Gå til innhold

Kjøpt og betalt HP nx6325, kan ikke leveres

Sjon

Anbefalte innlegg

Har i dag, fredag 13.10.06 vært i kontakt med selger, xxxxxxxx, og saken er nå avsluttet:

Ifølge Forbrukerkjøpsloven kan selger tilby kunden et erstatningsprodukt, men plikter ikke å gjøre dette.

De plikter ikke nødvendigvis, men..: "eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller."

Etter min mening er det IKKE en så stor ulempe å gi deg en erstatninsmaskin, f.eks. den du refererer til nedenfor med Xp Pro, at det står i vesentlig ulempe i forhold til selges kostnad. Vesentlig betyr EN GOD DEL. Det er ikke vesentlig om det er snakk om noen hundrelapper.

Men - hvis selger står på sitt og nekter, så er det dessverre ikke så mye man kan gjøre med det, unntatt:

- Ta saken for retten (meningsløst dyrt og tidkrevende).

- Informere andre om den elendige kundebehandlingen man har fått, som kan påvirke folk til å ikke handle hos selgeren, som i ytterste konsekvens kan medføre at butikken må avslutte sin virksomhet.

Du har hittil vært såpass høflig å ikke informere om hvem som er selger her, så sanksjon nr 2 får ingen effekt i dette tilfellet. Forretningen bør være ytterst takknemmelig for det.

Når man så tar med i betrakting at xxxxxxxx fremdeles hadde EY349ET til salgs i nettbutikken sin på tidspunktet da denne siste telefonsamtalen fant sted, bærer det hele preg av sviktende eller manglende rutiner.

Jeg stiller meg spørsmålet om hvor mange som har opplevd det samme som meg.

7064685[/snapback]

Det vitner om manglende kunnskap om elementær forbrukerrett og kundebehandling. Dessverre er ikke det unikt i branskjen, eller næringslivet forøvrig. :hrm:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...