Rescue me Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg er en gutt på 14 år som har tenkt til åbegynne å bruke kontaktlinser. Jeg lurer litt på hvordan linser som er å anbefale. Linsene bør ikke være så ekstremt dyr. Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Dra til en optiker og forhør deg om kvalitet og pris Alt avhenger av øynene dine, så det er vanskelig å anbefale noe. Det beste er å prøve ut forskjellige typer og derfra finne ut hvilken du likte best. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 som sagt, stikk til en optiker, der hjelper de deg. er mye som kan spille inn på prisen, hvilke linser du skal ha, om det er måned/dag/ukes-linser om du er nær/lang/skakk-synt, trangsynt osv... om du har skeive hornhinner osv... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Har du en specsavers i nærheten der de utfører synskontroll er det å anbefale. rimelige linser. Selv har jeg brukt kontaktlinser siden jeg var 16, og det fungerer veldig fint for meg. Det greieste er døgnlinser som man tar på om morgenen og kaster om kvelden. Hos specsavers betaler jeg omlag 1700 kroner i halvåret for slike linser. Er en god del billigere med kontaktlinser som man tar av om kvelden og oppbeverer i linsevæske over natten, men dette er litt mer stress og kanskje ikke fullt så hygenisk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Flyttes fra off topic til helseforumet vårt . Forøvrig er skritt en å dra til en optiker - teste linser og se om øynene dine klarer å bruke de . Pris er ikke viktig så lenge linsene er gode for øynene dine! Uansett, når du først har funnet det som passer, så kan du fint bestille de samme linsene på nett, feks hos www.lenses4net.com Lenke til kommentar
kdog Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det greieste er døgnlinser som man tar på om morgenen og kaster om kvelden. 7028270[/snapback] Dagslinser heter de du beskriver her. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det greieste er døgnlinser som man tar på om morgenen og kaster om kvelden. 7028270[/snapback] Dagslinser heter de du beskriver her. 7029132[/snapback] Stemmer det. Døgnlinser er vel slike man går med døgnet rundt uten å ta av. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Pris er ikke viktig så lenge linsene er gode for øynene dine! Uansett, når du først har funnet det som passer, så kan du fint bestille de samme linsene på nett, feks hos www.lenses4net.com 7029100[/snapback] Fy f.. der var det billig for døgnlinser! 398 for et halvt år.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Pris er ikke viktig så lenge linsene er gode for øynene dine! Uansett, når du først har funnet det som passer, så kan du fint bestille de samme linsene på nett, feks hos www.lenses4net.com 7029100[/snapback] Fy f.. der var det billig for døgnlinser! 398 for et halvt år.. 7032744[/snapback] Lenses4net er generelt sett den billigste nettlinsebutikken jeg har sett (klart billigere enn lensway feks) - og de er helt fine å handle med, jeg har gjort det ca 2 ganger i året i 3 år nå, aldri vært et eneste problem . Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det beste er å finne en linse som passer for deg og som ligger naturlig på øyet ditt. Dette kan du gjøre hos en optiker, eller nærmere bestemt, dette skal du gjøre hos en optikker. Jeg har prøvd månedslinser en tid og må si jeg er ikke fornøyd med dem, da de krøller seg konstant på fingere, er kronglete å få inn og til tider irriterende på øyet. Har nå prøvd Focu Dailies Toric i noen dager og de er perfekt for meg. På specsavers skulle de ha 430 ,- månden for dem fordi det var "spesial linser" og dermed kosta noe mer. Etter litt søk fant jeg Lenses4net, hvor de skulle ha 185 ,- for en månde med dagslinser. Dvs at Spesavers er nesten 232% dyrere enn de er. På Specsavers kostet et halvt år med dagslinser 2580 ,-. På den siden kostet det 2220 ,- for 1 år dagslinser. Poenget mitt er, finn en linse som du liker hos optikern, når du har funnet den, gå på nette og finn den samme linsetypen du er fornøyd med. Du sparer sinnsvakt med penger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Japp - bingo . Linser er den produktgruppen som de vanlige butikkene tjener mest penger på..! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har nå prøvd Focu Dailies Toric i noen dager og de er perfekt for meg. 7049369[/snapback] Hva er forskjellen på Toric og vanlig Dailies? Sist jeg handlet var Focus Dailies billigst hos synsamlinser.no. Det var av en eller annen grunn billigere med 3x30 enn 90-pak. 30x koster 106,- 30kr porto. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Toric er for de med skjeve hornhinner . Lenke til kommentar
danandre Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Er det ikke slik at det er forskjellige kurver og diameter på linser av samme merke? Jeg har brukt Brilleland en stund nå, men ser at man lett kan spare endel penger ved å kjøpe på internett. Kan jeg da bare ta en synstest hos en optiker, og få med meg info om synet mitt som jeg kan plotte inn på nettbutikkene? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 De dataene du trenger står på esken med linser du allerede bruker. Er det lenge siden synstest, kan det være lurt å utføre først. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Er det ikke slik at det er forskjellige kurver og diameter på linser av samme merke? Jeg har brukt Brilleland en stund nå, men ser at man lett kan spare endel penger ved å kjøpe på internett. Kan jeg da bare ta en synstest hos en optiker, og få med meg info om synet mitt som jeg kan plotte inn på nettbutikkene? 7049652[/snapback] Ja, dette er helt riktig . En synstest tester synet ditt og gir deg all info du trenger om det - du er ikke pliktig å kjøpe linsene i butikk for å få denne infoen. EDIT: og man bør ta en synstest gjerne 1 gang i året for å sikre øynene sine. Spar gjerne penger på linser - men IKKE på øynene dine. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Har alltid brukt Synsam sine UV55 Premium-linser, men prøvde faktisk i dag en gammel en, og en ny, som kalles Air Optix. Veldig mye bedre å ha på når noen timer har gått, absolutt. Den gamle irriterer litt, den ny merker jeg ikke etter 12 timer. Uansett er vel dette noe du skal spørre optiker om. Endret 11. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg ville nok ha gått til optiker og kjøpt linsene han/hun anbefaler første gangen. Så kan du heller kjøpe linser på nett av samme type og merke senere. Jeg bruker månedslinser. Har man skjeve hornhinner blir det for veldig dyrt med dagslinser. Derfor er det ikke anbefalt, og kanskje ikke heller mulig å få tak i. Månedslinsene mine kan brukes i 30 dager i strekk, men kan med fordel taes ut om natten slik at øynene får puste. Det som er greit med dem er at de puster enda bedre enn "vanlige" linser, samt at det ikke er krise om man ikke får tatt dem ut om natta. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har man skjeve hornhinner blir det for veldig dyrt med dagslinser. Derfor er det ikke anbefalt, og kanskje ikke heller mulig å få tak i. Feil, har skjeve horninner selv og fant dagslinser på nette til 185 ,- månden, dvs litt over 2k i året. Det er ikke dyrt for dagslinser. Dette er samme merke som optikkeren fant frem til meg, og kostet da i butikken 430 ,-. Les foresten innlegge mitt lengere oppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå