Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva spiser du til frokost?

Anbefalte innlegg

Spiser kun ei brødskive om morgenen, som regel med leverpostei eller noe. Drikker et par glass juice eller melk og en kopp ekte engelsk te med melk.

I helgene står jeg jo opp litt senere, så det kan være at frokosten min blir en burger med noen kamerater :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjeldent jeg har matlyst når jeg står opp, så spiser som regel ikke frokost før et par timer etterpå.

Når det gjelder hva jeg spiser, så er det ganske tilfeldig.

Alt fra ristet brød med promite eller vegemite, til middagsrester fra kvelden før, og noe å drikke.(melk, te, vann, milo)

Lenke til kommentar

Tips: Drikk melk på morgenen. Brødskiver inneholder langt mindre næring en dere skulle trodd. Youghurt og frokostblanding inneholder stort sett en haug med sukker og høy GI karbohydrater.

Personlig spiser jeg 2-3 skiver brød, og drikker 1 liter melk. Av og til lager jeg shake med melk, havregryn, banan og proteinpulver, og en gang i blandt blir det havregrøt.

Tran og en form for vitamintilskudd hører med :)

Lenke til kommentar

hadde bare magen min tålt melk, så hadde jeg drukket det ja... men det går ikke for og si det sånn. og tørre brødskiver som må presses inn i den lille stunden mellom 05.20 og 05.45 jeg har før jeg må løpe til bussen? nei takk! har heldigvis litt fleksibel lunsj tid og spiser ett halvt brød med noe på i rundt 10 - halv 11 tiden :)

Lenke til kommentar

Jeg elsker frokost, men har meget sjelden tid til å spise det i ukedagene. Om jeg i såfall har så blir det en blings med pålegg av ymse slag. Dessuten har jeg funnet ut at diabetesen min blir MYE enklere å kontrollere hvis jeg dropper frokosten, da det er på den tiden av døgnet jeg får størst blodsukkertopp. Etter jeg kuttet ut frokost har HBA1C'en min sunket til "vanlig dødelig" nivå.

Så i ukedagene blir det stort sett et glass vann eller 2, og et par kopper kaffe straks jeg kommer på jobb. Dette døyves så med en (desverre) litt kraftig lunch i kantina.

I Helgene så blir det fort litt annerledes. Da er det gjerne et par-3 grove brødskiver med mye godt pålegg og oftest te til.

Magen min er nok ikke bestandig helt enig i matvanene mine, men blodsukkeret er veldig enig. Og siden blodsukkeret er mest avgjørende for helsa mi nå, så vinner det :p

Lenke til kommentar

Om morgenen står jeg altid seint opp, så jeg rekker ikke 5 skiver med ost,skinke, smør å alt det andre på.

Enten er det en yoghurt eller ingenting :dontgetit: huff, men jeg klarer som vanlig å spise 2 skiver med syltetøy eller noe annen form for pålegg. 2-4 glass juice går rett ned. Har egentlig ikke matlyst om morgenen.

Lenke til kommentar
På vanlige ukedager spiser jeg vanligvis maksimalt 1 brødskive til frokost, spiser så utrolig sakte om morgenen, så jeg rekker ikke mer :p

7028282[/snapback]

Ja, samme her.

Men likevel rekker jeg å få i meg 1 brødskive med pålegg og enten agurk eller paprika på. Pluss to omega-3 kapsler og 1 Vitamineral tablett. Jeg drikker også tre glass frokostjuice og 1 glass melk. Er alltid tørst om morgenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...