grønnsåpe i matavfallet. Grønnsåpe hindrer dem i å formere seg ( leste om det en plass og det funka. tror det kapsler inn kjønnsorganene deres :D

 

4. Kill kill kill

 

:)

Lenke til kommentar

Husker ikke hele historien, så jeg skriver ca hva som skjedde

 

Historien om bananfluefamilien:

Det var en gang en bananfluefamilie som levde i en fruktkurv på en markedsplass i indionesia. Så ble de sendt til Norge sammen med masse frukt. Videre ble de kjøpt sammen med masse annen frukt, og havnet i en fruktskål hos en familie. Der møtte de en annen bananfluefamilie, og de begynte å slåss om territoriet. En dag ble be benner, og så hadde de hele fruktskåla sammen.

 

Slutt

 

Historien ble skrivi av en jente som gikk i klassen min for 1 år siden. Sikker på at hun er blond! :wee:

Lenke til kommentar
På Kiwibutikken nedi veien her krydde det av disse bittesmå fluene i fruktdisken.  Skulle kjøpe en halv honningmelon, men la den tilbake da jeg oppdaget drøssevis med fluer inne under plastikken. Kvalmt var det.  :(

7032470[/snapback]

Jobba i fruktavdelinga i en dagligvarebutikk i sommer. Det var så sykt varmt, 26 grader inne i butikken, og bare halve avdelingen hadde kjøledisker. Skulle sett flueinvasjonen rundt plommer, druer, meloner... Ikke pent. Vi måtte jo pælme frukt og vaske disker støtt, men det hjalp like lite. Ser ikke akkurat delikat ut nei, enig der.

Lenke til kommentar

Jeg har slitt med disse småjævlene i noen uker nå, men nå ser det endelig ut til at jeg har vunnet krigen.

 

Strategi:

 

Sett ut skåler med halvparten Zalo og halvparten Eplecider eddik. Først setter de seg på kanten, etter hvert blir fristelsen for stor og de stuper nedi og dauer! :D

 

Vær også nøye med å ikke ha matrester rundt omkring, tøm søpla hver dag.

 

Hilsen ei som har god erfaring med småfluer :realmad:

Lenke til kommentar
Etter innføring av sortering av matavfall har det kommer mye bananfluer. På badet er de og. Surrer foran øynene når man ser film og er vnaskelig å drepe. De er som The Munchies fra en gammel film. Drep en så kommer det to tilbake. Liker dem ikke, men jeg klarer ikke å bli kvitt de. Tror jeg skal slutte å sortere.

7032448[/snapback]

 

 

Litt OT, men den filmen husker jeg.

En kompis lånte den hele tida på den lokale videosjappa og vi storkosa oss.

Dette var i den tiden vi lo av tiss og bæsj-humor og Munchies hørtes med litt fantasi ut som "Mainnskit" :p

 

 

Ja til et bananfluefritt Norge, NÅ!

Lenke til kommentar

Bananfluer legger egg i ketchup. En gang jeg skulle ha ketchuå på maten min, oppdagert jeg små krypende streker. Det var larver i ketchupen.

 

De er vanskelig å få øye på.

 

Tror ikke det er et eneste gatekjøkken i Oslo som har fått med seg at ketchupen på denne tider er full av egg og larver. Legg bare merke til alle fluene som flyr rundt der. Og legg merke til at det står ingen kork på ketchupen :-)

Lenke til kommentar
Bananfluer legger egg i ketchup. En gang jeg skulle ha ketchuå på maten min, oppdagert jeg små krypende streker. Det var larver i ketchupen.

 

De er vanskelig å få øye på.

 

Tror ikke det er et eneste gatekjøkken i Oslo som har fått med seg at ketchupen på denne tider er full av egg og larver. Legg bare merke til alle fluene som flyr rundt der. Og legg merke til at det står ingen kork på ketchupen :-)

7076484[/snapback]

 

Phew, larver er vel ingenting å fnyse av vel. Masse gode proteiner. =P

 

Men vet hva du mener, husker jeg glemte ketchupen på benken et par dager uten kork på. Da jeg plukket opp flasken senere fløy det masse små fluer ut av flaska. I søpla gikk den.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...