Irminsûl Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) PROBLEMET ER LØST Jeg bruker et 3Com ADSL rutermodem (3CRWDR101B-75), og har problemer med at Bittorrent-klienten jeg bruker (Azureus) ikke får kontakt med noe som helst. 1024 fungerer ikke. Følgende står i en Wiki-artikkel om Azureus-porter: Derfor setter jeg TCP og UDP til 50000 i Azureus: Dette sier NAT-testen i Azureus: Denne beskjeden er for meg vag, men hvis den ikke får testet i det hele tatt, hva er det da som holder den igjen? Jeg prøver å åpne port 50000 i 3Com Ethernet Gateway (port-forwarding): xxx.xxx.x.2 er maskinen som er koblet direkte til rutermodemet. Likevel vil det ikke fungere--hverken port 50000 (som anbefalt) eller 1024 (default). Slår jeg NAT av, får jeg ikke kontakt med noen servere på Internett. Jeg har UP&P på, og bruker ADSL fra Telenor. Noen som kan hjelpe meg? Endret 12. oktober 2006 av Monster Lenke til kommentar
supertine Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg bruker et 3Com ADSL rutermodem (3CRWDR101B-75), og har problemer med at Bittorrent-klienten jeg bruker (Azureus) ikke får kontakt med noe som helst. 1024 fungerer ikke. Følgende står i en Wiki-artikkel om Azureus-porter: Derfor setter jeg TCP og UDP til 50000 i Azureus: Dette sier NAT-testen i Azureus: Denne beskjeden er for meg vag, men hvis den ikke får testet i det hele tatt, hva er det da som holder den igjen? Jeg prøver å åpne port 50000 i 3Com Ethernet Gateway (port-forwarding): xxx.xxx.x.2 er maskinen som er koblet direkte til rutermodemet. Likevel vil det ikke fungere--hverken port 50000 (som anbefalt) eller 1024 (default). Slår jeg NAT av, får jeg ikke kontakt med noen servere på Internett. Jeg har UP&P på, og bruker ADSL fra Telenor. Noen som kan hjelpe meg? 7026609[/snapback] Jeg har brukt port nr 63455 og det har funka. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har brukt port nr 63455 og det har funka. 7026628[/snapback] Skal prøve det. Fint om du ikke siterer hele innlegget når du svarer. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Har du noe router i mellom routermodemet? Endret 8. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
supertine Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja kom på det etterpå. Har brukt både azureus og bitcomet og er mest fornøyd med bitcomet egentlig. Får bedre fart der, har samme router som deg. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har funnet en løsning på problemet. Av en eller annen grunn har Norton Internet Security satt Azureus fra "Tillat alle" til "Blokker alle". Jeg har ikke gjort dette selv, jeg har ikke sett en melding om dette, både Azureus og NIS har ligget installert over lang tid--bare rutermodemet er nytt. Azureus kan nå sende og motta uten noen form for port forwarding, men jeg har UP&P på selv om jeg ikke vet om dette hjelper meg noe. Jess da ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå