teecz Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hei! På skolen sitter jeg bak en brannmur så jeg får ikke koblet meg direkte opp IRC. Dette har jeg enkelt løst med å sette opp en bouncers på routern hjemme. Men en ting som jeg lurer på er hvordan man får brukernavnet i steden for UID som ident? F.eks. vis jeg tar en whois på meg selvser det noe som dette: teecz is [email protected] * Teecz! Jeg bruker Slackware 8.1 Takk for alle svar! [ Denne Melding var redigert av: teecz på 2002-11-04 13:38 ] Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Og hvilken bouncer bruker du? Bruk "muh" den er simpelt best, last ned fra http://www.shells.no !! Da blir hvertfall ident'en brukernavnet på boxen... Lenke til kommentar
teecz Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 16:03, skrev neonX:Og hvilken bouncer bruker du? Bruk "muh" den er simpelt best, last ned fra http://www.shells.no !! Da blir hvertfall ident'en brukernavnet på boxen... bruker psybnc, men tviler på at det har noe å si. Får ikke brukernavnet som ident når jeg kjører BitchX rett fra shellet også. det burde jeg egentlig a sagt. Lenke til kommentar
dEv Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Dette har ingenting med hvilken bnc du bruker, det er rett og slett endringene slackware har valgt å gjøre i identd.conf. Sleng inn denne linja i /etc/identd.conf result:uid-only = no :razz: [ Denne Melding var redigert av: dEv på 2002-11-04 20:34 ] Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 uff.. ja .. Slackware 8.1. "suger" da.. bruk 8.0 istede har kjørt den vesjonen i snart et år.. ikke bruk 8,1 den er bare en rassert versjon av 8.0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå