NoWaX Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hallo kjøpte en AMD XP 1500+ for et par månder siden. Med kjøpte jeg Articsilver og en vifte fra Microplex (Ryktene sa at "ARTICSILVER" var tingen). Når jeg satte vifta på første gang brukte jeg bare den klister tingen som følgte med vifta. CPU'en kjørte en IDLE temp 46-grader. Jeg ville jo at "JÆVLEN" skulle bli kallest mulig *(og bråke minimalt)* Så jeg fyrte opp den beryktende Articsilver tingen. Da jeg presset det ut fra den "kjempe" STRORE tuba ( til over 70,-')kom alt bare renende ut;( Haha, da ble det mye gris kan du tenke:). Da jeg hadde fått det meste av articen av prosessoren så lå det et fint tynt lag over prosessor hode. Så satte jeg på kjøleribben+viften, dennegang uten det klisteret som var med. Det første jeg gjorde etter maskinen hadde startet var og gå inn i biosen og skjekke tempen, den va FAEN meg på samme tempratur, Konklusjon Microplex svindelt meg, det sendte meg noe møkk... Noen som kunne tenke seg og kjøpe en tilgriset Prosessor?? NEI tenkte meg det.... Anbefaler ikke bruk articsilver hvis du ikke har peil.. Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Arctic silver funker som bare fy det, hvis det brukes rett mengde. (0,1 millimeter) :razz: Burde gi -2 grader fra annen kjølepasta, det gjorde den på min cpu :smile: Mera :smile: Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Jeg hadde et temmelig tynt lag, men det gikk kanskje ned en grad.. temmelig kjipe greier.. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Artic Silver II kombinert med en ny Papst vifte på min Taisol 760 reduserte temperaturen med ca. 12 grader Celsius. Sier litt om 'kvaliteten' (eller mangel på sådan) på tyggisen som kjøleribben opprinnelig kommer med. Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Forbanna tull.... artic silver fikk cpu en min ned hele 8 grader..... Og 1 annen person som jeg hjeøpte på eit lan med fop32... fikk cpu en ned nesten 15c :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
blaskjerm Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 veit du hvorfor?? fordi kjøleribba di er skjeiv som et fjell.. og undersiden er som et forbanna sandpapir.. derfor hjalp det med pasta Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Hallo da, jeg har følgt allt etter punkt og prikke, det funker jo ikke.. Maskinen står i et rom på ca 23C og har 2 bråkete kabinett vifter og en vifte med navn Triasol til 300 spenn.. Har lissom hørt at andre som kjører AMD XP 1800+ har 35C Det er fysisk ikke mulig.. De har dårligere vifte en meg.. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 2-=Bullshitt Jeg har en alpha 8045 ribbe med en papst 19db vifte. Begge er rengjort med isopropanol og arctic silver er ført på riktig. Jeg kjører nå min Athlon 1333@1553 på 46 idle og 53 max load. PC-en har en 19 db vifte!!!!!!!! Det er ingen tvil om at Arctic silver faen meg gjør jobben sin hvis du renser og påfører riktig!!1 BobboZ Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 je brukte litt BrennVin og rensa m je... hahahaha full og ren med samma sak :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Quote: On 2001-12-14 18:42, ZkedaR skrev:full og ren med samma sak :smile: Isopropanolen gir en ganske fin rus den også :razz: Når det gjelde Artic Silver så er det jo ikke noe must, men noe sier meg at denne ribba ble veldig dårlig rengjort. Hvis du ikke har gjort som meg da, lagd stygge hakk i ribba(noe jeg har gjort både med en Taisol og en Alpha nå) da. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Idletemp. blir mye lavere på win2k/xp fordi det har innebygd cpuidle. Bruk programmet CpuIdle 5.6(eller høyere) for winME/98/95 for å senke idle'n. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 NoWaX: Du kan ikke skylde på Microplex fordi du er elendig. Sjekk ut Artic Silver sine sider for hvordan det gjøres skikkelig, og les NØYE! Husk at du skal ha pastaen på kjøleribba, og ikke på cpuen når du sprøyter det ut. Tuben er ganske unøyaktig. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 jeg bruker TaiSol cgk760 og artic silver, resultatene ser du nedenfor... :wink: Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 samma her, men her ligger det på rundt 34 grader. hadde nær 50 før artic silver og taisol. :smile: Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 min athlon xp 1600 @ 1900 er aldri over 35* etter att jeg klinte på Artic Silver... med wbk 38 da... Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 15. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2001 Hallo kjøpte lissom 1 liter med teknisk isopropanol fyrte nesten opp halve flaske for faen.. Det skal vel bli rent nok da? Siden sist har jeg fyrt på noe ArticSilver på kjøleribba mi også, ergo nå kjører den 43C.. Problemet er at "jævlen" er varm enda, vil at den skal bli kald.... Hva må til fåre at den skal bli kaldere nå.. Ps; er ingen newbe:) Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Da må det plansliping til :smile: Mera :smile: Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2001 Plansliping.. Hvorfor helvete må jeg stresse så jævlig for og få maskinen kald.... Ok.. Gode tips før jeg plansliper.? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Sørg for at glassplaten og underlaget er veldig plant! Se her for flere tips. Du kan oxo bruke ei 80mm vifte på kjøleribba. Bare ta vekk den orginale vifta og festebraketten. Ta litt armert tape el. og tape fast den 80mm vifta. Lenke til kommentar
wuw Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Kharan hvilken type Papst vifte brukte du på taisolen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå