czr Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 I det siste har jeg lagt merke til at jeg ser disse små bananfluene over alt. Har vært innom mange folk den siste uka og over alt har folk disse små fluene fykende rundt. Har selv disse hjemme. Jeg har jo sett slike før, men ikke så mange og på så mange plasser. Er det flere som har registrert disse små krapylene i sine hjem? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Vi fikk disse på jobb også.. Men fant ut at det var pga matavfall i søppeldunkene.. Nå tømmer vi ikke slikt inne lenger, så vi ble kvitt problemet.. Hjemme har jeg matavfallskvern, så jeg har ikke biodunk med slikt avfall stående.. Dermed slipper jeg fluene.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har aldri hatt noe problem med disse fluene til tross for at det står mat i søppeldunken i opp til flere dager. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor man slipper dem her i huset når vi ikke har gjort en eneste ting for å forebygge mot dem en gang. Er vel heldig antar jeg. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kryr av dem når matavfall ligge i et par dager. Er ikke særlig delikat å ha flygende rundt på kjøkkenet. =/ Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har masse av disse på rommet, sykt irriterenes. Og når jeg tenker meg om så står det faktisk en søppeldunk full av matrester her på rommet. Får tømme den nå å se om det blir bedre, disse fluene er sykt irriterenes... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har aldri hatt problemet. Matavfall "gjemmes", og kastes ofte. Dere lar vel ikke avfall ligge og slenge i åpne dunker, gjør dere vel? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 har lite å si om dunkene er åpne, eggene finnes allerede i maten når du kjøper den. kjøp deg en boks med insektfjerner og fjern søpla så vil de bli borte. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva er bananfluer?? 7027798[/snapback] Fluer som ser ut som bananer. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Prøv å ha en kaffekopp med litt kaffe i stående i et par uker..da kommer det også fluer. Men vet ikke om det er bananfluer.. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har tømt søpla nå, de fleste er borte men fortsatt noen igjen... Får vaske rommet imorra så de blir borte forgått Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Vi hadde huset fullt av bananfluer i et kollektiv jeg bodde i. Da var det ikke blitt vaska opp på noen måneder, og søppel og søppelposer fløt over alt (unntatt på mitt rom). Disse fluene er et klart tegn på at noen bør brette opp ermene. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 hehe.. bananfluer jah.. tror ikke jeg har sett disse noengang. jeg har matavfallsøpla liggende inne i ca 4-5 dager (til den fylles).. men har aldri registrert disse fluene noensteds. har også matsøppel i papiravfallet på rommet mitt. : Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hva er bananfluer?? 7027798[/snapback] Fluer som ser ut som bananer. 7027861[/snapback] haha det var dagens :!: Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Er sånn overalt for tiden, har de på kjøkkenet vi og. Skikkelig ekkelt! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har en god del på kjøkkenet her også, ekstra mange de dagene det ikke er ryddet ned i oppvaskmaskinen før natten kommer. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Er på fornavn med alle... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kan jo ha noe med at det begynner å bli kaldt ute, og da trekker de inn. Jo varmere det er, jo flere blir det.. Skulle jeg tro Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hva er disse flugene egentlig? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Litt lesestoff om banafluer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå